Piedalās skijoringa sacensībās

Motocikli: braucēja roku darbs.

Motocikli: braucēja roku darbs
Gatavojoties šīsdienas skijoringa sacensībām, kas pulksten 12.00 sākas uz Alūksnes ezera ledus, alūksnieši Artis Aizpurietis un Jānis Salaks trasi izmēģināja jau laikus.
Pēc izmēģinājuma apļa sportisti secināja, ka trase ir diezgan sarežģīta. "Sniega ir daudz. Riepas visu laiku atrodas sniegā. Nevar notrāpīt pa risi. Diez cik ātri nevar pabraukt," stāsta A.Aizpurietis, piebilstot, ka pa cietu virsmu un taisnu trases posmu varot sasniegt ātrumu 100 kilometri stundā.
Vīri ir asu izjūtu cienītāji. Ne kurš katrs varētu sadūšoties stāties uz slēpēm aiz braucoša motocikla. Ir vajadzīgas arī attiecīgas iemaņas. Slēpotājam un motociklistam jāmāk sadarboties. "Uz mūsu abu pleciem gulst vienāds smagums. Mums vienam otru jājūt. Man kā braucējam ir jānotur motocikls, lai neizslīd priekša, bet slēpotājs pietur motociklu līkumos, lai neizslīd aizmugurējā riepa. Viņam ir jājūt, kurā mirklī man vajag palīdzēt. Ja slēpotājs tikai raustīs motociklu, brauciens neizdosies. Motociklistam ir arī jākontrolē situācija blakus," apgalvo A.Aizpurietis.
Slēpotājam ir jāmāk pašam noturēties kājās un līkumā neizslīdēt. Viņš nedrīkst atlaist virvi, tad var diezgan droši apgalvot, ka sacensības ir zaudētas. "Ja slēpotājs krīt, viņš nelaiž virvi vaļā, lai nezaudētu laiku, jo motociklists tik ātri nevar pamanīt, ka viņam neviens vairs neslēpo aizmugurē. Kamēr viņš atgriežas pēc sava partnera, ir zaudēts laiks. Augstākā pilotāža skijoringā: slēpotājs pēc kritiena pats ar triecienu tiek atpakaļ uz slēpēm," stāsta A.Aizpurietis.
Artim skijorings ir sena aizraušanās. Ar Jāni Salaku A.Aizpurietis pirmo reizi pamēģināja braukt kopā pirms pieciem gadiem. "Nopietni ar skijoringu neesmu nodarbojies kādus 12 gadus. Šogad jāpamēģina atkal. Uz godalgotām vietām gan neceram, braucam savam priekam," atklāj Artis.
Artis un Jānis startēs mazajā sporta klasē, kurā piedalās sportisti, kas brauc ar sporta motocikliem, kuriem ir uzlaboti motori, labāka amortizācija un sporta riepas, bet bez radzēm. Artis atklāj, ka motocikli ir braucēja roku darbs. "Krievu tehnika tik labi negāja, tādēļ to uzlaboja, to katrs darīja pats. Labākais salikums bija "Čezetas" ritošā daļa un "Kauroveca" motors," stāsta braucējs. Pirms sacensībām jāpārbauda gan motocikls, gan slēpes. Artis piedalījās arī trases shēmas tapšanā.
"Kādreiz skijoringa trase bija izveidota Dores muižā. Tā bija uz zemes, nevis uz ezera. Uz ledus rīkojot, jāņem vērā ledus biezums, jādomā par skatītāju drošību. Arī braukt ir sarežģītāk. Motocikls slīd, jābrauc no valnīša uz valnīti. Pa ledu sanāk tikai buksēšana, bet motocikls uz priekšu neiet," saka A.Aizpurietis.

Citu datumu laikraksti

  • Gūst enerģiju no masāžas

    Alūksnes klubiņa “Optimisti” dalībnieces savās tikšanās reizēs ne tikai nodarbojas ar ārstniecisko vingrošanu, bet arī viena otrai veic...

  • Uzņēmumus dibina vairāk

    Pagājušajā gadā Alūksnes rajonā darbību uzsākuši 36 jauni uzņēmumi, bet likvidēti - 27.Pagājušajā gadā Alūksnes rajonā darbību uzsākuši 36 jauni...

  • Pilsētā būs četri vēlēšanu iecirkņi

    Alūksnes pilsētas dome nolēma noteikt 12.jūnijā paredzētajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām četras vietas, kur atradīsies vēlēšanu iecirkņi.Alūksnes...

  • Lems par finanšu sadali

    Alūksnes rajona padomes sēdē rīt lielākā daļa no 17 darba kārtības jautājumiem paredz lemt par finanšu sadali 2004.gadā, kā arī darba grupu izveidi...

  • Ir daudz paveikts pilsētas labiekārtošanā

    Pērn Alūksnē paveikti daudzi darbi pilsētas labiekārtošanā. Infrastruktūras veidošanā ieguldīts gandrīz miljons latu.Pērn Alūksnē paveikti daudzi...

  • Aicina pusdienot arī iedzīvotājus

    Alūksnes Valsts ģimnāzijas ēdnīcā un kafejnīcā par ēdināšanu rūpējas SIA “Unti”. Tā uzvarēja pagājušā gada nogalē rīkotajā konkursā, tāpēc var...