Iespējams, arī jūs Valentīndienā meklējat nelielu sirdsveida kūciņu, lai kaut simboliski to pasniegtu kādam sev dārgam cilvēkam.
Iespējams, arī jūs Valentīndienā meklējat nelielu sirdsveida kūciņu, lai kaut simboliski to pasniegtu kādam sev dārgam cilvēkam.
Konditori visu iepriekšējo nakti būs strādājuši, lai tamlīdzīgas veltes veikalu plauktos pietiktu visiem.
Pasūta vairāk
Tieši pirms visdažādākajiem svētkiem tortu un kūku pasūtījums dubultojas un pat trīskāršojas. Paredzot pieprasījumu, tās "aizrunā" ne tikai tālredzīgākie pircēji, bet vairāk pasūta arī veikalu vadītāji.
Katram konditorejas veidam ir savs realizācijas termiņš. Īpaši svarīgs un arī neliels tas ir tām kūkām, kurās izmanto krēmus. Datumu, līdz kuram kūka jāpaēd, norāda pavadzīmē, šādai norādei jābūt arī uz iepakojuma.
Bulciņām, picām un maizītēm, kas arī ir konditorejas izstrādājumi, noiets ir stabilāks. Šeit nejūt svētku klātbūtni, toties augstu kotējas tikko no krāsns nākušas, vēl siltas maizītes.
Piesaista ar jauno
Pircējs, lai cik pastāvīgs un uzticīgs konkrētas firmas ražojumiem, vienmēr lūkojas pēc kaut kā jauna. Tāpēc konditori nepārtraukti domā, ar kādu "knifu" savus pastāvīgos klientus noturēt, neļaujot tiem un arī sev ieslīgt vienveidībā. Konkurence konditorejas izstrādājumu piedāvājumu klāstā ir liela. Ja nebūsi atraktīvs, interesants, viegli var gadīties, ka pircējs ielūkojas citā "lauciņā" un viņam tur "iegaršojas".
Reizēm pietiek ar to, ka "vecu dziesmu" pasniedz "jaunās skaņās". Atjautīgs cepējs laiku palaikam izmaina bulciņas formu, pievieno citu garšvielu un dod izstrādājumam jaunu nosaukumu, bet ar to pietiek, lai klients justos ieinteresēts. Ir pastāvīgas vērtības - vienmēr pieprasīti izstrādājumi, kas savā ziņā ir firmas vizītkarte.
Konkurence ir skarba
Gan interesanti, gan absurdi - rīdzinieki savus izstrādājumus ved uz Vidzemi, Latgali, Kurzemi, savukārt tur strādājošās vietējas firmas - uz Rīgas pievārti un plašā areālā pa visu Latviju.
Protams, katrai firmai ir kaut kas īpašs, ko piedāvā tikai tā, tomēr nedrīkst aizmirst, ka transporta pakalpojumi ir vieni no dārgākajiem. Tas palielina produkcijas pašizmaksu, un galu galā pircējs bieži vien spiests izvēlēties nevis garšīgāko, bet lētāko.
Lai līdzsvarotu situāciju, gadās, ražotājs "ietaupa" uz izejvielu rēķina. Tomēr šāda nostāja atgriežas kā bumerangs - vienreiz iegādājies bezgaršīgu kūku, pircējs nākamreiz speciāli apjautāsies, vai tikai šis nav tās firmas ražojums? Vai arī uz konkrēto veikalu vienkārši neies.
Nenoliedzami - kas vienam garšo, otram šķiet nebaudāms. Tieši dažādo garšas sajūtu dēļ nesaudzīgajā konkurences cīņā spēj pastāvēt arī firmas, kas šādi "ietaupa", piedāvājot lētāku preci.
Vēlas kvalifikāciju
Ja smagākajos - rupjmaizes cepšanas - darbos firmas pieņem arī nekvalificētus kadrus, tad konditorejas izstrādājumu ražotājiem darba devējs izvirza augstākas prasības.
Nospiedošā vairumā šajā jomā strādā sievietes. Vienkāršākais ir variants, kad, pieņemot darbā, pieprasa attiecīgu aroda apguves dokumentu. Tomēr gadās, ka firmā apmāca apzinīgas un cītīgas darbinieces, kas "startējušas", piemēram, baltmaizes cepšanā.
Tāpat iespējamajam darba devējam ir svarīgi, lai jums kā potenciālajam darbiniekam būtu ne tikai arodizglītība, bet arī pieredze.
Katram savs
Katrā Latvijas novadā ir savi iecienītie konditorejas izstrādājumu veidi. Pat tie, kas it kā garšo visiem - medus kūka, "Melnais princis", "kartupelīši", pumperniķeļi - , katram cepējam izdodas citādi.
Aizdomīgam pircējam šķiet, ka pat "Staburadzes" kūkas pēc īpašnieka maiņas garšo citādāk.
Tomēr ir viens stabils rādītājs un īpašība, kas firmu slavē vai peļ, un tā ir kvalitāte kā godprātīga attieksme pret pircēju.