Ko darīt, ja saplīst tikko pirktas kurpes?

Lasītāja, kas vēlējās palikt anonīma, stāsta par neveiksmīgo iepirkšanos tirgū.

Lasītāja, kas vēlējās palikt anonīma, stāsta par neveiksmīgo iepirkšanos tirgū.
"Alūksnes tirgū iegādājos vasaras kurpes, kurām pēdas aizmugurē bija gumijas savilkums. Jau kad kurpes pirku, šajā vietā bija iziruši diegi. Jautāju pārdevējai, vai tas neradīs kādas problēmas, bet saņēmu atbildi, ka viss būs kārtībā. Kad pirmajā dienā mājās iestaigāju jaunās kurpes, tās gumijas vietā izira. Nākamajā dienā aizgāju uz tirgu un jautāju, ko man darīt. Pārdevēja bija neizpratnē un teica, ka vajagot skatīties, ko pērk. Pārdevēja teica, ka viņiem ir savs kurpnieks, kas manas kurpes salabos. Kad es kurpes saņēmu atpakaļ, tajās ar baltiem diegiem bija iešūta melna gumija un diegu gali nebija iestrādāti. Kad pēc tam mājās ar kurpēm vienu stundu nostaigāju, tās tajā pašā vietā atkal saplīsa. Vairāk uz tirgu negāju, jo sapratu, ka tam nav jēgas. Mēģināšu salabot pati. Ar laikraksta starpniecību vēlos brīdināt citus cilvēkus par šādu rīcību un painteresēties, vai Alūksnē ir kāda vieta, kur šādos gadījumos vērsties?" jautā viņa.
* * *
Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa uzsver, ka šajā gadījumā pircēja bija tiesīga prasīt atpakaļ samaksāto naudu par nekvalitatīvajām kurpēm. "Tikai tad ir jāraksta prasījuma pieteikums, ko jāiesniedz tirgotājam un jādabū rakstiska atbilde, ka šis pieteikums ir saņemts. Trīs dienu laikā tirgotājam ir jāsniedz atbilde. Ja viņš to nedara, tad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs var piemērot sankcijas pret viņu. Šo procedūru var veikt arī gadījumā, ja kurpes ir labotas, tikai tad ir grūtāk veikt ekspertīzi un noteikt, kas ir bijis cēlonis bojājumam - ražošanas defekts, nepareiza labošana vai kas cits. Ja tirgotājs nepiekrīt uzreiz brīvprātīgi pircējam atgriezt naudu, ja precei ir bijis ražošanas defekts, tad to ir jāpierāda ekspertīzē. Ja uzņēmējs brīvprātīgi nepiekrīt atmaksāt naudu, lai arī ir veikta ekspertīze un pierādīts, ka to jādara, tad var rakstīt sūdzību un iesniegt centrā," stāsta B.Vītoliņa.
Patērētāju tiesību aizsardzību centrā ikviens Alūksnes rajona iedzīvotājs var gūt informāciju par to, kā rīkoties šādos un līdzīgos gadījumos, zvanot pa tālruni 7212688. Diemžēl Alūksnē centram nav konsultāciju punkta, tādēļ ir jāvēršas Rīgā. "Tomēr jārēķinās, ka šis tālrunis bieži var būt aizņemts, jo uz mūsu centru zvana ļoti daudz cilvēku, tādēļ telefons nemitīgi ir "karsts"," saka B.Vītoliņa. Informāciju par Patērētāju tiesību aizsardzības centru var gūt arī internetā (www.ptac.lv).

Citu datumu laikraksti

  • Ģimenes autobuss brauc kalnup

    Jaunlaicenietis Ainārs Raudiņš lepojas, ka viņam ir liela ģimene. Četru brāļu un māsas ģimenes ar bērniem un vecvecākiem aizņemtu jaunā autobusa...

  • Nometnei ir trīs finansējuma avoti

    Alūksnes Sociālās palīdzības centrs jūlijā organizēs nometni maznodrošināto ģimeņu bērniem.Alūksnes Sociālās palīdzības centrs jūlijā organizēs...

  • Dejotājiem ir sākušies svētku kopmēģinājumi

    Vakar līdz pulksten 21.00 Alūksnes rajona 400 dejotāji ieradās Rīgā, Teikas rajona vidusskolā.Vakar līdz pulksten 21.00 Alūksnes rajona 400 dejotāji...

  • Bataljona karavīri svin Jāņus

    22.jūnijā Alūksnes Mobilo strēlnieku bataljonā notika obligātā militārā dienesta karavīru pašdarbības skate “Jāņu svinēšana”. Skatē piedalījās četras...

  • Aizliedz cigarešu reklāmu presē

    Ar 31.jūliju būs aizliegta tabakas izstrādājumu reklāma presē un citos izdevumos, bet no nākamā gada 1.janvāra - kinoteātros.Ar 31.jūliju būs...

  • Domes deputāti atskatās uz 100 dienās paveikto

    Ap Jāņiem apritēja 100 dienas, kopš darbu sākusi jaunā Alūksnes pilsētas dome, tādēļ tika rīkota preses konference vietējo laikrakstu pārstāvjiem,...