Autosportā trapenieši neliek augstu latiņu

Trapenieši Zintis Andersons un Austris Gailītis šovasar ir līderu pozīcijās Latvijas čempionātā 4x4 apvidus rallijā - reidā un rallijā - karuselī T 1 klasē.

Trapenieši Zintis Andersons un Austris Gailītis šovasar ir līderu pozīcijās Latvijas čempionātā 4x4 apvidus rallijā - reidā un rallijā - karuselī T 1 klasē. Viņi startē arī komandu braucienā kopā ar pieredzējušiem sportistiem alūksniešiem Viesturu Balodi un Daini Zeltiņu komandā "Viesuļi" un gūst labus panākumus.
"Patlaban Latvijas čempionātā mums norit sīva konkurence ar ekipāžu no Kuldīgas - tēvu un dēlu Modri un Kristeru Reinfeldiem gan rallijā - reidā, gan rallijā - karuselī," laikrakstam stāsta autosportisti Zintis Andersons un Austris Gailītis.
Ir aizvadīti čempionāta trīs posmi. Apvidus rallijā - reidā
Z. Andersons un A.Gailītis palikuši otrie, bet kuldīdznieki ir pirmie. Rallijā - karuselī iegūto punktu skaits abām ekipāžām ir vienāds. Nākamais sacensību - 4. posms - rallijā - karuselī paredzēts 30. augustā Embūtē, bet rallijā - reidā - 20. un 21. septembrī Ventspilī.
"Vienā no čempionāta posmiem, kas notika Balvu rajonā, abos veidos bijām pirmie. Tur braukšanas apstākļi bija grūti. No 4x4 sacensību laikiem Apē mums tā ir bijis - jo sarežģītāka trase, jo labāk tā patīk, un arī veicas," spriež sportisti. Ugunskristības jau bijušas čempionāta pirmajā posmā ziemā, kad bijis liels sniegs un puteņi.
Strādā ar "galvu"
Trapeniešu ekipāža izveidojusies pirms diviem gadiem - Zintis ir stūrmanis, Austris - pilots. Tandēms dzīvē radies vairāk nekā pirms desmit gadiem, abi ir arī biznesa partneri. Austrim ir lielāka autosportista pieredze nekā Zintim. Par gluži vai sākumu darbībai autosportā viņi uzskata laiku, kad Apē parādījušās pirmās bezdelīgas autosportā - 4X4 sacensības, ko organizēja Viesturs Trockis.
"No sākuma es palīdzēju sagatavot mašīnu, taču gribējās pamēģināt pašam," stāsta Z. Andersons.
Austris joko, ka Zinta mākslinieciskā dvēsele neesot izturējusi. Abi sportisti spriež, ka Latvijas čempionāts kļūstot populārāks, jo katrā posmā ekipāžu skaits palielinoties. Zintis un Austris atzīst, ka cenšoties pieskaņoties sacensību veidiem.
"Lai piedalītos apvidus rallijā - reidā, ir vajadzīga orientēšanās un galvenais - jāstrādā ar galvu. Nevar braukt pārgalvīgi, varam izmantot to, ka konkurenti pieļauj kļūdas, taču nedrīkstam paši tās pieļaut," skaidro Z. Andersons.
Decembrī nelien dubļos
Jautājumu "Vai jūs neesat mazliet traki?" abi autosportisti dzirdot ne vienu reizi vien. Tad viņi parasti vēloties teikt tradicionālo atbildi, ka "katrs sajūk prātā pa savam".
"Latvijas čempionātu izvēlējāmies, jo nolikumā paredzēts, ka trase ir izbraucama. Gluži uz to nevelk, lai mēs jau decembrī līstu dubļos, kā tas ir trofi reidā," atklāj Z. Andersons.
Viņi spriež, ka rallijs - reids esot līdzīgs rallijam standartautomobiļu klasē. "Iznāk vairāk pārbraucienu un ātrumposmu pa tādām vietām, kur ar vieglo automašīnu neizbraukt, arī ātrums ir atšķirīgs. Bezceļā vidējais ātrums mēdz būt tikai 40 kilometri stundā, citreiz pat ar tādu nevar izbraukt," secina trapenieši.
Dievs ir lielākais fans
Viņi atzīst, ka nodarbošanās ar autosportu esot dārgs vaļasprieks.
"Mēs paši esam sponsori, citu - nav. Labvēļus ir grūt atrast pat Rīgā, kur nu vēl laukos," komentē vīri.
Zintis un Austris joko, ka kaut kas augstāk stāvošs esot pret viņiem labvēlīgs. "Dievs ir mūsu vienīgais sponsors un fans. Tam var ticēt vai ne," puspajokam, pusnopietni saka abi sportisti.
Pirms mačiem nekāda trenēšanās neiznākot, neesot laika. "Labi, ka mašīnu paspējam sataisīt. Citreiz jau jākāpj mašīnā un jādodas ceļā, kad darbi vēl nav pabeigti," stāsta trapenieši. Arī tas piederot pie pirmssacensību stresa.
Viņi atceras gadījumu, kad automašīnai pirms līkuma sacensībās beidzis darboties stūres kardāns, bet priekšā bijis priežu mežs.
"Auto apstājās starp vairākām priedēm. Ne auto, ne mums nebija ne skrambas. Ja parasti avārijā ieskrien vienīgajā kokā, tad mēs tikām sveikā vienīgās spraugas dēļ. Tad ir skaidrs, kas par mums domā," apgalvo A. Gailītis.
Protams, līdzi visām aktivitātēm dzīvojot tuvinieki, viņi gan pārsvarā īkšķus turot mājās.
Tehnika nav smagi vīlusi
Tehniku remontējot paši. Ekipāža brauc ar 1988. gada "Isuzu Trooper".
"Tā mums ir mīļa, motoram ir mazākā jauda, ar kādu rallijā reidā var braukt, tāpēc prasa pamatīgu darbu smadzenēm. Remontēt to nevienam neuzticam. Austrim ir zināma pieredze - pašam laika nav bijis, cits kaut ko pieskrūvējis, bet nav vēl nobraukts aplis, kad skrūve ir vaļā. Tad ir labi, ka mehāniķis negadās pa ceļam," saka vīri. Viņi apzinās, ka izvēlētais sporta veids ir tehnisks un ar to sacensībās jārēķinās.
"Līdz šim nav bijis tā, ka mūsu vainas dēļ tehnika būtu spēcīgi pievīlusi. Pērn Skrundā radās problēmas ar pusasi, iepazīšanās apli nobraucām, un sacensības mums beidzās. Mājās uz to, iespējams, vairākas reizes skatījāmies, taču neredzējām, ka tā aizlūzusi," atceras viņi. Tādās reizēs labākais variants esot, ja tehniska kļūme negadoties pēdējā aplī. Tad būtu vēl sāpīgāk.
Ir laba atpūta
Par sportiskajām gaitām nākotnē esot grūti spriest, jo neesot arī skaidrības par Latvijas čempionāta tālāko norisi.
"Ja nebūs citu iespēju, tad varbūt aprīkosim auto, lai varētu startēt kluba "Mazozoli" rīkotajās sacensībās un brauksim atkal pa dubļiem. Varbūt rīkosim sacensības paši," apgalvo Z. Andersons.
Viņš stāsta, ka auto šobrīd neesot gluži piemērots trofi - reidam - jaukšanās pa dubļiem, jo tad būtu startējuši kausa izcīņā Trapenē.
"Autosportā mums riska latiņa ir zema. Ir tādi, kam tā arī Latvijas čempionātā ir augsta. Mūs tas nevilina," akcentē Z. Andersons.
Viņiem grūti esot izvērtēt, vai esot daudz sasnieguši autosportā. Reizumis esot žēl, ka šīs aizraušanās dēļ citās jomās neesot tik daudz paveikuši. "Tomēr autosports mums ir laba atpūta, reizē apskatām arī citas Latvijas vietas un iepazīstamies ar cilvēkiem," ir vienisprātis autosportisti.

Citu datumu laikraksti

  • Tauriņam pa pēdām

    Varēja aizbraukt līdz pašai Aglonas baznīcai, - Mareks skatījās uz vecā tilta atliekām.6. Varēja aizbraukt līdz pašai Aglonas baznīcai, - Mareks...

  • Klāt mūzikas festivāls "Sinepes un Medus"

    Mūzikas festivāls "Sinepes un Medus" Madonā notiks jau trīspadsmito reizi.Mūzikas festivāls "Sinepes un Medus" Madonā notiks jau trīspadsmito reizi....

  • Piedāvā dažādus kultūras pasākumus

    Alūksnes pilsētas svētki. Alūksnes pilsētas svētku programma: 2.augusts. 10.00 - 14.00 - Eironams: vēstures labirinti, konkursi (galvenā balva -...

  • Klients un viņa taisnība

    Patērētāju tiesību aizsardzība Latvijā ir viena no tām jomām, kurā jau tagad ES likumdošana darbojas gandrīz pilnā apjomā, tādēļ nebūs jāpiemēro...

  • ES patērētāji kļūs informētāki

    Jums liekas, ka kļūstat resnāks? Jums liekas, ka ikdienā lietotā pārtika nevis nodrošina veselīgu uzturu, bet gan padara jūs grūtsirdīgākus?...

  • Patēriņa džungļos

    Jau ilgāku laiku Rietumu sabiedrībā dominē patēriņa kultūra, jo tieši patēriņš dažādās izpausmes formās kļuvis par vienu no sabiedrības attīstības...