Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ja auto ir 4 x 4

Vai, braucot ar apvidus automobili, vienmēr būtu jāieslēdz visu četru riteņu piedziņa?

Vai, braucot ar apvidus automobili, vienmēr būtu jāieslēdz visu četru riteņu piedziņa?
Pievērsīsim uzmanību apvidus automobiļiem, kuriem pamatā ir divi dzenošie riteņi – aizmugurējie, bet priekšējos vajadzības gadījumā var pieslēgt. Parasti šāda tipa transmisijā nav starpasu diferenciāļa un šāda tipa transmisijas ir, piemēram, lielai daļai ASV ražotiem apvidus auto.
Pilnpiedziņas sistēmām: jānodrošina maksimāla saķere ar ceļa virsmu; jāgarantē droša braukšana neatkarīgi no riteņiem pievadītā griezes momenta; visu riteņu piedziņa nekādā ziņā nedrīkst ietekmēt bremžu sistēmas un ABS darbību; piedziņai jābūt ar augstu lietderības koeficientu, mazu svaru un augstu drošumu darbā.
Apskatu sāksim ar eksperimentu. Lai pārliecinātos, kā pilnpiedziņas automobilis uzvedas uz ceļa, veiksim vairākus eksperimentus ar "JEEP Wrangler", kuram, kā zināms, ir aizmugures riteņu piedziņa, bet pieslēdzama ir pilnā piedziņa bez starpasu diferenciāļa. Eksperimenta būtība ir šāda: automobili "JEEP Wrangler" velkam trosē, kura pieāķēta citam automobilim caur spēka mērītāju – dinamometru. Šādi var konstatēt spēku, kas jāpieliek automobilim, lai tas vienmērīgi kustētos. Mērījumus veicam gan kustībā pa taisnu ceļa posmu, gan kustībā pa apli, kura rādiuss tuvs automobiļa minimālajam pagriešanās rādiusam. Eksperimentā izmantojam arī dažādu izmēru riepas: 31x10,5 R15 un 35/14-15LT, gaisa spiediens riepās - atbilstoši rūpnīcās noteiktajam.
1.eksperiments: braucam pa apli, kura rādiuss tuvs minimālajam automobiļa pagriešanas rādiusam, ceļa segums - sauss asfaltbetons, riepas 31x10,5 R15, šai gadījumā spēks, kas jāpieliek, lai automobilis pārvietotos: ja transmisija ir nesabloķēta ņ80...120kg, ja transmisija sabloķēta ~150...300kg, turklāt parādās triecienveida slodze uz stūri.
2.eksperiments: braucam pa apli, kura rādiuss tuvs automobiļa minimālajam pagriešanas rādiusam, ceļa segums – asfaltbetons, uz kura ir smiltis, riepas 31x10,5 R15, šajā gadījumā spēks, kas jāpieliek automobilim, lai tas vienmērīgi pārvietotos: ja priekšas tilts nav ieslēgts ~80...120kg, ja priekšas tilts ir pieslēgts ~150kg.
Turpinājums sekos.
žurnāls "Mans Īpašums"

Citu datumu laikraksti

  • Upe

    - Mamm, es redzēju nelabu sapni! - viņš vēl samiegojies, raudādams teic.2. - Mamm, es redzēju nelabu sapni! - viņš vēl samiegojies, raudādams...

  • Nav pasaulē vietas, kur nebūtu ukraiņu

    Ukraiņu vēsture Latvijā sākas aptuveni 19.gadsimtā. Pirms 1. pasaules kara ukraiņu diaspora nav bijusi liela - aptuveni trīs līdz četri tūkstoši...

  • Policija imformē

    Iet bojā vīrietis. Ugunsdzēsēji 12.maijā informējuši policiju, ka Pededzes pagastā ugunsgrēkā gājis bojā 1953.gadā dzimis vīrietis.Iet bojā...

  • Vai līki gurķi būs jāizmet?

    Runājot par ES uzliktajiem ierobežojumiem dārzeņu audzētājiem, visvairāk piemin standartu gurķim, kas Eiropas Savienībā nedrīkstēšot būt līks.Runājot...

  • Ar ko ES atšķiras no PSRS?

    Abām savienībām ir zināma līdzība: Padomju Savienībā bija 15 republikas, Eiropas Savienībā ir 15 dalībvalstis.Abām savienībām ir zināma līdzība:...

  • Upe

    "Apsīšu" mājas grimst ziemas vakara krēslā, taču tās logos neatspīd ne mazākais gaismas stariņš, kas vēstītu par to, ka mājās būtu kaut viena dzīva...