Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Uz Itāliju ekskursijā var doties bieži

Ir sens teiciens, ka visi ceļi ved uz Romu, bet ne katru cilvēku dzīvē ceļi aizved līdz Romai. Vēl kāds teiciens vēsta: "Ja Dievs kādu grib apbalvot, tad viņš sūta šo cilvēku ceļojumā".

Ir sens teiciens, ka visi ceļi ved uz Romu, bet ne katru cilvēku dzīvē ceļi aizved līdz Romai. Vēl kāds teiciens vēsta: "Ja Dievs kādu grib apbalvot, tad viņš sūta šo cilvēku ceļojumā."
Mūsu grupu sagaidīja garš, iespaidiem bagāts ceļojums. Tas nekas, ka autobusā bija jāpavada septiņas naktis. Tas bija komfortabls autobuss ar guļvietām nakts pārbraucieniem (sēdvietas pārtop divstāvīgās nārās).
Austrijas galvaspilsētā Vīnē
Pēc pirmā nakts pārbrauciena esam Austrijas galvaspilsētā Vīnē. Milzīgā svētā Stefana katedrāle ar zvanu torni redzama jau pa gabalu. Ar skaisto arhitektūru izceļas Mākslas vēstures muzejs, operas teātris, rātsnams, universitāte, parlamenta ēka, dievietes Atēnas strūklaka, piemineklis Austrijas ekshercogienei Marijai Terēzijai. Gide mūs iepazīstināja arī ar mūsdienu arhitektūras īpatņa Hundertvassera māju "Haasu māja", restorānu un citiem objektiem.
Apmeklējām imperatoru Hābsburgu pili ar bagātīgi noformētajām zālēm: Svinīgo ceremoniju zāli, Sarkano istabu. Redzējām Austrijas imperatoru kroņus, varas simbolus, gleznas ar Franča Jozefa I, Elizabetes un garmatainās skaistules Sisi portretiem, arī Belvederas pili ar krāšņo parka ansambli, baseinu ar strūklaku "Neptūns", ziedu oranžērijas. Bijām pie apzeltītās Johanna Štrausa skulptūras, bet pēcpusdienā apmeklējām vīndaru ciematiņu Vīnes mežos.
Neparastākajā pasaules pilsētā
Pēc otrā nakts pārbrauciena jau esam Venēcijā - pie Adrijas jūras - vienā no skaistākajām un neparastākajām pasaules pilsētām. Tā uzcelta uz 118 Venēcijas līča salām, kuras savieno apmēram 400 tiltu, ielu vietā ir kanāli, bet pārvietošanās līdzekļi - laivas (gondolas). Ceļot pilsētu, ēku pamatu nostiprināšanai smiltīs iedzīti miljoniem pāļu no lapegļu koka, jo tās mitrumā netrūd.
7.gadsimta beigās izveidotā Venēcijas republika kļuva par spēcīgu Itālijas pilsētvalsti. Viduslaikos tai piederēja milzīga flote.
Visas ekskursijas Venēcijā sākas, iebraucot ar kuģīti pa Lielo kanālu līdz Sv.Marka laukumam. Šeit ir grezna katedrāle, Dodžu (valdnieku) pils, ko mēs apskatījām arī no iekšpuses. Greznības un varenības simboli liecina par bagāto venēciešu tirgotāju izsmalcināto gaumi: daudz gleznu, bruņinieku tērpu, ieroču (tas ir jāredz!), grīdu mozaīkas, bagātīgi zelta rotājumi. Te aplūkojama pasaules lielākā glezna - Tintoreto "Paradīze" (147 m2).
Venēcijas simbols ir Svētā Marka bazilika, kuras fasādi rotā 1204.gadā no Konstantinopoles atvestie četri bronzas zirgi (kara trofeja).
Brīvajā laikā patstāvīgi apmeklējām skaisto tiltiņu "Ponte Rialto", uz tā izvietoti suvenīru veikaliņi, kur var nopirkt venēciešu karnevāla maskas, Burano mežģīnes, Murano salas stikla izstrādājumus. Apskatījām arī skaisto Lido pludmali un citus objektus.
Renesanses šūpulī Florencē
Nākamajā rītā jau esam Florencē - renesanses mākslas un arhitektūras šūpulī, Itālijas mākslas galvaspilsētā un Toskānas provinces galvaspilsētā. No neskaitāmajām pilīm, laukumiem, muzejiem īpaši jāpiemin Florences Doms, Siņorijas laukums, Vecais tilts, Ufici un Piti mākslas galerijas, Mediči dzimtas kapenes, katedrāle Santa Maria del Fiore, kas ir trešā lielākā pasaulē. Tā darināta no balta un zaļa marmora, virs celtnes ir milzīgs kupols, no kura redzama visa Florence, pēc šī kupola var labi orientēties pilsētā.
Izstāvējam rindu, lai iekļūtu Ufici mākslas galerijā, tur baudījām mākslas skaistumu: marmora skulptūras, gleznas, piemēram, Botičelli "Venēcijas piedzimšana", Džotas "Madonna uz troņa" un citas.
Uz Siņorijas laukuma pie Neptūna skulptūras, Dāvida statujas (Mikelandželo veidotas), ir daudz tūristu.
Svētā Krusta baznīcā aplūkojām marmora sarkofāgus, uz tiem lasām ievērojamo florenciešu vārdus: Leonardo da Vinči, Dante Aligjēri, Mikelandželo Buonarroti, Nikolo Makjavelli, Džoakīno Rosīni, Galileo Galilejs, Džirolāmo Savonarola.
Bagātie cilvēki atbalstīja māksliniekus un dzejniekus. Florencē strādājuši Botičelli, Leonardo da Vinči, Bellīni, Rosīni, Rafaēls, Ticiāns un citi.
Pārgājām pār vecāko pilsētas tiltu Ponte Vekio uz Arno upes un nonācām pie Piti galerijas - pils, kas pieder banķieru Mediči dzimtai. Iepazinām bagātās mākslas darbu kolekcijas, Karaliskos apartamentus ar Troņa zāli, bet aiz pils - grezno parku.
Atvadījāmies no Florences, ar autobusu uzbraucot kalnā ar skatu laukumu, no tā redzama skaistā pilsēta, kuru iemūžinājām fotoattēlos.
Pilsēta zem Vezuva pelniem
Sekoja kārtējais nakts brauciens. No rīta jau varējām apbrīnot no Vezuva vulkāna pelniem atrakto, labi saglabājušos seno romiešu pilsētu Pompejus. Pompejos bijis viss, kas raksturīgs romiešu pilsētām - cietokšņa sienas, administratīvās ēkas, tempļi, teātri, pirtis, osta.
Gide stāstā attēloja, kā katastrofas dienā (mūsu ēras 79.gadā) virs Vezuva vulkāna krātera pacēlās liesmas un milzīgs melns mākonis. Lava gāzās uz pilsētu. Karsti pelni sajaucās ar lietus ūdeni un sāk aizbērt pilsētu. Cilvēki skrēja uz jūru pie kuģiem, bet jūra no satricinātās zemes atkāpusies, un kuģi palikuši uz zemes, krastā guļot. Cilvēki mēģināja bēgt prom no pilsētas, bet gāja bojā no gāzes, kas izplatījās, saindējot apkārtni. Pēc trīs dienām viss beidzās. Pompeji un Herkulana bija klātas ar piecu līdz sešu metru biezu pelnu kārtu.
Jau pēc 30 gadiem neviens neatcerējās, ka te kādreiz bija pilsētas. Tikai 18.gadsimtā sākās izrakumi. Vispirms ar mērķi - salaupīt bagātības, vēlāk iekonservēt, lai kaut ko saglābtu. Tagad valsts sargā un neļauj patvarīgi rakt un piesavināties atrasto.
Atrakts jau ir daudz. Sākām ar jūras vārtiem, kas bijuši labi stiprināti ar milzīgiem bastioniem. Pa bruģētu ielu nokļuvām pie arkām. Ielām ir trotuāri un braucamā daļa. Pilsētas bagāto ļaužu mājās ir centrālā zāle - ātrijs, no kuras ved durvis uz guļamtelpu un dzīvojamām istabām. Māju sienas izgreznotas ar gleznām, tās vēl tagad var saskatīt. Pie mājām ir bijuši dārzi, apjozti ar sienu un portikiem. Dārza galā saimniecības ēkas, skulptūras. Nabadzīgo ļaužu mājas veidotas tāpat, tikai bez dārziem, bez sienām, kas iziet uz ielas, nav logu.
Apskatījām Veneras tempļa, Apollona tempļa sienas, kolonnas, kāpnes, Forumu ar lielu laukumu, Jupitera tempļa grīdu ar mozaīkas rotājumiem, strūklakas pagalmiņos, termas (pirtis), krāsnis, saglabājušos apmetumus ar zīmējumiem un uzrakstiem. Lūk, uz sienas uzzīmēta dieviete Venera, kas žņaudz čūsku, un citas gleznas ar mitoloģisku tematiku, bet viena bagātnieka mājā - pat erotiskas ainiņas.
Redzējām teātri ar divām skatuvēm, akmens soliem, kāpnēm un amfiteātri - sporta sacensībām, gladiatoru cīņām, kas celts 20 000 skatītājiem.
Atgriežoties uz ieejas pusi, ar interesi apskatījām "Bēgļu dārzu". Zem stikla lielā vitrīnā redzami no pelniem atrakti cilvēku ķermeņi. Daudzi mēģināja bēgt no pilsētas, bet nāve viņus pārsteidza, apberot ar karstajiem pelniem. Viņi atrakti, šādās pozās saglabāti, aizpildot tukšās ķermeņa daļas ar ģipsi.
Mums parādīja arī divstāvīgu publisko māju ar jumtu. Iekšā saglabājušās istabiņas ar akmens divguļamajām ložām. Ielas pretējā pusē viesnīca, tālāk termas ar mozaīkas grīdām.
Vizuāli Vezuva vulkāns izskatījās tālu kalnā, bet īstenībā ir apmēram 30 kilometrus no Pompejiem.
Sala, kurā atpūtās Romas imperators
Tālāk - Neapoles līcis ar skaistajām Neapoli, Sorento. Pēc to apskatīšanas devāmies ar kuģīti uz Kapri salu. Te ir divi kalni, tādēļ sala dalās Kapri un Anakapri. Augstākais kalns ir Monte Solaro - 589 metri virs jūras līmeņa. Vispirms apbraucām ar kuģīti apkārt Kapri salai. Tā guvām uzskatāmāku priekšstatu par klintīm, grotām, villām un pilīm uz salas, tempļiem un gleznainām ainavām.
Romas imperatoram Oktaviānam Augustam ļoti iepatikās balto klinšu saliņa, tādēļ viņš brauca turp atpūsties. Pēc viņa nāves nākamais Romas imperators Tiberijs šeit sev sāka celt greznas villas, ceļus, termas, ostas, bākas, bet pēc viņa nāves viss šeit tika pamests. Viduslaikos te mita zvejnieki. Salai bieži uzbruka normaņi, švābi, angļi, franči, neapolitāņi, turku pirāts Barbarosa un citi.
Tūristus uz šejieni vilina Vidusjūras klimats, krāšņā daba, gleznainākajās vietā ir viesnīcas, villas, pilis, baznīcas, parki, restorāni, veikaliņi, muzeji, klosteri, arī pacēlājs uz kalna virsotni. Šeit mēs apmeklējām arī slavenā ārsta un mākslas estēta Aksela Muntes "Sanmikelas" villu ar krāšņo skulptūru dārzu Anakapri kalnu ciematiņā. No turienes, baudot ainavu skaistumu, lejā devāmies pa Feniķiešu kāpnēm.
Visi pulcējāmies uz kuģīša, lai atgrieztos pie autobusa un varētu veikt vēl vienu nakts pārbraucienu.
Liecina par vēstures kontrastiem
Ar prāmi pārcēlāmies pie Mesīnas uz kalnaino Sicīlijas salu. Palermo - Sicīlijas galvaspilsētas vēstures pieminekļi - vislabāk liecina par vēstures kontrastiem Vidusjūras lielākajā salā, kura savulaik piederējusi grieķiem, kartāgiešiem, arābiem, normaņiem. Apskatījām vecpilsētu, katedrāli, kur apglabāti imperatori, arku, kas celta 16.gadsimtā par godu imperatoram Kārlim V, kad viņš ieradās Palermo, Normaņu pili ar bagātīgiem rotājumiem, Senatoru pili, kur uzturas vietējā valdība.
Izbraucot no pilsētas, autobuss devās augstu kalnos. Mēs pabijām alā veidotā baznīcā, kas uzcelta par godu Svētajai Rozālijai. Šeit alā ir dzīvojusi sieviete, kura katru dienu skaitījusi lūgšanas, lai Palermo pilsētas iedzīvotājiem izlūgtos Dieva aizsardzību no mēra epidēmijas. Patiešām - mēris mazāk skāris šo pilsētu. Pateicībā ir uzcelta baznīca, kurā ir simbolisks Sv.Rozālijas kaps - piemineklis.
Etna vēl tikai kūpēja
Netālu no Palermo apskatījām Monreales katedrāli - benediktiešu abatiju, kuru Sicīlijai atstājis normaņu karalis Viljams II. Katedrāles iekšiene bagātīgi rotāta ar zeltu, freskām, skulptūrām, bagātīgs altāris ar lielu Jēzus Kristus skulptūru centrā. Iespaids tāds, it kā Jēzus Kristus skatītos acīs katram apmeklētājam, lai kur viņš stāvētu baznīcā. Nakšņojām Katānijā un nākamajā dienā apskatījām tās vēsturiskās vietas: katedrāli, pili ar torņiem un cietokšņa sienu, romiešu teātri. Katānija atrodas vulkāna Etna pakājē. Mums paveicās, jo 2000.gada vasarā vulkāns Etna vēl tikai kūpēja, veidojot apaļus dūmu riņķus. Etna ir augstākais vulkāns Eiropā - 3300 metri virs jūras līmeņa. Gribējām pastaigāt pa karsto zemi, jeb izdedžiem, kas melni klāj milzīgu platību. Ceļojums uz vulkānu ilga piecas stundas ar autobusu, pacēlāju, speciālu autobusu un kājām gandrīz līdz pašai virsotnei. Lavas laukos redzamas pusapbērtas nodegušas mājas, pūš stiprs putekļains vējš, bet apkārt esot apmēram 900 mazāku darbojošos un nedarbojošos vulkānu. Pēc melno lavas lauku izbaudīšanas, devāmies lejā. Suvenīru veikaliņā ir daudz nieciņu, gatavotu no melnās lavas.
Vēl jāapskata Sirakūzas - pilsēta Sicīlijas austrumu piekrastē ar patīkamu Vidusjūras klimatu. Šeit labi saglabājušās grieķu laika celtnes: daļa no Apollona tempļa, grieķu teātris, Arhimēda kaps.
Man iepatikās Taormina - romantiska Sicīlijas mazpilsētiņa. No katras tās ieliņas uz jūru paveras skaistas ainavas, pludmales. Šeit vislabāk saglabājies grieķu amfiteātris ar akmens kāpnēm un sēdvietām, skatuve ar kolonādēm. Par dekorāciju kalpo milzīga panorāma ar Jonijas jūru un dūmojošu Etnu.
Unikālajā aktīvu vulkānu salu arhipelāgā
Nākamajā dienā kuģītis mūs atveda uz unikālu aktīvu vulkānisko salu arhipelāgu - Lipāru salām. Piestājām Vulkāno salā, uz kuras ir daži vulkāni, sēra dūņu dīķis, termālie karstie ūdeņi turpat krastā. Vispirms sākām ar dūņu peldi, tad noskalojāmies siltajos ūdeņos un, spēkus smēlušies, devāmies augstu kalnos, lai ieskatītos īsta vulkāna krāterī, pat apgājām krāterim apkārt.
Vakarā ar kuģīti atgriezāmies komfortablajā autobusā, lai veiktu nakts pārbraucienu līdz Romai, kurā pavadīsim divas dienas.
Vislielākā katoļu katedrāle pasaulē
Mūžīgās pilsētas - Romas - apskati sākam ar Vatikāna pilīm un muzejiem. Tie glabā pašu lielāko mākslas darbu kolekciju pasaulē. Vatikāns ir katoļu baznīcas galvas - pāvesta - rezidence.
Svētā Pētera katedrāle Vatikānā - vislielākā katoļu katedrāle pasaulē. Tās platība 1,5 hektāri, augstums 133 metri, celta krusta formā, par galveno arhitektu iecelts slavenais Mikelandželo - grandiozā kupola autors.
Siksta kapelu grib redzēt katrs Vatikāna apmeklētājs. Līdz tai ejam ilgi, tuvojoties kapelai, cilvēku kļūst arvien vairāk. Siksta kapelas sienas ir rotātas ar Mozus un Kristus dzīves ainām. Pāvests Jānis Pāvils II pēc kapelas restaurācijas teicis: "Siksta kapela - tā ir cilvēka ķermeņa dievzinātne (teoloģija), Dieva radītā cilvēka skaistuma liecība vīrieša un sievietes veidolā." Mikelandželo to paveicis vislabāk.
Paveicās iekļūt arī katedrāles pazemes "Svētajās grotās", kur apglabāti Romas pāvesti.
Templis, kurā ieskatās Romas debesis
Senākā Romas daļa celta uz septiņiem pakalniem, no tiem galvenais ir Palantīna kalns. Pie tā izveidoja Forumu - pilsētas laukumu (sapulču vietu un tidzniecības centru). Netālu ir Kolizejs - grandiozākā celtne Senajā Romā. Tas ir milzīgs amfiteātris, kam ir četri stāvi 57 metru augstumā, bet apkārtmērs 527 metri. Kolizejā notika gladiatoru un plēsīgo zvēru cīņas 50 000 skatītājiem. Tās turpinājās līdz 16.gadsimta beigām. Vēlāk Kolizeju pārvērta par cietoksni. To postījušas zemestrīces un cilvēki, bet tā vēl tagad ir iespaidīga celtne, viens no Romas simboliem.
Iekļuvām arī Panteonā jeb "visu dievu templī". Tā ir 30 metrus augsta apaļa celtne, kuras kupola centrā ir atvere deviņu metru diametrā - Panteona acs. Pa to templī "ieskatās Romas debesis". Panteonā apglabāti Itālijas karaļi Viktors Emanuels II, Umberto I, karaliene Margarita un mākslinieks Rafaēls.
Pārejot pāri tiltam ar statujām, nokļuvām apaļajā Svētā Eņģeļa pilī, bijušajā imperatora Adriāna mauzolejā. Pils cietokšņa galotnē ir bronzas eņģelis par godu notikumam, kad eņģelis parādījies uz cietokšņa - pils jumta, paziņojot par mēra epidēmijas beigām 590.gadā. Šī pils kalpojusi par cietumu, tagad tajā ir muzejs, pāvesta apartamenti, cietuma kameras.
Navonas laukumā stāv sengrieķu obelisks ar grandiozu strūklaku, ar statujām, kas simbolizē četras upes - Gangu, Nīlu, Donavu un Rio de la Plata.
Noteikti jāapskata arī Trevi strūklaka ar Okeāna statuju milzīgā gliemežnīcā - ratos, kuros iejūgti zirgi un Spāņu kāpnes.
Šeit mīlēja Romeo un Džuljeta
Pēdējā Itālijas pilsēta, kuru mēs apmeklējām, ir Verona. Pārsteidza milzīgā pilsētas cietokšņa siena, tālāk redzam divstāvu arēnu - lielu apaļu romiešu teātri ar arkām. Arī mūsdienās tajā iestudē lugas. Kapuleti ķieģeļu mājas pagalmiņā stāv Džuljetas bronzas statuja, pie kuras katrs vēlas nofotografēties.
Apskatām arī Dantes pieminekli uz laukuma. Interesants ir senais tilts pār Adudžes upi. Gide parādīja māju, kur dzīvojis Romeo Monteki, Džuljetas Kapuleti draugs.
Mājupceļš atkal ved mūs gar gleznaino Gardas ezeru, pa Sirmiones pussalu, uz kuras atrodas savdabīga viduslaiku pils pašā ezera krastā.
Itālijas panorāma mums pavērās skaista un iespaidiem bagāta. Uz Itāliju var doties bieži - tur tik daudz skatāma!

Citu datumu laikraksti

• Upe

Saimniece neko neatbild, tikai lēni paiet nost no durvīm, liekot nojaust, ka viņa ciemiņu prom neraida.4. Saimniece neko neatbild, tikai lēni paiet...

• Gruzīni strādā pārsvarā bērnu dēļ

Pirmā liecība par gruzīniem Latvijā saistās ar 19.gadsimta beigām, kad mūsu zemē dzīvojuši 12 gruzīni.Pirmā liecība par gruzīniem Latvijā saistās ar...

• Izcīna tikai astoto vietu

Pagājušās nedēļas nogalē Alūksnes Pilssalas stadionā risinājās Ziemeļaustrumu futbola līgas minifutbola čempionāta 2.kārta. Šoreiz tajā neveiksmīgi...

• Uzzini par sevi internetā

Informāciju tehnoloģiju uzņēmums "Lursoft IT" ir papildinājis elektroniski pieejamo informāciju pakalpojumā "Tavi dati".Informāciju tehnoloģiju...

• Vai ir nepieciešams nodrošināt valūtu ar zeltu?

20.gadsimta sākumā centrālajās bankās bija lieli zelta krājumi, jo tolaik gandrīz visas pasaules valūtas bija piesaistītas zeltam un nodrošinātas ar...

• Kā iemācīties teikt komplimentus?

Žurnāla "Mans Īpašums" maija numurā lasiet: mājoklis:ja nepieciešams remonts.Žurnāla "Mans Īpašums" maija numurā lasiet: mājoklis:ja nepieciešams...