Marina Ramane no Alsviķiem: Nevaru teikt, ka visos gadījumos noteicošais ir ārējais izskats, bet katrā ziņā man ir ļoti patīkami, ja speciālists, pie kura es dodos, ar savu izskatu rada pozitīvu iespaidu.
Marina Ramane no Alsviķiem:
Nevaru teikt, ka visos gadījumos noteicošais ir ārējais izskats, bet katrā ziņā man ir ļoti patīkami, ja speciālists, pie kura es dodos, ar savu izskatu rada pozitīvu iespaidu. Neatkarīgi no tā, kāda ir šī speciālista pārstāvētā joma, man gribētos, lai viņš būtu sakopts, jo tas vienlaikus veido arī attieksmi. Ir bijuši gadījumi, kad cilvēks atbrauc reklamēt kādu preci, taču pats ir tik nevīžīgs un nekopts, ka nemaz negribas ar viņu kontaktēties.
- Dzintra Andrejeva no Alūksnes:
Protams, jo jebkurai jomai ir sava specifika, kas sevī iekļauj arī noteikumus attiecībā uz ārējo izskatu, piemēram, nevar ugunsdzēsējs tērpties baltā halātā vai sporta skolotājs atnākt uz stundu kļošenēs. Cits jautājums, ja daba nav cilvēku apveltījusi ar acīs krītošu skaistumu, taču jebkurā gadījumā ikvienam cilvēkam par sevi ir jārūpējas un arī tas rada kopumā patīkamu iespaidu.
- Rita Kļitko no Strautiņiem:
Ir ļoti svarīgi, lai cilvēks būtu sakopts un rūpētos par savu izskatu, jo tas liecina ne tikai par attieksmi pašam pret sevi, bet arī pret darbu, ko viņš dara. Komunikācijā ar cilvēkiem ne vienmēr tas ir pats svarīgākais, bet ar savu izskatu katrs uzreiz rada citu cilvēku attieksmi pret sevi. Īpaši tas ir gadījumos, kad darbs ir saistīts ar cilvēkiem, kur darbinieks ar savu izskatu parāda attieksmi pret apmeklētājiem, piemēram, ļoti šaubos, vai kāds cilvēks ies pie manikīres, kurai pašai būs nesakopti nagi, vai friziera, kuram ir neveiksmīgs matu griezums.
- Māra Podkalne no Alūksnes:
Protams. Ja cilvēks rūpējas par savu izskatu, ar viņu ir patīkamāk kontaktēties. Pretējā gadījumā viņš ar savu ārieni var cilvēkus "atgrūst" un pēc tam ir krietni grūtāk iekarot vai nu klienta simpātijas, vai uzticību. Man liekas, ka patiesībā cilvēks ar ārējo veidolu parāda savu iekšējo pasauli. Jo vairāk viņš būs piedomājis pie sava ārējā izskata, jo vieglāk būs pārliecināt cilvēkus par viņa nopietno attieksmi pret darbu.
- Ilze Līviņa no Alūksnes:
Jā, vizuālajam izskatam ir liela nozīme. Šajā gadījumā nozīme pat varbūt nav firmas apģērbā, bet gan cilvēka vizuālajā tēlā kopumā – cik viņš ir sakopts, kā sevi māk pasniegt, kā viņš žestikulē un tamlīdzīgām lietām, kas rada kaut kādu iespaidu par viņu pašu. Protams, ir ļoti dažādi gadījumi, turklāt pastāv uzskats, ka pirmais iespaids mēdz būt mānīgs, taču no psiholoģiskā viedokļa tas ir visspēcīgākais un paliekošākais.