Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Izmaiņas tehniskās apskates kārtībā kravas automobiļiem un autobusiem

No 1.jūlija mainīs kārtību, kādā jāveic periodisko valsts tehnisko apskati kravas automobiļiem ar pilno masu virs 16 000 kilogramiem, piekabēm un puspiekabēm ar pilno masu virs 12 000 kilogramiem un starppilsētu un tūrisma autobusiem.

No 1.jūlija mainīs kārtību, kādā jāveic periodisko valsts tehnisko apskati kravas automobiļiem ar pilno masu virs 16 000 kilogramiem, piekabēm un puspiekabēm ar pilno masu virs 12 000 kilogramiem un starppilsētu un tūrisma autobusiem.
Turpmāk šiem transportlīdzekļiem tehniskās apskates (TA) veiks kravas transportlīdzekļiem paredzētās un ar atbilstošām diagnostikas iekārtām aprīkotās TA stacijās (divās TA stacijās Rīgā un deviņās reģionālās TA stacijās: Grobiņā, Talsos, Jelgavā, Siguldā, Valmierā, Gulbenē, Rēzeknē, Jēkabpilī un Daugavpilī).
Šie nosacījumi attiecas uz tiem starppilsētu un tūrisma autobusiem, kuri pasažieru komercpārvadājumus veic ārpus viena rajona robežām un kuru veikšanai licenču kartes jāsaņem Autotransporta direkcijā, bet vēl neattiecas uz autobusiem, kas veic pārvadājumus rajona robežās un licences saņem vietējās pašvaldībās.
Līdz šim kravas automobiļiem, piekabēm un autobusiem, izņemot starptautiskiem pārvadājumiem paredzētos transportlīdzekļus, TA varēja veikt jebkurā TA vietā, neņemot vērā, vai tā bija vai nebija aprīkota ar visām nepieciešamajām diagnostikas iekārtām. Tomēr jāatzīst, ka, ievērojot šo transportlīdzekļu specifiku, vispusīgi novērtēt to tehnisko kārtību bez bremžu un balstiekārtas pārbaudes ar speciālām diagnostikas iekārtām nav iespējams.
Ņemot vērā bīstamību, kādu šie transportlīdzekļi rada uz ceļa, ja tie nav tehniskā kārtībā, kā arī, lai nodrošinātu atbilstošu tehniskās kārtības kontroles kvalitāti un attiecīgo Eiropas Savienības priekšrakstu izpildi, kļuva skaidrs, ka jāmaina TA kārtība un TA ne tikai vieglajiem automobiļiem, bet arī kravas transportam jāveic tikai un vienīgi atbilstoši aprīkotās TA stacijās.
Šī pāreja sākotnēji jau bija paredzēta ar 2003.gada 1.janvāri, tomēr, lai to padarītu elastīgāku un pieņemamāku klientiem, nolēmām to realizēt pakāpeniski vairākos etapos šā gada laikā.
Šāds pārejas periods transportlīdzekļu īpašniekiem dod iespēju nopietnāk parūpēties par savu transportlīdzekļu tehnisko kārtību, lai 2004.gadā, kad slēgs visus neatbilstošos tehniskās apskates punktus un transportlīdzekļu tehnisko stāvokli pārbaudīs ar mūsdienu prasībām atbilstošām kontroles iekārtām, tie bez īpašām problēmām varētu veikt tehnisko apskati un saņemt TA uzlīmi.
Ieviešot jauno kārtību un veicot TA kravas transportlīdzekļiem reģionālajās TA stacijās, ievērojami uzlabosies kravas transportlīdzekļu un autobusu tehniskā kārtība, mazināsies iespēja TA laikā subjektīvi vērtēt transportlīdzekļa tehnisko kārtību, tā rezultātā pārējie ceļu satiksmes dalībnieki būs daudz vairāk pasargāti no šaubīgā tehniskā kārtībā braucoša autotransporta.
Lai nodrošinātu pēc iespējas ērtāku klientu apkalpošanu, visās reģionālajās stacijās paredzēts ieviest iepriekšējā pieraksta sistēmu, kas dos iespēju ievērojami samazināt laiku, kas nepieciešams tehniskās apskates veikšanai.
Jāatgādina, ka ar 1.janvāri uz reģionālajām TA stacijām veikt TA bija jādodas transportlīdzekļiem, kurus paredzēts izmantot starptautiskajos kravu vai pasažieru pārvadājumos un kuru pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus. No 2004.gada 1.janvāra šī kārtība attieksies uz visiem kravas automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus.

Citu datumu laikraksti

  • ES un TU

    Sveiki, lasītāj! Tas, ko tu tagad turi rokās, nav kārtējais reklāmas pielikums vai politiskās partijas uzsaukums.Sveiki, lasītāj! Tas, ko tu tagad...

  • Noslēdzas dārzu stādīšanas akcija Latvijā

    Maija beigās Salacgrīvā ar politiķu, ekspertu ES jautājumos, pašvaldības pārstāvju, vietējo iedzīvotāju, kā arī pūtēju orķestra dalību noslēdzās...

  • Latvijas izglītība nepaliks nomaļus

    ES ir tepat mums blakus, un to mēs ikdienā izjūtam uz katra soļa: vides standartu piemērošanā, kvalitatīvākas pārvaldes ieviešanā, lauksaimniecības...

  • Mīts: Eiropas Savienībā nosaka garāku darba laiku

    - Eiropas Savienībā Darba laika direktīvā ir noteikts lielāks stundu skaits nekā Latvijas Darba likumā. Tas taču nozīmē, ka pēc pievienošanās Eiropas...

  • Piedāvā pasākumus dažādām gaumēm

    Piemiņas pasākumi. 14.jūnijā pulksten 10.00 Alūksnē Komunistiskā genocīda upuru atcerei notiks piemiņas brīdis pie Mātes tēla.Piemiņas...

  • Ja nākamajā rītā ir slikti

    Ir izlaidumu un tūlīt arī - Jāņu laiks. Starp smaržojošiem ziediem un pīpenēm. Bet reizēm nākamajā dienā pēc kārtīgas lustēšanās ir nedaudz grūti un...

  • Lauku iedzīvotāji Latvijā uzskata, ka var izdzīvot bez Eiropas Savienības

    Alsviķu pagasta iedzīvotāja Velta Jundze ir pārliecināta, ka Latvija var izdzīvot arī bez iestāšanas Eiropas Savienībā.Alsviķu pagasta iedzīvotāja...

  • Upe

    Viņas balss aiztrūkst, viņa atmin Ansi un iedomā, kā būtu, ja viņš būtu ienācis pie Dārtas kā pie "Rotiņu" saimnieces, bagātais Silabriedis Ansi...

  • Uz Albāniju var doties bez vīzas

    29.maijā stājies spēkā vienpusējs bezvīzu režīms ar Albāniju.29.maijā stājies spēkā vienpusējs bezvīzu režīms ar Albāniju . Latvijas Republikas...