Alūksnē būs pirmais maģistratūras izlaidums

Šodien deviņi Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas Alūksnes filiāles studenti saņems skolvadības maģistratūras diplomu.

Šodien deviņi Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas Alūksnes filiāles studenti saņems skolvadības maģistratūras diplomu. Augstskolas Alūksnes filiālē šis būs pirmais maģistratūras izlaidums.
Diplomu šodien saņems alūksnietes Digna Ķīse un Tatjana Dobriņina, alsviķiete Sandra Laicena, apeniete Iluta Apine, malieniete Inta Sināte, alūksnietes Anita Pētersone, Ināra Līdaciņa, Gunta Ļuļe un lejasciemiete Īrisa Puidze.
Alūksnes sākumskolas skolotāja, 6.c klases audzinātāja Digna Ķīse atzīst, ka pašlaik jūtas ļoti atviegloti un brīnišķīgi, jo vairs nevajadzēs dzīvot tik saspringtā režīmā kā šos 2,5 gadus, darbu apvienojot ar mācībām. "Man šis laiks bija vērtīgs, jo guvu jaunas zināšanas un ierosmes darbam," saka alūksniete.
Viņas maģistra darba tēma ir "Pusaudžu sociālo prasmju veicināšana - pedagoģiskā procesa modelis". "Šo tēmu izvēlējos, lai varētu izpētīt pusaudžu vecumposmu un varētu iepazīstināt ar savu pētījumu pārējos kolēģus, jo mūsu skolā tas ir aktuāli. Alūksnes sākumskolai nesen pievienoja 5. un 6.klasi. Tie ir bērni, kas jau sasnieguši pusaudžu vecumposma pirmo stadiju. Skolotāji savā darbā ir novērojuši, ka, atgriežoties no vasaras brīvdienām, bērni 5. un 6.klasē ir kļuvuši citādāki, ar viņiem ir grūtāk strādāt, viņiem trūkst vēlmes koncentrēties mācību darbam. Psihologi ir precīzi definējuši, ka personība piedzimst divreiz, otrā reize ir tieši šis pusaudžu vecumposms no 11 gadu vecuma," stāsta D.Ķīse.
Izstrādājot maģistra darbu, viņa anketēja skolēnus. "Tā bija iespēja tuvāk iepazīt skolēnu izjūtas, tādēļ tagad darbā ar viņiem cenšos rast citādāku pieeju nekā iepriekš. Pusaudži ir spuraini, ļoti neprognozējami un izteikti pakļaujas bara viedoklim, tādēļ viņiem vajag īpašu pieeju. Pētījuma laikā secināju, ka daļa pusaudžu nejūtas piederīgi skolai. Sākumskola ir sadalīta trijās ēkās, tādēļ bērni brīžiem pat neizprot, kurai no tām viņi ir piederīgi. Secināju, ka skolā ir jāuzlabo savstarpējās attiecības gan starp pieaugušajiem, gan bērniem, bet skolēniem vajadzētu vairāk apzināties savus pienākumus. Viena darba sadaļa bija veltīta sociālajām prasmēm un socializācijai, kas pašlaik ir aktuāli. Skolotājam tagad skolā ir grūti strādāt, jo bērni daudz ko atļaujas. Viņi uzskata, ka viņiem uz daudz ko ir tiesības, bet necenšas iegaumēt pienākumus," norāda D.Ķīse.
Viņa vērtē, ka pedagogam ir vajadzīgs maģistra grāds.
"Ir izskanējis viedoklis, ka ar laiku visiem pedagogiem vajadzēs maģistra grādu. Protams, tas nekur vēl nav apstiprināts. Es šajā laikā, kad studēju maģistratūrā, daudz esmu ieguvusi. Divus gadus esmu lolojusi savu darbu, nu ir gandarījums par paveikto. Jāatzīst, ka pašlaik nedomāju par tālāku izglītošanos," saka D.Ķīse.

Citu datumu laikraksti

  • Garā mūža smalkie raksti

    Šīs dzimtas stāsts ir līdzīgs tūkstošiem latviešu un igauņu bezzemnieku, kas cara laikos - 19. gadsimta beigās - pēc Krišjāņa Valdemāra aicinājuma...

  • “Jaunajam laikam” gandarījuma balva

    Jaunā valdība ir izveidota, bet vai tā varēs veiksmīgi funkcionēt? Vai ar budžeta veidošanu pietiks, lai piepildītos jaunā ministru prezidenta Aigara...

  • Izdod grāmatu par sabiedriskajām organizācijām

    Alūksnes Nevalstisko organizāciju centrā ikvienam interesentam ir pieejama grāmata, kurā apkopota informācija par Latvijas sabiedriskajām...

  • Bērnības atmiņas

    “Putenis bija tik pamatīgs, ka ceļu uz skolu nevarēja redzēt, ar varenu spēku sniegs sitās acīs. Ar kājām sataustot iepriekš iemīto taciņu, kas veda...

  • Vecumdienas vēlas piepildīt ar mīlestību

    Trapeniete Mirdza Arkliņa nākamgad janvārī atzīmēs 78 gadu jubileju. Ilgajos mūža gados piedzīvots ne mazums skaistu un grūtu brīžu, iepazīti dažādi...

  • Eglīti var cirst bez speciālas atļaujas

    Ikviens var nocirst vienu eglīti valsts mežos, jo Ziemassvētki nav iedomājami bez zaļā un smaržīgā skuju koka.Ikviens var nocirst vienu eglīti valsts...