Vai vēl ilgi varēsim braukt ar mašīnu?

Latvijas degvielas tirgotāji ik pa brīdim palielina degvielas cenas savās uzpildes stacijās.

Latvijas degvielas tirgotāji ik pa brīdim palielina degvielas cenas savās uzpildes stacijās. Nevienu kārtējais cenu palielinājums vairs nevar ievērojami pārsteigt, jo katru dienu gan radio, gan televīzijā dzirdot paziņojumus, ka degvielas cenas vēl palielināsies, cilvēki samierinās ar esošo situāciju, tomēr domāju, ka ikvienam gribētos zināt, kādēļ degvielas cenas sāka palielināties tieši tagad, cik ilgi tās vēl turpinās "kāpt" un kā tas ietekmēs valsts ekonomiku un tautsaimniecību, kā arī to, cik daudzi automašīnu īpašnieki varēs atļauties pirkt dārgo degvielu.
Valstī izveidojusies interesanta situācija - nevienam nav īsti skaidrs, kas tieši iespaido degvielas cenu palielinājumu. Tiek lēsts, ka mūsu degvielas tirgotāji un autovadītāji izjūt norises pasaules naftas tirgū, jo arī tur pakāpeniski palielinās cenas, citi apgalvo, ka tiešas saistības starp degvielas cenām Latvijā un pasaulē nemaz nav un degvielas cenas Latvijā nosaka mūsu degvielas tirgotāji. Cilvēkiem šķiet, ka degvielas tirgotāji ir vienojušies par cenām, iespējams, ka visu nosaka mūsdienu konkurences apstākļi.
Pagājušajās brīvdienās lielākajās degvielas uzpildes stacijās "Statoil" un "Neste" degvielas cenas bija ievērojami pazeminātas, toties pirmdienas rītā tās atgriezās iepriekšējā līmenī. Lai arī daudziem šķita, ka degvielas tirgotāji ir apžēlojušies par cilvēkiem, izrādījās, ka cenu pazeminājums bija saistāms vienīgi ar cīņu par klientiem. Vai arī mazajās pilsētās būs iespējams sagaidīt cenu pazeminājumu?
Ekonomisti prognozē, ka tieši pretēji - valstī ir gaidāms degvielas cenu kāpums, turklāt no tā visvairāk cietīs nozares, kurās ir vajadzīga degviela, bet pakāpeniski to izjutīs arī citas nozares, jo visas ir savstarpēji saistītas, savukārt cilvēkiem tiek ieteikts pelnīt vairāk naudas.
Protams, nevar noliegt, ka cilvēki, kam vajadzēs kaut kur nokļūt, brauks un pirks degvielu, lai arī cik dārga tā būtu, tomēr būs tādi, kam milzīgais degvielas cenu kāpums nebūs pa kabatai. Viņi tā vietā, lai brauktu ar personisko transportlīdzekli, izvēlēsies iet kājām, braukt ar velosipēdu vai ar sabiedrisko transportu. Tomēr jāņem vērā apstākļi, ka necik tālu kājām vai ar velosipēdu netiksi, arī pasažieru pārvadātāji domā par biļešu cenu palielināšanu. Kas notiks tālāk? Uz šo jautājumu laikam šobrīd nevar atbildēt neviens, lai gan to gribētos zināt katram, jo nauda pati makā nekrīt un mūsdienās cilvēki ekonomē katru santīmu.

Citu datumu laikraksti