Man garšo gaļa, siers un majonēze

Neko nevaru sev padarīt, man garšo gaļa, siers un majonēze. Iespējams, ka tā es nodaru pāri savam organismam, bet ko lai dara, ja visgaršīgākā pārtika ir neveselīga pārtika.

Neko nevaru sev padarīt, man garšo gaļa, siers un majonēze. Iespējams, ka tā es nodaru pāri savam organismam, bet ko lai dara, ja visgaršīgākā pārtika ir neveselīga pārtika.
Izrādās, kaitīgā pārtika var kļūt arī par noderīgu, tajā pašā laikā nezaudējot savas garšas īpatnības.
Gaļa
Uzskata, ka gaļa cilvēka organismā rada lieku holesterīna daudzumu, ka gaļēdāji ir vairāk pakļauti riskam saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām. Patiesībā gaļa ir vērtīgs produkts, tikai to neiesaka lietot kopā ar ceptiem kartupeļiem, putraimiem, pupiņām, dažādām mērcēm un citu. Gaļa satur aminoskābes, kas cilvēka organismam nepieciešamas tāpēc, lai funkcionētu hormonu sekrēti. Turklāt sarkanā gaļa ir vienīgais parastajā pārtikā pieejamais dzelzs avots. Cilvēkam, kas "sēž uz diētas", atteikšanās no gaļas samazina iespējas notievēt, jo tiek zaudētas olbaltumvielas. Galvenais ir gaļu azaida galdā pasniegt kopā nevis ar kartupeļiem, bet ar daudz zaļumiem un dārzeņiem. Resnums no kartupeļiem nedraudēs arī tad, ja tos pārkaisīs ar rozmarīnu un tiem pievienos šķipsnu jūras sāls.
Siers
Tas satur ļoti daudz tauku, tāpēc cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar šķidruma izvadīšanu no organisma, nevajadzētu orientēties uz šo produktu. Īpašu uzmanību vajadzētu pievērst tādam sieram kā "Kamambērs", kas ir kā plastilīns, kas pārklāj zarnu sieniņas.
Tomēr sierā ir daudz olbaltuma un B2 vitamīnu. Ja ir ādas problēmas - metas pumpas un augonīši, organismam trūkst riboflavīna. To satur "Parmas" siers. Siers ir ļoti laba lieta mazās devās. Ja tomēr tas ārkārtīgi garšo, tad jāizvēlas liesie sieri. Tajos būs vairāk vitamīnu, bet mazāk vērtīgo olbaltumvielu.
Majonēze
Majonēze ir ļoti trekna un tajā esošie tauki ir piesātināti ar holesterīnu. Lielu daļu tās sastāvā aizņem etiķis, kas šādā salikumā organismam ir kaitīgs. Lielākais ļaunums ir tas, ka majonēze stimulē apetīti.
Tomēr visi vairāk vai mazāk esam gardēži, tāpēc vienīgā izeja no situācijas ir lietot majonēzi, kas gatavota uz sojas bāzes, jo tā nesatur taukskābes. Tiem, kas prot novērtēt mērces, rekomendē lietot majonēzi kopā ar ķimenēm un katram tīkamām garšvielām, lai dažādotu tās garšu, to pielāgojot tikai sev.
Ja nav iespējams atteikties no kaut kā trekna, tad tam virsū iesaka uzdzert jasmīnu tēju, jo tā veicinās žults izdalīšanos un sadedzinās uzņemtās taukvielas. Izrādās, ka tieši asajās ēdiena piedevās slēpjas Dienvidu un Austrumāzijas iedzīvotāju slaido figūru noslēpums. Lai likvidētu liekās taukvielas pēc trekna ēdiena, iesaka apēst piecas karotes skābu kāpostu, kas gremošanas procesā veido pienskābi, kas savukārt veicina vielmaiņu.

Citu datumu laikraksti