Par polisēm būs jāmaksā vairāk

Stājies spēkā jauns likums par transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, jo Latvija iestājusies Eiropas Savienībā.

Stājies spēkā jauns likums par transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, jo Latvija iestājusies Eiropas Savienībā (ES).
Tas paredz, ka Latvijā izdotā obligātā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polise būs spēkā visās ES valstīs. Diemžēl polises ir kļuvušas dārgākas.
"Likuma mērķis ir aizsargāt ceļu satiksmes negadījumā cietušās trešās personas intereses, kā arī reglamentēt tiesiskās attiecības starp transporta līdzekļu īpašniekiem, to tiesiskajiem lietotājiem un apdrošinātājiem," laikrakstam stāsta apdrošināšanas akciju sabiedrības "ERGO Latvija" Alūksnes pārstāvniecības vadītājs Guntis Podziņš.
Sakarā ar izmaiņām ievērojami palielināts apdrošināšanas sabiedrību atbildības limits: mantai no 9000 latiem tas palielināts līdz 70 000 latiem, bet par katrai personai nodarītajiem kaitējumiem - no 11 000 līdz 250 000 latiem. Cietusī persona var prasīt, lai atlīdzina arī viņai nodarīto morālo kaitējumu, kas līdz šim nebija noteikts. Tiesa, šai normai valdība noteikusi pārejas posmu līdz 2005.gada vasarai. "Tagad OCTA tarifus nosaka brīvais tirgus, nevis valsts, kā tas bija līdz 1.maijam. Tas nozīmē, ka turpmāk katra apdrošināšanas kompānija noteiks savas izmaksas, tāpēc veidosies lielāka konkurence nekā līdz šim," uzsver G.Podziņš.
Ja autoīpašnieks polisi ir iegādājies pirms 2004.gada 1.maija, tā būs spēkā līdz polisē noteiktajam datumam. "Klientam, kas to iegādājies agrāk, ir tādas pašas tiesības kā tam, kas līgumu noslēdz pēc 1.maija. Tātad tā būs derīga jebkurā ES valstī," norāda G.Podziņš. Vēl ir mainījies apdrošināšanas līguma noslēgšanas termiņš. Ja agrāk to varēja izdarīt uz īsu laiku, tad tagad tikai uz trim, sešiem, deviņiem mēnešiem vai vienu gadu.
OCTA polišu esamību var pārbaudīt, izbraucot no Latvijas, lai valstij nevajadzētu gūt zaudējumus, ja autovadītājs izraisa ceļu satiksmes negadījumu citā valstī. Citviet uz ES valstu robežām to nedarīs. Ja negadījums tomēr būs noticis, tad problēmu par zaudējumu piedziņu var atrisināt jebkurā ES valstī, tātad arī Latvijā, kur jābūt izveidotām šo valstu apdrošināšanas sabiedrību pārstāvniecībām.
Uz tām valstīm, kas nav ES dalībvalstis, bet ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis, vajadzēs Zaļo karti (starptautisks apdrošināšanas līgums). Tā būs nepieciešama tiem autovadītājiem, kas dosies uz Albāniju, Andoru, Bulgāriju, Bosniju - Hercegovinu, Baltkrieviju, Izraēlu, Irānu, Maroku, Moldovu, Maķedoniju, Rumāniju, Serbiju, Melnkalni, Tunisiju, Turciju un Ukrainu. Braucot uz Krieviju, ir vajadzīga Krievijas OCTA polise.
Ar jauno likumu var iepazīties "Latvijas Vēstnesī", mājas lapā internetā (www.likumi.lv.), kā arī nepieciešamo informāciju var iegūt jebkurā apdrošināšanas sabiedrībā.

Citu datumu laikraksti

  • Kļūdas labojums

    8.maija laikrakstā “Alūksnes Ziņas” 3.lappusē rakstā “Pašvaldību vadītājiem maz papildu ienākumu” nepareizi minēts, ka Mālupes pagasta priekšsēdētājs...

  • Atklāta un aizturēta svētbilžu kontrabanda

    Ceturtdien Pededzes robežpārejas punktā atklāta un aizturēta 20 svētbilžu kontrabanda vairāku tūkstošu latu vērtībā. Pēc iepriekšējas informācijas...

  • Rajonā atzīmē Ģimenes dienu

    Alūksnes rajona pašvaldībās notiek ANO Ģenerālās Asamblejas izsludinātajam Starptautiskajam Ģimenes gadam un Starptautiskajai Ģimenes dienai, kas...

  • Nepaliek tikai savā lauku sētā

    Lāčplēšu mājas saimnieci Ritu Gorbāni, bijušo kolhoza “Umara” lopkopības speciālisti, satiekam pagalmā.Lāčplēšu mājas saimnieci Ritu Gorbāni, bijušo...

  • Kazai Mušai piedzimst četrīši

    Inresesants un visai negaidīts notikums pārsteidzis “Sprekstu” mājas saimieci Ināru Ķeseli. Viņas četrgadīgajai kazai Mušai 27.martā piedzimuši...

  • Katrs saimnieks pēc savām iespējām

    Pārmaiņas valstī vairāk vai mazāk skārušas katru pagastu un tā cilvēkus. Noteikušas likteņus, ražošanas iespējas, ievilkušas vaibstus katrā lauku...