No 2004./2005.mācību gada 4.līdz 6.klašu skolēni apgūs obligātu priekšmetu - informātikas pamatus.
No 2004./2005.mācību gada 4.līdz 6.klašu skolēni apgūs obligātu priekšmetu - informātikas pamatus. Trapenes pamatskolas datorzinību skolotāja Inga Liberte to vērtē pozitīvi, jo pašlaik ir ļoti mazs stundu skaits, lai skolēni apgūtu nepieciešamās iemaņas darbā ar datoru.
Ir paredzēts, ka 7.līdz 9.klašu skolēniem iegūtās informāciju tehnoloģiju zināšanas un prasmes būs jālieto citos mācību priekšmetos, bet vispārizglītojošā, matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmās 11. un 12.klasēs būs padziļināti jāmācās informātikas priekšmets - jāapgūst algoritmu un programmēšanas pamati. Bet 10.klasē būs obligāts priekšmets informātika.
Trapenes pamatskolā 4., 5., 6., 8. un 9.klases audzēkņi datorzinības apgūst kā fakultatīvu, jo informātika ir obligāts priekšmets tikai 7.klasē. Katrai klasei ir viena nodarbība nedēļā.
"Manuprāt, tas ir maz. Ir tikai septiņi datori, bet bērnu skaits klasē ir gandrīz divreiz lielāks. Stundā varu apmācīt tikai septiņus bērnus, un datornodarbības viņiem notiek divas reizes mēnesī. Domāju, ka laukos apmēram tikai 10 procentiem bērnu ārpus skolas ir iespēja strādāt ar datoru un nostiprināt zināšanas," domā I. Liberte.
Viņa uzskata, ka jaunietim vajadzētu strādāt ar datoru divas reizes nedēļā. "Būtu labi, ja zināšanas viņi varētu lietot praktiski, piemēram, noformējot dokumentus, rakstot domrakstus vai spēlējot spēles. Uzskata, ka datorspēles bērnu negatīvi iespaido, bet ir taču arī domāšanu attīstošas, intelektuālas un stratēģiskas spēles," saka I. Liberte.
Vislielākā interese par datorzinībām ir 4.un 5.klases audzēkņiem. "Viņi prot rakstīt un noformēt dokumentus. Arī 6.klases bērniem ir labas zināšanas, bet 7. līdz 9.klases jauniešiem tās varēja būt labākas. Viņi pārzina pamatprogrammas "Word", "Excel" un "Power Point", bet tomēr nepieciešama pedagoga palīdzība daudzās lietās," stāsta skolotāja.
Viņa uzsver, ka pamatskolā skolēniem vajadzētu saprast arī datora uzbūvi un pārzināt to tīklus. "Diemžēl nedaudzās stundās nevaram to iemācīt, jo primārais ir pamatprogrammu apgūšana. Ir bērni, kam dators ir mājās. Man nākas katra audzēkņa zināšanu līmenim pielāgot uzdevumus," akcentē
I. Liberte.
Latvija kļūs par pirmo valsti pasaulē, kas paredzējusi iekļaut Eiropas Datorprasmes sertifikāta prasības vispārējās izglītības programmā. Šādu lēmumu paredz vienošanās starp Izglītības satura un eksaminācijas centru un Latvijas Universitāti.