Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ko varam redzēt realitātes šovos

Vismaz divus gadus arī komerctelevīzijas kanālos Latvijā vērojam dažādus realitātes šovus. Kāds tos skatās, jo tur piedalās draugs vai draudzene, cits - jo nav, ko darīt, vai šķiet interesanti pavērot, kā dalībnieki uzvedas.

Vismaz divus gadus arī komerctelevīzijas kanālos Latvijā vērojam dažādus realitātes šovus. Kāds tos skatās, jo tur piedalās draugs vai draudzene, cits - jo nav, ko darīt, vai šķiet interesanti pavērot, kā dalībnieki uzvedas.
Otro nedēļu TV3 pārraida jaunu šovu - “Bārs”, kur dalībniekiem ir jāizrāda bārmeņa prasmes. Par savu simpātiju var balsot internetā un pa telefonu. Nereti ir dzirdēts uzskats, ka gadījumos, ja par dalībnieka palikšanu šovā var lemt skatītāji, vērtējums nav objektīvs. Par to pārliecinājos arī pati, pagājušajā svētdienā zvanot par savu simpātiju uz “Bāru”. Manuprāt, godīgāk būtu, ja uz norādīto tālruņa numuru varētu zvanīt tikai vienreiz, bet - to var darīt, cik nav žēl naudas! Viens zvans - “nieka” piecpadsmit santīmu! Iztēlojos ainu draugu kompānijā, kur pie televīzijas ekrāniem atrodas pieci cilvēki, kas nospriež, ka drauga dēļ katrs var ziedot vismaz latu, lai piezvanītu un nobalsotu. Tā šis draugs nereti savāc vairāk balsu. Kā zināms, vienaldzīgais jeb nejaušais šova skatītājs neķers telefonu un nezvanīs ne par vienu no dalībniekiem, tāpēc beigās “uzvar draudzība”.
Katrā realitātes šovā dalībniekiem ir jāveic dažādi uzdevumi. Šķiet, skatāmākie šovi bija “Ferma”, “Talantu fabrika” un “Robinsoni”, lai gan arī te domas dalās - ka robinsoniem esot bijušas šķiltavas un dzīves apstākļi daudz komfortablāki nekā īstajam Robinsonam. Vecāka gadagājuma cilvēki nereti pasmaidīja, kā jaunie fermeri neprasmīgi veica senos lauku darbus. Manuprāt, šiem šoviem bija konkrētāks saturs, dalībniekiem nebija tik daudz laika domāt, kā “labāk” atkailināties, jo viņiem bija jāsacenšas, rādot talantus, spēku vai izveicību.
Pretēju ainu varam vērot “Bārā”. Ir saprotams, ka dalībniekiem jāprot piesaistīt bāram apmeklētājus, lai palielinātu ienākumus, bet vai vienīgais veids, kā to izdarīt, ir dejot striptīzu? Man, skatītājai no malas, šķita, ka šīs dejas īsti nepatīk ne pašiem dalībniekiem, ne arī apmeklētājiem. Varbūt es maldos un vainīgas ir kameras, kas visu filmē. Kur tad paliek visi dalībnieku pieteikuma anketās minētie talanti? Vai mūsu valstī cilvēki, kam pāri divdesmit, neko oriģinālāku nevar izdomāt? Lai nu kā, patiesās dalībnieku rakstura īpašības vēl tikai varēsim vērot.
Vienā no lekcijām pasniedzējs Miervaldis Mozers teica, ka Latvijas medijos erotikas (šajā gadījumā gan tā laikam nebūs erotika) vēl nav par daudz. Vēl varbūt nav, bet arvien biežāk varam vērot, ka gan raidījumos, gan reklāmās izmanto erotiskus materiālus, lai piesaistītu skatītāju uzmanību. Grūti spriest, vai tas palīdz sasniegt mērķi un cik ilgi tā būs efektīga metode.

Citu datumu laikraksti

  • Iesālītās cerības

    Kādā ziemas vakarā es sēžu pie galda un nesteidzoties malkoju karstu tēju, kad pie durvīm kāds nedroši pieklauvē. Uz mirkli aizturēju elpu: vai man...

  • Robežsargiem un muitniekiem darbs būs

    Ja reiz pēc iestāšanās Eiropas Savienībā tiks likvidēta muita starp ES valstīm, kas pēc iestāšanās ES notiks ar tiem muitas, robežsardzes un...

  • “Prāta bankā” labprāt piedalītos vēlreiz

    Skatītāji televizora ekrānos 21.septembrī varēja vērot intelektuālo spēli “Prāta banka”, kurā piedalījās arī alūksnietis Aldis Zelčs.Skatītāji...