Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vai esi labs sarunu dalībnieks?

Džeinas Hodžsones grāmatas "Līdzvērtīgs sarunu partneris" mērķis ir atvieglot sarunu uztveri. Ja sarunās jutīsieties ērtāk un brīvāk, vieglāk būs sasniegt tādu iznākumu, kas apmierinās gan jūs, gan citus sarunā iesaistītos cilvēkus.

Džeinas Hodžsones grāmatas "Līdzvērtīgs sarunu partneris" mērķis ir atvieglot sarunu uztveri. Ja sarunās jutīsieties ērtāk un brīvāk, vieglāk būs sasniegt tādu iznākumu, kas apmierinās gan jūs, gan citus sarunā iesaistītos cilvēkus.
Kas tad ir labs sarunu dalībnieks? Nav šaubu, ka sarunās vajadzīga atjautība un pacietība, tāpēc liela nozīme ir spējai ātri domāt un strauji reaģēt. Pacietīgiem jābūt tāpēc, ka pārāk tieša pieeja bieži vien nedod galarezultātu. Mēģinot piespiest sarunu partneri pieņemt jums izdevīgo lēmumu, viņš, iespējams, kļūs vēl stūrgalvīgāks un iecirtīgāks. Darot to pakāpeniski un iecietīgi, ir lielākas izredzes sasniegt apmierinošu sarunu rezultātu. Ne mazāk svarīgi ir pašam būt skaidrībā par sarunas mērķi un to, kur un cik lielā mērā esat gatavi piekāpties, lai šo mērķi sasniegtu. Jāzina arī tas brīdis, kad esat gatavi pārtraukt sarunu, jo negrasāties pildīt noteikumus, ko izvirza pretējā puse.
Lai tiktu galā ar sajūtu un faktu informācijas daudzumu, ar kuru sarunu gaitā var iznākt saskarties, ir nepieciešams Zibenīgas Atbildes Mehānisms - spēja sašķirot informāciju atkarībā no svarīguma un atbilstoši reaģēt. Dž.Hodžsone iepazīstina ar tradicionāliem un mazāk tradicionāliem paņēmieniem, kas palīdzēs reaģēt ātri un iedarbīgi. Domājot par savu nostāju, svarīgi ir zināt vēlamo iznākumu, zināt, ko jūs noteikti gribat, zināt savas iespējas, zināt, par ko esat gatavi kaulēties, zināt savas ideālās, reālās un rezerves pozīcijas, apzināties spēku samēru. Gandrīz tas pats būtu jāzina arī par pretējo pusi.
Veiksmīgas sarunas sākumā ir trīs pamatelementi: izskatieties un izklausieties pašapzinīgi, esiet uzstājīgi un veidojiet saskaņu. 55 procentus no kopiespaida, ko jūs par sevi radāt pirmoreiz, nosaka tas, ko cilvēki redz - izskatu, stāju, sejas izteiksmi, žestus un apģērbu. 38 procentus no kopiespaida rada tas, ko viņi dzird - jūsu balss tonis, akcents, dialekts, runas ātrums, balss tembrs un runas skaidrība. Septiņus procentus kopiespaida rada jūsu vārdi.
Atsevišķas nodaļas grāmatā veltītas ātras reaģēšanas iemaņām un stratēģiskiem paņēmieniem, taktikai, viltībām un draudiem, klausīšanās ieradumiem un prasmei uzdot pareizu jautājumu.

Citu datumu laikraksti