Gatavojas prezentēt tvaika lokomotīvi

SIA “Gulbenes - Alūksnes bānītis” 17.jūnijā prezentēs tvaika lokomotīvi. Pirms diviem gadiem no Igaunijas atvestā lokomotīve būs restaurēta un dosies ekskluzīvos braucienos.

SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" 17.jūnijā prezentēs tvaika lokomotīvi. Pirms diviem gadiem no Igaunijas atvestā lokomotīve būs restaurēta un dosies ekskluzīvos braucienos.
"Pēc atjaunošanas tvaika lokomotīvi pirmo reizi ar malku iekurinājām, likām darboties varenajai svilpei un izbraucām nelielā izmēģinājuma braucienā. Tomēr tas nenozīmē, ka viss ir pilnībā sakārtots reisiem. Pirms prezentācijas paredzams izmēģinājuma brauciens visa maršruta garumā, tātad lokomotīvi redzēs arī alūksnieši," stāsta SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" direktors Osvalds Lucāns.
Pagaidām nav zināms, cik izmaksās ekskluzīva vizināšanās vagonā, ko vilks tvaika lokomotīve. Tomēr ir skaidrs, ka tas būs dārgs prieks. Tiesa, jo vairāk būs braucēju, jo katram mazāk vajadzēs maksāt. Grupas varēs pasūtīt braucienu no Gulbenes un Alūksnes līdz Kalnienas vai citai stacijai. Papardes stacijā ir ūdenstornis, tāpēc tur lokomotīvi pildīs ar ūdeni. Lai gan pirmajai tvaika katla iekurināšanai neizlietoja daudz malkas, nav zināms tās un akmeņogļu patēriņš reisā. Malka žāvēta pusotru gadu, tāpat akmeņoglēm jābūt labas kvalitātes. Baltijas valstīs nav pieredzes tādas tvaika lokomotīves izmantošanā. Tā ražota 1950.gadā Čehijā un atjaunota ar starptautiskā industriālā mantojuma saglabāšanas projekta "SteamRail.Net" finansiālu atbalstu. Tvaika lokomotīves prezentācijā piedalīsies sadarbības partneri no sešām valstīm - Grieķijas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Spānijas, Francijas un Latvijas, kas iesaistījušās projektā.
Lokomotīves remontam un popularizēšanai izlietots 187 500 eiro, no tā 60 procenti ir Eiropas Savienības nauda, bet 40 procenti - vietējais līdzfinansējums, to gandrīz pilnībā nodrošināja Kultūrkapitāla fonds no Eiropas Savienības atbalsta programmas līdzekļiem. Vietējie dzelzceļnieki uzsver, ka tvaika lokomotīve atjaunota gandrīz no lūžņiem. Visas daļas viņi gatavoja paši, tikai riteņu pārvirpošana veikta vagonrūpnīcā Rīgā. Atjaunošana ilga gandrīz divus gadus.

Citu datumu laikraksti

  • Balvā saņem baseina apmeklējumu

    Ar peldēšanu: stimulē lasīt grāmatas.Ar peldēšanu: stimulē lasīt grāmatas. Alūksnes bibliotēkas bērnu literatūras nodaļa sadarbībā ar Alūksnes...

  • Alūksnē viesos Ministru prezidents

    Rīt Alūksnē ieradīsies Ministru prezidents Aigars Kalvītis. Viņš tiksies gan ar Alūksnes pilsētas un rajona padomes vadību, gan arī apmeklēs sporta...

  • Notāru darbu paralizē valdības neizdarība

    Uz pāris dienām valdība bija paralizējusi notāru darbu, jo Ministru kabinets nebija apstiprinājis noteikumus par zvērinātu notāru taksēm, bet...