Veclaicenes pašvaldība šonedēļ iesniegusi Valsts kases Alūksnes norēķinu centram 2003.gada pārskatu, ko akceptējusi Valsts kontrole.
Veclaicenes pašvaldība šonedēļ iesniegusi Valsts kases Alūksnes norēķinu centram 2003.gada pārskatu, ko akceptējusi Valsts kontrole.
Pārskats vēsta, ka pašvaldības parāds 2004.gada sākumā bija vairāk nekā trīs tūkstoši latu. "Šis skaitlis ir liels salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem. Pašvaldības apgrozījums mēnesī nav lielāks par pieciem līdz sešiem tūkstošiem latu," laikrakstam stāsta Veclaicenes pašvaldības grāmatvede Aina Rence.
Viņa atzīst, ka tagad parāda summa samazinājusies līdz tūkstotim. "Izdevumus palielina tas, ka sadārdzinājušās pakalpojumu cenas par internetu, ko izmanto gan pašvaldība, gan pamatskola. Arī par elektroenerģiju, par telefona sakariem "Lattelekom" ir jāmaksā krietni vairāk," spriež A.Rence. 2003.gadā pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumi bija 61,6 tūkstoši latu, speciālajā budžetā (galvenokārt ceļu fondā) - 5,9 tūkstoši latu. Ziedojumu pašvaldībai pērn nav bijis. Izdevumi pamatbudžetā pērn bija 58,1 tūkstotis latu. "2000.gadā pašvaldība paņēma aizdevumu 47 000 latu apmērā pagasta padomes ēkas remontam. Tas nozīmē, ka katru gadu pašvaldībai jāatmaksā vairāk nekā četri tūkstoši latu no šī aizdevuma," uzsver grāmatvede.
Viņa atzīst, ka pašvaldībai problēmas sagādājot nodokļu nemaksātāji, kas traucē sabalansēt pašvaldības izdevumus un ieņēmumus. "Nekustamā īpašuma nodokļa, ūdens apgādes un dzīvokļa īres parāds sasniedzis 10 000 latu. Pērn iedzīvotāji maksāja nodokļa parādu, kas bija krājies no 1995.gada. Joprojām ir nekustamā īpašuma nodokļa parādnieki, kas nodokli nav maksājuši kopš 1996.gada," atklāj A.Rence. Pozitīvs fakts esot tas, ka palielinājusies interese par brīvajām zemēm, jo nākamie to īpašnieki, lai iegūtu zemi savā īpašumā, nomaksā arī iepriekšējo īpašnieku parādus. "Tomēr reizē tas ir arī negatīvs aspekts, jo nav garantijas, ka jaunie zemes īpašnieki, kas nedzīvo pagastā, būs kārtīgi nodokļu maksātāji," secina A.Rence.
Šogad pašvaldības pamatbudžeta kopējais apjoms līdzīgi kā pērn plānots 60 000 lati.