Kaisot ielas, mazina putekļus

Apē notiek Dzirnavu tranzīt­ielas rekonstrukcija, tāpēc apvedceļu un blakus esošās ielas, pa kurām brauc smagās automašīnas un tehnika, ir kaisītas ar kalcija hlorīdu. Tas devis iespēju izvairīties no iedzīvotāju sūdzībām par mašīnu sacelto putekļu radītajām neērtībām.

“Uzzinot, kā strādā ceļu uzturētāji Madonas pusē un citviet, nolēmām nokaisīt arī savas ielas, lai iedzīvotāji neciestu no putekļiem. Tiesa, kaisīti tika atsevišķi posmi, nevis visā ielu garumā. Vērosim, kādas šīs ielas būs līdz rudenim. Ja secināsim, ka viss ir labi, tad agri pavasarī varēsim kaisīt vēl citas ielas, kurām nav asfalta seguma. Tagad šajās ielās bez bažām var gan izkārt veļu, gan logus atvērt, bet citādi tas nebūtu iespējams,” informē novada pašvaldības Komunālās nodaļas vadītāja Edīte Meistere.

Kalcija hlorīds nav sāls
Kalcija hlorīds nav sāls, kā tiek apgalvots dažos masu saziņas līdzekļos. Tas izskatās kā baltas pārslas un ir ceļu atputekļošanas līdzeklis, ko var iegādāties 25 kilogramu maisos. “Ir jāizrēķina norma, cik ir jākaisa uz ielas posma. Pirms tam ir iela jānogreiderē, jo pēc tam to vairs nevar darīt. Labi, ja pirms kaisīšanas ar kalcija hlorīdu ir lijis. Tad baltās kalcija hlorīda pārslas izkūst un iesūcas ielas segumā,” skaidro E.Meistere. Pēc tam ielas, it sevišķi rītos, ir mitras, tāpēc tās neput. Turklāt līdz ar kalcija hlorīda kaisīšanu ielas segumā veidojas it kā garoziņa, tāpēc transports tajās neveido bedres un neizdangā. E.Meistere secina, ka pašlaik viss izskatās labi. Tas nozīmē, ka nākamajā pavasarī, kad nokusīs sniegs un ielas ar grants segumu tiks profilētas, mitro segumu varētu kaisīt ar kalcija hlorīdu. Tajās nebūs putekļu līdz pat rudenim.

Apē kaisa pirmo reiz
“Apē kalcija hlorīdu kaisām pirmo reizi, bet Madonā, vairākās Kurzemes un Igaunijas pilsētās to dara jau sen. Madonas novadā tiek kaisīti arī grants seguma ceļi,” norāda E.Meistere. Paredzams, ka nākamajā pavasarī ar kalcija hlorīdu tiks kaisīts ceļš, kas ved uz Igauniju Gaujienā. Pa to uz kaimiņu valsti tiek vestas šķembas, tāpēc ceļa malā dzīvojošie cieš no saceltajiem putekļiem. Kaisīšanas rezultāts esot tūlītējs. Turklāt ceļa asfaltēšana izmaksā no 10 līdz 15 tūkstošiem latu, bet tā apstrāde ar kalcija hlorīdu – vidēji 700 latu.

Citu datumu laikraksti

  • Māci mani dzīvot!

    «Tu man nemāci, kā dzīvot!» bieži dzirdam un nereti sakām arī paši, gluži kā personīgu apvainojumu uztverot kāda cita vēlmi sniegt mums, viņaprāt,...

  • Cenu ietekmē gan zīmoli, gan pirmatklājēja gods

    Medicīna pati par sevi ir izglītotu cilvēku joma, un gribot negribot katram jāapgūst sava tiesa gudrību, ja liktens lēmis kādu brīdi slimot. Mediķi...

  • Sevis izaicināšanai būtu jāļaujas vairāk

    Jau ilgāku laiku plānoju doties uz Austrijas kalniem, bet mans nesenais desmit dienu ceļojums bez ērtībām izvērtās gluži uz citurieni un pilns ar...

  • Spēkiem mērojas Eiropā

    Eiropas Jaunatnes vasaras olimpiādē Nīderlandes studentu pilsētā Utrehtā Latvijas izlases sastāvā startēja divi Alūksnes džudo sportisti – Rolands...

  • Būs pludmales volejbola sacensības

    Svētdien, 28.jūlijā, Gaujienā norisināsies pludmales volejbola sacensības “Gaujienas kauss 2013”.  Tajās varēs piedalīties vīriešu komandas divu...

  • Karro Igaunijā iegūst galveno balvu

    Pagājušajās brīvdienās Igaunijas pilsētā Tartu aizritēja sezonas ceturtais “Monster Energy” superkausa posms, kurā prestižajā “MX1” klasē uzvarēja...

  • Izstājas vai izslēdz?

    Pretēji viedokļi ir deputātam Jānim Sadovņikovam, kurš domē vienīgais tika ievēlēts no “Saskaņas centra” saraksta un šīs partiju apvienības Alūksnes...