“Latvenergo” atbild

Kā iegūt jaunas elektroenerģijas grāmatiņas jeb kvītis, kāpēc tik grūti ir sazvanīt “Latvenergo” klientu tālruņus. Atbild Ainārs Feldmanis, AS “Sadales tīkls” valdes loceklis.

Kā iegūt jaunas elektroenerģijas grāmatiņas jeb kvītis, kāpēc tik grūti ir sazvanīt "Latvenergo" klientu tālruņus. Atbild Ainārs Feldmanis, AS "Sadales tīkls" valdes loceklis.
AS "Latvenergo" vienoto bojājumu pieteikšanas tālruni - 80200404 - krīzes gadījumos ir ļoti grūti sazvanīt. Kādēļ nevarēja palikt tā, kā bija iepriekš, – katrā rajonā tika sazvanīts dispečers un ziņots par problēmu, bojājumu?
Ainārs Feldmanis: "Mums nav tādas struktūrvienības, kas spētu apkalpot visus zvanus, kad ir ārkārtas situācija. To mēs nevarējām nodrošināt tad, kad zvanīja rajonu dispečeriem, ne arī tagad, kad klientu zvanus saņem "Latvenergo" Kontaktu centrs. Pie iepriekšējās sistēmas palikt nevarējām, jo dispečeriem ikdienā ir citi darba pienākumi, un, lai krīzes situācijās varētu atbildēt uz klientu zvaniem, būtu nepieciešams pie tālruņa atbildēšanai piesaistīt papildus cilvēkus. Taču Kontaktu centrā ļoti nopietni domājam, kā to atrisināt – ir doma slēgt līgumu par pārplūdes zvaniem, lai atbildes saņemtu visi mūsu klienti tajā mirklī, kad tas ir viņiem nepieciešams. Tas nenotiks tūliņ, bet mēs pie tā ļoti nopietni strādājam."
Vai līdz ar vienotās klientu sistēmas izveidi nav radusies situācija, ka paiet ilgāks laiks no bojājuma pieteikšanas mirkļa līdz tā novēršanai?
Ainārs Feldmanis: "Noteikti nē, taču es atzīstu, ka šobrīd klientu centra darbinieces nevar pateikt, cik ilgā laikā bojājums tiks novērsts, kā to agrāk darīja rajonu dispečeri. Viņas redz tikai faktu– ir vai nav bojājums novērsts. Un tas var radīt klientiem zināmas neērtības."
Informācijas tālrunis – 80200400 - arī to nav nemaz tik vienkārši sazvanīt, lai uzzinātu, piemēram, to pašu jauno klienta numuru. Kādēļ pastāv šādas grūtības?
Ainārs Feldmanis: "2007.gadā uz informācijas tālruni ir piezvanījuši 1,6 miljoni klientu – vidēji 140 tūkstoši klientu mēnesī. Tas ir liels skaitlis, tādēļ šobrīd skaidrojam, kuri ir šo daudzo zvanu iemesli, – mēs gribam tos samazināt. Un patiešām, 40 procenti zvanu ir par norēķiniem, dažādām kļūdām, neskaidrībām. Ja mums izdotos šo apjomu samazināt, izskaust kļūdas, tad mēnesī 90 tūkstošiem klientu nebūs problēmas mūs sazvanīt."
Viens no visbiežāk uzdotajiem jautājumiem – patērētās elektroenerģijas apmaksas grāmatiņas pilnas, bet kur lai tiek pie jaunām? Iedzīvotājus arī interesē, cik ilgā laika periodā jaunās kvītis pie viņiem nonāks?
Ainārs Feldmanis: "Esam saņēmuši iedzīvotāju sūdzības, ka izsūtītās kvītis pie viņiem nenonāk laikā, taču mūsu uzdevums ir nodrošināt izsūtīšanu – cik ilgā laika posmā piegāde notiek, tas jau ir atkarīgs no "Latvijas Pasta". Runājot par šīm jaunajām norēķinu grāmatiņām jeb kvītīm – tas šobrīd ir automatizēts process. Kā sistēma saņem 11.kvīti, tā automātiski klientam izsūta jaunās kvītis. Bet sistēma ir jauna, ir iespējamas kļūdas, kuras cenšamies pamanīt un labot. Klientam ir arī iespēja piezvanīt uz Kontaktu centru un palūgt, lai tiktu izsūtītas jaunas kvītis, kā arī pasūtīt tās "Latvenergo" mājas lapā "www.latvenergo.lv." Un vēl, protams, pastāv iespēja par elektrību norēķināties internetbankā un bankomātos."
Vidēji mēnesī uz Klientu centru zvana apmēram 140 tūkstoši iedzīvotāju, no šiem zvaniem 40 procenti ir par norēķiniem. Kas tad ir tās lielākās kļūdas, kuras pieļauj paši iedzīvotāji?
Ainārs Feldmanis: "Daudz un dažādi sīkumi, kas liekas nieks, bet datorizētā sistēmā tie kļūst par problēmu. Piemēram, neprecīzi nolasa skaitītāju rādījumus – tāpēc rodas kļūdas.
Ļoti bieži gadās, ka klientam beigušās kvītis, tās viņš aizņemas no kaimiņa, bet tur jau parādās cits klienta numurs, līdz ar to klients mums paliek parādā un rezultātā ir samaksājis par kaimiņu.
Vēl kļūdas rodas brīžos, kad klients raksta savu klienta numuru – viņam liekas, ka tās nulles nav vajadzīgas, bet sistēma līdz ar to viņu neatpazīst. Tā jau varētu turpināt un tupināt, tādēļ aicinājums klientiem - uzmanīgi aizpildīt maksājumu dokumentus - pārliecināties, ka ir pareizi nolasīti rādījumi, precīzi uzrakstīts jūsu klienta numurs un arī rēķina numurs."
Jebkurā "Latvenergo" Klientu apkalpošanas centrā klienti var pieteikt norēķinu veidlapu izsūtīšanu, nodot elektroenerģijas skaitītāju rādījumus, aizpildīt pieteikumu lietotāja elektrotīkla pieslēgumam gan juridiskām, gan privātpersonām, noslēgt vienošanos par elektroietaišu pieslēguma ierīkošanas kārtību un būvprojektu izstrādi, kā arī aizpildīt iesniegumus par elektroenerģijas piegādes līguma pārtraukšanu un tarifa maiņu.

Citu datumu laikraksti

  • Ceļojums kultūru dažādībā

    Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās Sekretariāts Eiropas starpkultūru dialoga gadā organizē Latvijas 9. līdz 12. klašu skolēniem...

  • Muzeju nakts baronu aurā

    Starptautiskās Eiropas muzeju akcijas „Muzeju nakts” laikā 17. maijā Alūksnes muzejs aicina apmeklētājus nākt ciemos pie barona fon...

  • Pārprastā brīvība

    Gaujienas speciālajā internātskolā diskutē par problēmām.Gaujienas speciālajā internātskolā diskutē par problēmām Gaujienas speciālajā internātskolā...

  • Dziesmā ieliek dvēseli

    Sieviešu korī “Elisa” apvienojušās divu pagastu dziedātājas.Sieviešu korī "Elisa" apvienojušās divu pagastu dziedātājas Citā kolektīvā dziedāt vairs...

  • Datu apjoms nebūs ierobežots

    Ir ieviests jauns mobilā interneta pieslēgums „iBirojs Open” ar fiksētu maksu un neierobežotu datu pārraides apjomu LMT kvalitatīvajā tīklā. Tas ir...

  • Orķestrim 1.pakāpes diploms

    Alūksne. Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju orķestris 4. maijā Latvijas skolēnu pūtēju orķestru defilēšanas konkursa finālā pie Brīvības...

  • Baltijas ceļa bērni

    Lai veicinātu jaunsargu un jaunsargu kandidātu interesi par Latvijas jaunāko laiku vēsturi, Aizsardzības ministrijas Jaunsardzes centrs ir...

  • Aicina apgūt lauksaimniecības profesiju

    Zemkopības ministrija aicina jauniešus, izvēloties savu nākamo specialitāti, apgūt kādu lauksaimniecības, mežsaimniecības, zivsaimniecības un lauku...

  • Lauki - manas mājas

    Latvijas Jauno zemnieku klubs no jūnija līdz augustam jau ceturto gadu organizē nometnes “Lauki – manas mājas”. Nometnēm var pieteikties 7.-9. klašu...