Noskaņojums un sapratne pozitīva

Alūksnes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Kupča:
“Darbs šonedēļ Alūksnes novada izglītības iestādēs ir veicies labāk nekā prognozēts, jo sākumā domāju, ka būs problēmas ar interneta pieslēgumu un tā jaudu.
Pašlaik ir pierādījies, ka arī attālināti varam strādāt veiksmīgi, lai gan pirmā nedēļa būtībā bija izmēģinājums tam, kāda komunikācija darbosies vislabāk un palīdzēs bērniem apgūt mācību vielu.
 Katrā skolā uzdevumu veikšanas termiņi ir atšķirīgi, taču tas nav būtiski. Attieksme gan no bērniem, gan viņu vecākiem un pedagogiem ir pozitīva. Priecē, ka atsevišķās skolās bērni paši atraduši jaunu iespēju, kā visiem ērti, ne tikai WhatsApp, bet arī citā internetvidē komunicēt vienlaicīgi.
Bērnu ēdināšana skolās pašlaik nenotiek, taču klases audzinātājiem ir jāapzina visas tās ģimenes, kurās tā ir problēma. Kā to risināt, pašvaldībai ir varianti, taču pašlaik neesmu saņēmusi ziņu.
Pašvaldībā esam saņēmuši 18 planšetdatorus, kurus jau esam izdalījuši tiem bērniem, kuriem šādu ierīču nebija. Vēl gaidām 9 viedtālruņu sūtījumu ar kurjeru, kurus arī varēs lietošanā iegūt bērni. Daudzās ģimenēs vecāki ir sapratuši, ka trīs un vairāk bērniem ģimenē ar vienu ierīci ir par maz. Tad ir grūti sakoordinēt, kad un kurš darbu veiks. Tāpat mēdz būt arī tā, ka vienīgais interneta pieslēgums ir vecākiem, kuri pa dienu atrodas darbā, tātad bērns dienā darbu veikt nevar.”
Ne visa mācību viela būs izprastaOjāra Vācieša Gaujienas pamatskolas direktora vietniece izglītības jomā, vēstures skolotāja Līga Bukovska:

“Mana darba diena būtībā ir tāda pati, kā pietuvinātajā mācību procesā. Arī stundu saraksts ir palicis tas pats. Attālinātais mācību process ir savādāks un, saņemot pirmos darbus, jau sapratu, ko es, vēstures skolotāja, skolēniem, mācoties pietuvināti, paskaidrotu, norādītu, aizrādītu, noskaidrotu, jo skolēniem zināšanu līmenis ir atšķirīgs, bet visu vārdiski uzrakstīt nav iespējams, tādēļ jārēķinās, ka ne visa mācību viela būs izprasta.

Darbu organizē dažādi
Skolotāji darbu organizē dažādi – citi bērniem saplānojuši uzdevumus katrai nākamajai dienai, vēl citi jau visai nedēļai. Skolotāji ir pārskatījuši mācību vielu un to plāno tā, lai skolēni ar vecāku palīdzību attālināti varētu tikt galā.
No skolēniem saņemam dažādas atgriezeniskās saites. Tie ir gan uzdevumi, atslēgas vārdi, gan fotogrāfijās atsūtīti mājas darbi, iespējas tagad ir dažādas. Visvairāk ar skolēniem komunicējam “E-klasē”, “Uzdevumi.lv”, inbox.lv, jo “Uzdevumi.lv” ne vienmēr ļauj nosūtīt lielu materiālu apjomu. Klases audzinātāji ar skolēniem un vecākiem komunicē WhatsApp un citās grupās, ko var izmantot savos viedtālruņos un ko skolēni bija norādījuši, kad pagājušajā nedēļā apzinājām attālinātās mācību iespējas.
Uzdevumi arī papīra formātā
 Pirmo četru klašu audzēkņiem jau pagājušās nedēļas beigās bijām sagatavojuši uzdevumus papīra formātā, ko vecāki nogādāja saviem bērniem, bet pēc nedēļas vecāki šīs lapas ar izpildītiem uzdevumiem atnesīs atpakaļ uz skolu, saņemot pretī jaunas. Neapšaubāmi, vecākiem šādā attālinātas mācīšanās procesā ir lielāka slodze, jo jāpalīdz arī 5. klases audzēkņiem.
 Par attālināta darba organizāciju jau pagājušajā nedēļā visi skolēni un viņu vecāki saņēma informatīvas vēstules, tādēļ tagad, darba procesā, skolēniem rodas vien jautājumi par mācību vielu. Jūtu, ka skolēniem pašlaik šāds mācību process rada interesi, kā būs turpmāk – redzēsim.

Ēdināšana nenotiek
 Skolēnu ēdināšana skolā nenotiek, maltītes pasniedz vienīgi pirmsskolas vecuma bērniem, kuri apmeklē bērnudārzu. Ja vecāki, sazinoties ar sociālajiem darbiniekiem, izrādīs šādu interesi, protams, būs jādomā, kā šo jautājumu risināt, kāda šī ēdināšanas pakalpojuma forma varētu būt.”
Komplekss mācību processAlūksnes novada vidusskolas direktore Ilze Līviņa:
 
“Pirmajā attālinātās mācīšanās dienā, protams, bija satraukums. Vienbrīd “uzkārās” e - pasti, bija interneta pārklājuma problēmas, taču otrdien nesaņēmu nevienu sūdzību par problēmām ar internetu. Ļoti skrupulozi sekojam līdzi, lai katram pedagogam ir saziņa ar visiem skolēniem, un, ja tā ir normāla, vecākus pat netraucējam, jo dažādu rūpju šajā laikā pietiek tāpat. Komunicējam caur telefonsarunām, īsziņām, WhatsApp ziņām, izmantojam “E - klasi” un citu. Priecē tas, ka vecāku noskaņojums un sapratne ir pozitīva.

Mājasdarbus neuzdod
Skolēni gan izteikuši vēlmi labāk nākt uz skolu, bet pašlaik šis jautājums nav aktuāls, jo jārīkojas tā, kā paredz ārkārtējā situācija. Neviens nav atcēlis mācības, tātad arī tagad, strādājot mājās, tāpat kā skolā, dienā šim nolūkam jāvelta 7 līdz 8 stundas. Jāsaprot, ka klasisko mājas darbu tagad vispār nav, tie netiek uzdoti. Tas, ko skolēni dara mājās, ir līdzšinējais darbs stundā skolā.
 Uzdevumus skolēniem no 4. līdz 12. klasei skolotāji uzdeva visai nedēļai, bet 1. līdz 3. klases skolēniem ar skolotāju saziņa notiek katru dienu. Līdz ar to pirmdien, ieraugot atsūtītos uzdevumus, šķiet, ak, šausmas, cik daudz! Aicinām sekot līdzi stundu sarakstam, bet skolēns var plānot savu darbu pats, taču tā, lai visi izpildītie darbi tiktu iesūtīti līdz piektdienas pulksten 14.00.
Tāpat nepareizi ir domāt, ka viss darbs jāveic tikai datorā – neviens nav atcēlis arī mācību grāmatas, rekomendēju skatīties televīzijā atsevišķus raidījumus un analizēt tos.
 Šis ir ievērojami kompleksāks mācību process, bet ļoti veiksmīgs, lai apgūtu jaunas prasmes un iemaņas. Tas noderēs jau nākamgad, kad skolā 1., 4., 7., 9., un 10. klase pāries uz pašvadītu mācīšanos, protams, gan ne attālināti. Tad, tāpat kā tagad, pildot uzdevumus, skolēni ir vieni paši – nav pieejams tūlītējs klasesbiedru un skolotāja atbalsts, kā tas ir, mācoties klasē. Mēs līdz šim esam pieraduši daudz strādāt, izmantojot momentālo atbildi.

Disciplinētība ir jānovērtē
 Protams, ir dažas klases, kur saziņa ar skolotāju “klibo”, bet tā tas bijis arī iepriekš. Ir divas ģimenes, ar kurām pirmajās divās dienās nav izdevies nodibināt kontaktu, par ko telefoniski esmu informējusi arī sociālo dienestu. Pašlaik gan nav tādu ziņu, ka attālinātā mācīšanās raisītu problēmas ģimenēs sociālajā jomā.
Vecākiem jāseko līdzi arī bērnu fiziskajām aktivitātēm – jāatgādina, ka jāuzturas svaigā gaisā, sevi jāorganizē pastaigām.
 Pēc šīs krīzes noteikti būsim daudz gudrāki un prasmīgāki, jo šī patiešām būs jauna, vērtīga pieredze. Tagad varam novērtēt arī to, cik mēs līdz šim esam bijuši disciplinēti. Tas varbūt izklausās vecmodīgi, bet mūsu disciplinētība tagad ir novērtējama pat pasaules mērogā, jo daudzas valstis to nevar, un tas tagad var novest pie katastrofas visas tautas mērogā.

Skolas pietrūkst
Uzskatu, ka mūsu skolai pieslēgties attālinātam mācību procesam bija vieglāk nekā citām, jo mēs jau trīs gadus mācību procesā ieviesām kompetenču izglītību, kur jau pirmajā gadā apguvām sadarbību un atgriezeniskās saites veidošanu. Tāpat skolēni mācās arī normāli, bez sev vien zināmiem saīsinājumiem komunicēt sociālajos tīklos. Ļoti daudz kas šajā procesā ir pozitīvs, lai gan daudzi skolēni saka, ka skolas pietrūkst.”

Citu datumu laikraksti

  • Kultūra pārceļas uz virtuālo vidi 2

    Kultūra pārceļas uz virtuālo vidi

    Saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, kas aicina cilvēkus uzturēties savās mājās, uzsākta kampaņa #Ēkultūra, kas aicina pasākumus, izrādes,...

  • Risinājums precīzai ūdens uzskaitei 3

    Risinājums precīzai ūdens uzskaitei

    Turpinās no 1. lappusesDaudzdzīvokļu nama iedzīvotāju pilnvarotais pārstāvis Dzintars Salaks pastāstīja, ka jau pirmā mēneša laikā jaunā sistēma...

  • Zemessardze trenē gatavību palīdzēt

    Zemessardzes 31. kājnieku bataljons, ievērojot Slimību profilakses un kontroles centra noteiktās preventīvās un pretepidēmiskās instrukcijas,...

  • Ierosina samazināt plastmasas maisiņu izmēru

    Mūsu laikraksta lasītāja, alūksniete Maruta Blūma, vērsās redakcijā ar ierosinājumu tirgotājiem. Viņa uzskata, ka maisiņi, kas pieejami lielveikalā...

  • Padomu pūralāde 4

    Padomu pūralāde

    Sportot – no rīta vai vakarā?Vieni ceļas agrāk, lai pavingrotu vai izskrietu rīta riksi, citi turpretī sportiskām aktivitātēm pievēršas vakarā. Kā ir...

  • Noteikti ārkārtējās situācijas ierobežojumi

    Latvijā līdz 14. aprīlim izsludināta ārkārtējā situācija, lai ierobežotu “Covid - 19” izplatību. Tā ietekmē ikvienu cilvēku mūsu valstī, tāpēc ir...