Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Auto “ekstras” un pārmērības

Autoamatieru un šoferu terminoloģijā vārds "ekstras" nozīmē automašīnu ražotājrūpnīcu paredzētos tehniskos uzlabojumus un ērtības.

Autoamatieru un šoferu terminoloģijā vārds "ekstras" nozīmē automašīnu ražotājrūpnīcu paredzētos tehniskos uzlabojumus un ērtības.
Savukārt ar dažādām pārmērībām, modes lietiņām, ko automašīnu īpašnieki mēdz pierīkot saviem braucamajiem patvaļīgi, var rasties strīda situācijas ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD).
"Ķenguru sitamie"
Stieņi automašīnu priekšpusē ir atļauti tikai paaugstinātas pārgājības automobiļiem. Pārējiem tie nedrīkst būt. Tomēr tos iemanās pieskrūvēt visdažādākajiem auto: kāds "ķenguru sitamo" bija pierīkojis pat jaunākā izlaiduma "Wolksvagen" "vabolei".
Paaugstinātas pārgājamības automobilis lielākās daļas izpratnē ir visi pilnpiedziņas vai tā sauktie "quattro" auto. Tas ir kļūdaini, piemēram, "Audi Quattro" noteikti nav paaugstinātas pārgājamības auto. Pie tādiem pieskaitāmi dažādi džipi, arī "Ņiva" un "UAZ", kā arī, protams, kokvedēji. Ar tādām automašīnām brauc arī pa krūmiem un dangām. Pārējām automašīnām aizsargstieņi nav nepieciešami, tie ir neloģiski, tādēļ arī nav atļauti.
Arī Eiropas Savienībā drīzumā paredz pieņemt normu, kas tos aizliegs. Pirmie un galvenie "nemiera cēlāji" bija apdrošinātāji. Apdrošināšanas izmaksu lielums taču ir krasi atšķirīgs, piemēram, vienkāršai "Volvo" automašīnai un tādai, kam priekšā ir vesels dzelžu režģis. Sevi tāds vāģis varbūt mazāk papostīs, bet priekšā braucošo, iespējams, sadrupinās līdz pusei.
Pagaidām Ceļu satiksmes noteikumos nav īpaša punkta, kas reglamentētu "ķenguru sitamos", tomēr jābūt gataviem, ka arī Latvijā tie būs strikti aizliegti, kad būsim pievienojušies ES.
Spoileri
Spoileri nedrīkst veidot kaut kādus bīstamus elementus, piemēram, asus stūrus vai radzes, lai traumētu citus satiksmes dalībniekus (velosipēdistus, kājniekus). Tiesa, nākas redzēt pavisam neloģiskus, muļķīgus darinājumus, ko mēdz pierīkot autobraucēji ar ekstremālāku gaumes izjūtu, taču tie nav spoileri. Daži, piemēram, mēģina uz motora pārsega uzmontēt dažādus elementus. Dažkārt tie ir tik īpatnēji, ka auto apskates staciju darbinieki pat apmulst un nespēj izšķirt, vai tāda automašīna drīkstētu braukt pa ceļiem. Tādos gadījumos īpašnieku sūta uz CSDD. Nereti cilvēks patērējis daudz izdomas, darba un naudas, bet mums viņa griba jāierobežo.
"Tjūnings" un lukturi
Nākotnē Latvijā stingrāk reglamentēs arī automašīnu stiklu tonēšanu jeb šoferu žargonā - "tjūningu". Viens otrs automašīnas logus aptumšojis tik ļoti, ka vadītājs pat nespēj spogulī saskatīt, kas ārā notiek, īpaši mijkrēslī. ES prasība priekšējiem stikliem paredz nodrošināt gaismas caurlaidību: vējstiklam 70 procentus, priekšējiem sānu stikliem – 75 procentus. Bet Latvijā aizliegtas tā dēvētās spoguļplēves.
Parasti pieļauj divus papildu lukturus – vai nu miglas, vai tālās gaismas. Tomēr mēdz gadīties, ka oriģinālajam automobilim ir tikai divi galvenie lukturi, tad var pielikt vēl divus miglas un divus tālās gaismas lukturus. Tādējādi aprīkotām automašīnām nebūtu problēmas iziet tehnisko apskati, bet svarīgi atcerēties divus nosacījumus: papildlukturus aizliegts novietot uz automašīnas jumta (izņēmums ir tikai dažu jaunāko modeļu skandināvu ražojuma kravas automašīnas, kuras paredzētas braukšanai tundrā); autotransporta apgaismojumu limitē tā saucamais tālo gaismu kontrolskaitlis. Uz normāli marķēta luktura tas atrodams blakus apzīmējumam "E" (Eiropa). Automobilim ar pavisam četriem vienlaikus ieslēgtiem lukturiem šo skaitļu summa nedrīkst pārsniegt 75. Tā ir norma, ko paredz noteikumi par apgaismes ierīču uzstādīšanu.
Rozā un citi mākonīši
Daži iemanās papildapgaismojumu ierīkot automašīnas apakšā, radot efektu, it kā auto lidinātos uz neona mākoņa. Ņemot vērā lukturu gūzmu vakara stundās Rīgā (un vēl lietus laikā), jāatceras, ka katra lieka lampiņa ir lieks izskaistinājuma elements, kas novērš pārējo satiksmes dalībnieku uzmanību, tādējādi arī paaugstina bīstamību uz ceļiem. Jāiegaumē, ka nav atļauts izmantot tādas gaismas ierīces, kas nav minētas noteikumos par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un tehnisko apskati. Antispārni, sliekšņi, spoileri - tie nav nekas neatļauts, tomēr, pirms ieguldīt darbu, spēkus un naudu, konsultējieties ar tehnisko apskašu stacijas darbiniekiem.
("Mans Īpašums")

Citu datumu laikraksti

  • Starp lietuviešiem un latviešiem vairāk ir līdzīgā

    Jau izsenis lietuviešu un latviešu tautas uzskatītas par ļoti tuvām - ar iespējām tās tuvināt, ar mēģinājumiem tās šķelt.Jau izsenis lietuviešu un...

  • Aicina fotografēt

    Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija rīko starptautisku fotokonkursu jauniešiem "Kultūras mantojums fotogrāfijās 2002 - 2003".Valsts...

  • Atbild jurists

    - Esmu dzirdējis, ka tagad esot jāveic kaut kādas personu datu reģistrācijas darbības, ja mans uzņēmums nodarbina darbiniekus, - jautā lasītājs.-...

  • Par advokātu vēlas Jēzu

    ASV Misūri štata tiesa nolēmusi, ka apsūdzētais var izmantot kā savu aizstāvi Jēzu Kristu, taču tikai tad, ja viņam ir licence darboties Misūri štata...

  • Sudraba un zelta datorpeles

    Ekskluzīvu lietu cienītājiem kompānija "Wallace Silversmiths" radījusi aksesuārus datoriem – peles no sudraba un zelta, kas tiek piegādātas zila...

  • Pasažieriem dāvina zeķes

    Kāda reģionālā ASV lidosta sākusi dāvināt bezmaksas zeķes lidmašīnu pasažieriem, kuru kurpes tiek ņemtas drošības pārbaudēm.Kāda reģionālā ASV...