Alūksnes mākslas skolas fondos glabājas savdabīgi keramikas darbi. Dažus no tiem izstādīja sadraudzības pilsētā Binnemā Holandē, kur gūta atzinība. Tagad sākta gatavošanās ikgadējam mākslas skolu konkursam “Gaisma”.
Alūksnes mākslas skolas fondos glabājas savdabīgi keramikas darbi. Dažus no tiem izstādīja sadraudzības pilsētā Binnemā Holandē, kur gūta atzinība. Tagad sākta gatavošanās ikgadējam mākslas skolu konkursam "Gaisma".
Keramikas nodaļas 22 audzēkņi strādā darbnīcās Jaunās pils pagrabtelpās. Darbs ar mālu vai ģipsi rada putekļus. No apdedzināšanas krāsns izdalās gāzes, tāpēc nesen tai pielikti gaisa nosūcēji. Telpu nevajadzēs vēdināt, atverot logus. Tikpat nozīmīga ir labiekārtotu tualešu iekārtošana pagrabstāvā. Skolas direktors Ojārs Vēliņš atzīst, ka pēc 14 gadiem pašu spēkiem ir izdevies to paveikt. "Daudzu mākslas skolu keramikas darbnīcas ir pagrabstāvā. Mūsu telpas ir pietiekami plašas, tās katru gadu cenšas labiekārtot. Paredzēts ierīkot plauktus keramikas darbu izvietošanai," saka keramikas nodaļas skolotāja Lilija Kukle.
Varbūt audzēkņiem no pirmsskolas līdz pusaudža vecumam šķiet, ka uzdevumi atkārtojas. Bet tas ir vajadzīgs, lai padziļinātu zināšanas un iemaņas, kā arī atrastu, ka vienu un to pašu tēmu var papildināt vai parādīt pilnīgi citādi. "Tā rodas jaunas idejas un attīstās telpiskā domāšana. Tā var būt abstrakta un tēlaina, kā arī kombinēta," klāsta L.Kukle. Katram kursam ir sava mācību programma, taču tās ir savstarpēji saistītas. Turklāt vienu un to pašu lietu: tējkannu, vāzi vai gaismas ķermeni var veidot atšķirīgā tehnikā. Māls ir dzīvs, vijīgs materiāls. Strādājot ar to, rokas kļūst netīras. Daudziem māla struktūra rada nepatīkamas sajūtas, bet citiem gluži pretēji - patīk to mīcīt, viļāt un lipināt. "Maziem bērniem ir prieks darboties ar šo dabas materiālu. Viņi jūt saikni ar zemi. Vēlāk tā pazūd, ja nav strādāts ar mālu. Citos mākslas veidos nav tiešas saskares ar materiālu, piemēram, gleznojot ar krāsu," skaidro skolotāja.