Rallijā Alūksnē uzvar ukraiņi

Ar pasaules čempionāta pieredzi guvušā ukraiņu pilota Valērija Gorbana un viņa stūrmaņa Sergeja Larensa uzvaru noslēdzies “Rally Alūksne 2018”, kas uzsāka jauno rallija sezonu Baltijas valstīs. Spēcīgu konkurenci ukraiņiem spēja radīt Latvijas sportisti Jānis Berķis un Edgars Čeporjus, kuru ekipāža finišēja otrajā vietā. Startēja arī novadnieki Kaspars Kols un Zintis Kols, kuri LRC6 grupā ar “VW Golf III” finišēja 6.vietā.

Viss sākas piektdien
Sacensības iesākās piektdienas vakarā ar ceremoniālo startu un diviem nakts ātrumposmiem. Pirms starta uzrunas teica gan rallija organizatori, gan novada vadība, kas atzīmēja rallija astoņu gadu pastāvēšanu un novēlēja lielisku sacīksti sportistiem, solot turpināt rallija sacensību tradīciju Alūksnē. Kā ierasts skatītājus priecēja arī salūts.
Jau pirmajos ātrumposmos līderpozīcijā iekārtojās Gorbans/Larenss, kuri startēja ar jaudīgo “Mini John Cooper Works WRC”, aiz viņiem sekoja Berķis/Čeporjus, kuri jau otro sezonu startē ar “Ford Fiesta R5” automašīnu. Trešie tobrīd bija igauņi Ranno Bundsens un Roberts Loštšenikovs, kuri cīņā devās ar “Mitsubishi Lancer Evo VIII”. Šādā secībā viņi arī finišēja, izcīnot pirmās trīs pozīcijas rallija absolūtajā vērtējumā.

Interesantas cīņas sestdien
Sestdien sportisti pienācīgos ziemas apstākļos veica septiņus ātrumposmus Alūksnes apkārtnē. Gorbana ekipāžai, kas uzvarēja ne vien kopējā ieskaitē, bet arī Latvijas čempionāta LRC ABS grupā, lielāko konkurenci veidoja Berķis/Čeporjus. Pirms noslēdzošā, devītā, ātrumposma viņi bija nepilnas 15 sekundes aiz līdera, bet Gorbans parūpējās par nelielu drāmu, saslīdot un zaudējot laiku, tomēr noturoties priekšā Berķim kopvērtējumā – ukraiņu ekipāža finišēja trīs sekundes pirms latviešiem. Ātri bija arī igauņi Egons Kaurs un Annika Arneka, kuri startēja ar “Ford Fiesta Proto”, pat uzvarot vairākos ātrumposmos. Diemžēl piektdienas ātrumposmos zaudētās vairāk nekā sešas minūtes liedza cerēt uz augstu rezultātu “Rally Alūksne 2018” kopvērtējumā. Trešajā vietā, uzvarētājiem zaudējot nedaudz vairāk par vienu minūti, ir Ranno Bundsena ekipāža, kurai arī uzvara Latvijas čempionāta LRC1 grupas ieskaitē.
Jau otro gadu pēc kārtas Alūksnē fantastisku sniegumu demonstrēja Mārtiņš Sesks, kurš šoreiz aizvadīja pirmo kopīgo ralliju ar Renāru Franci (“Peugeot 208 R2”) – viņi spēja konkurēt ar daudzām pilnpiedziņas ekipāžām un finišā ieņēma piekto vietu rallija kopvērtējumā, turklāt tikai mazāk par sekundi piekāpjoties Koika ekipāži. Tāpat Sesks/Francis uzvarēja viena tilta piedziņas ieskaitē un Latvijas čempionāta LRC3 grupā.

1000 eiro - igauņiem
Debitējot pie N4 klases auto “Mitsubishi Lancer Evo IX” stūres, labu ātrumu demonstrēja Emīls Blūms, kurš startēja ar jauno stūrmani Kasparu Veisu. Ekipāža sacīkstes noslēdza sestie kopvērtējumā, triumfējot Latvijas čempionāta LRC2 grupā. Latvijas rallija čempionāta vērtējumā LRC4 grupā pirmā vieta Krišjānim Zintim Putniņam un Mārtiņam Puriņam (“Subaru Impreza”), LRC5 grupā uzvarēja krievu sportisti Dmitrijs Gorčakovs un Jurijs Kuļikovs (“Renault Clio R3”), savukārt LRC6 grupā pirmie finišēja igauņu sportisti Karels Tolps un Karls Arturs Vītra (“Honda Civic Type-R”).
Tradicionālo “Rally Alūksne” 1000 eiro balvu labākajai vienas ass piedziņas ekipāžai, kura šoreiz tika piešķirta ātrākajiem rallija beidzamajā ātrumposmā, saņēma igauņi Kens Torns un Kuldars Sikks (“Ford Fiesta R2T”).

Rallijsprinta ieskaitē labākie - gulbenieši
“Rally Alūksne” 20.janvārī tika aizvadītas  arī Latvijas un Lietuvas rallijsprinta čempionātu pirmā posma sacensības, kurās ātrākie bija kaimiņu novada Gulbenes sportisti Mareks Švarcs-Švampāns un Armands Lūkins ar “Subaru Impreza”. Gulbenieši uzvarēja 4WD ieskaitē, kur otrajā vietā ierindojās Požerinis/Jarašiuss, bet trešajā – Edgars Piļka un Igors Sidorovs (“Subaru Impreza”). Steponivičs/Globite, kuri kopējā ieskaitē ieņēma otro vietu, triumfēja starp 2WD ekipāžām, aiz sevis atstājot Jāni Grīnbergu un Jāni Strazdiņu (“BMW”), kamēr trešo vietu starp vienas ass piedziņas ekipāžām izcīnīja krievu sportisti Mihails Skripņikovs un Antons Grečko ar “Peugeot 208 R2”. Savukārt vēsturisko automobiļu vērtējumā ātrākie izrādījās Māris Egle un Aldis Egle, kuri startēja ar “Audi 80”.

Atsauksmes – pozitīvas
Sacensību direktore Renārs Salaks atzīst – par rallija norisi dzirdamas tikai pozitīvas atsauksmes un uzslavas. “Tas ļoti priecē, jo rallijs notiek divas dienas un beidzas, bet tam apakšā ir ļoti liels darbs, kas no malas nav redzams, cilvēki ir iztērējuši ļoti daudz laika un enerģijas. Prieks, ka kopumā ir sanācis! Vēl ir sīkumi, kas jāizdara, un pārpratumi, kas jānolīdzina. Nācās liet trases ne jau tāpēc, lai vairāk slīdētu, bet tāpēc, ka sniegs no iepriekšējā ziemas cēliena bija pazudis. Lējām, lai uzlabotu ceļa stāvokli un no braukšanas ceļam nebūtu nekādas skādes. Protams, ka ledus, sniega kārta tika noskrāpēta, bet vagas netika sadzītas un pēc sacīkstēm tika uzreiz greiderēts,” stāsta R.Salaks.
Organizatoriem ir sadarbība ar novadnieku Gati Kronbergu no “Amserv Motors”. Firmas pārstāvji pie starta bija izstādījuši jaunās mašīnas “Toyota” un dalīja siltos dzērienus, kā arī trasē klientiem piedāvāja izmēģinājuma braucienus ar džipiem.

Ejam uz augšu
“Par nākamo gadu vēl neesmu domājis. Kā jau domes priekšsēdētājs teica - rallijs Alūksnē ir bijis un būs. Astoņi gadi pagājuši, būtu muļķīgi apstāties un visu pamest. Cilvēkiem patīk, dalībnieku skaits aug, taču tas saistīts arī ar to, cik čempionātu rīkošanu mēs varam tajā gadā iegūt. Nav teikts, ka vienmēr Alūksnē būs Igaunijas un Lietuvas čempionāts. Pasākums ir kļuvis populārs un patīk ne tikai skatītājiem, bet arī braucējiem, viņi to jau laikus ieplāno. Lielākā problēma mums izaugsmē ir tā, ka viesiem nav, kur palikt - to mēs vieni paši nevaram atrisināt. Cerams, ka novads attīstīsies un radīsies jaunas naktsmītnes, jo ne jau viena rallija dēļ viesu māju skaitam jāpalielinās. Ralliju kopumā šogad apmeklēja vairāki tūkstoši skatītāju. Atbrauca arī WRC klases automašīnas, kas ir pasaules līmeņa auto. Patīkami, ka cilvēki, kas šeit kādu laiku nav bijuši, saka, ka Alūksne kopumā ir progresējusi, parādās jaunas viesnīcas, iespējas paēst un pilsēta kopumā kļūst skaistāka, sakoptāka. Alūksne vienmēr ir bijusi kā ziemas galvaspilsēta, un man kā alūksnietim ir prieks, ka mēs ar ralliju varam šo nosaukumu turēt, jo biatlona un slēpošanas mums ir palicis mazāk,” saka R.Salaks.

Drīz būs rallijs Gulbenē
Jāatgādina, ka līdz rallijam “Sarma 2018” atlikušas vairs divas nedēļas un līdz ar oficiālo dokumentu publicēšanu ir uzsākta arī dalībnieku reģistrācija Latvijas un Igaunijas rallija čempionātu, kā arī Latvijas rallijsprinta un vēsturisko automobiļu kausa otrajam posmam, kas Gulbenes novada ceļus pieskandinās 10.februārī. Rallija “Sarma 2018” ceremoniālā atklāšana notiks iepriekšējās dienas, 9.februāra, vakarā pulksten 19.30. Savukārt sacensību dienā, 10.februārī, pirmie startēs vēsturiskie rallija automobiļi, kuriem starts tiks dots pulksten 8.30, pusstundu vēlāk tiem sekos rallija un rallijsprinta dalībnieki. Paredzams, ka pirmā sporta automašīna rallija finišu sasniegs nedaudz pēc septiņiem vakarā. Sacensību diena tiks noslēgta ar apbalvošanas ceremoniju pulksten 21.15.
— Didzis Bauers

Citu datumu laikraksti

  • E-veselība klibo 2

    E-veselība klibo

    Jaunais gads Latvijā sācies ar obligātu valsts E-veselības sistēmas lietošanu, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu...

  • Būs jāpiejož jostas

    Alūksnes novadā šogad būs jāpiejož jostas ciešāk – iedzīvotāju skaits novadā samazinājies un līdz ar to arī pašvaldības budžets. Par Alūksnes novada...

  • Alūksne īsumā

    Alūksne ◆ 29.decembrī pulksten 10.33 ugunsdzēsēju glābēju palīdzība bija nepieciešama Laurencenes ielā Alūksnē, kur daudzdzīvokļu mājā kādā dzīvoklī...