Vasaras riepas var sadalīt četrās grupās

Karsts "siena laiks" pašreiz riepu tirgotājiem, jo autobraucēji masveidā atcerējušies, ka nāk vasara.

Karsts "siena laiks" pašreiz riepu tirgotājiem, jo autobraucēji masveidā atcerējušies, ka nāk vasara.
Tirgū dominē jaunas vasaras riepas, jo tās maksā tikai nedaudz vairāk par restaurētajām.
Nosacīti visas vasaras riepas var iedalīt četrās grupās.
Tautas klases vispirktākā
Būtiskākā, populārākā un vispārdotākā ir tā saucamā tautas klase ar ātruma indeksu T, kas nosaka testēto pieļaujamo ātrumu 190 kilometri stundā. Tas arī ir zemākais indekss, kas vasaras riepām pieļaujams (ziemas - Q ar 160 kilometri stundā).
Šīs riepas visām ražotājfirmām jau tagad izskatās stipri līdzīgas, atšķiroties tikai ar nelielām niansēm. Tām ir vienkāršs protektora zīmējums, visbiežāk - bez virziena. Tās projektējot, izmanto datoru, un jau tuvākās nākotnes prognozes vēsta, ka ražotājfirmas atšķirība izpaudīsies vien kādā protektora svītriņā vai līkumā.
Minēto iemeslu dēļ šīs grupas riepas ir arī vislētākās. Tautas klases vasaras riepas aizņem aptuveni 75 procenti no iztirgotajām, bet tās kļūst neaktuālākas jaunām un pusjaunām mašīnām, kuru tendence pieaudzēt standartizmēru riepām collu pa collai nosaka nākamās grupas izvēli. Tās nosacīti var dēvēt par "puspriekšnieku" automobiļu riepām.
Brauc vidusslāņa turīgākie
Ar jēdzienu "puspriekšnieks" jāsaprot labi atalgots strādnieks, kam ir lepnāka mašīna nekā parastam strādniekam.
Riepu ātruma indekss H pieļauj 210 kilometrus stundā. Tās iegādājas Latvijā vidusslāņa turīgākie.
Šo riepu protektors par 50 procentiem ir viena virziena protektors - tāds, kas pēc iespējas ātrāk izsviež ārā gaisu vai ūdeni riepas apakšpusē, kas ir traucēklis labākai saķerei ar ceļu.
Jo protektors nodilušāks, jo gaisa slāni aizvada gausāk, un riepa kļūst "viltīgāka", sevišķi, ja liels ātrums. Visu to pašu, tikai pareizinātu ar desmit, var teikt par mitrumu uz ceļa.
Šīs riepas ir aptuveni 10 procenti no pārdotā daudzuma.
Firmas topa produkts
Nākamā ir biznesa klase, ko ražotājfirma uzmana visvairāk. Tas ir topa produkts, ar ko startē testos, arī reklāmas tirgū.
Riepai ir H un V ātruma indeksi. Ir domāts par interesantu virziena protektoru izstrādi, kas īpaši paredzēts ūdens šķēršļu pārvarēšanai.
Šīs un iepriekšējās klases riepas izmanto jaunām mašīnām. Pat kompaktklasei riepas kļūst "resnākas". Tipisks piemērs ir "Volkswagen Golf". Tā pirmajam modelim standartriepas izmēri bija 13 collas (R 13), bet jau trešajam - 14 ar iespēju uzstādīt R 15, bet ceturtajam R 15 jau kļuvis par standartu. Tam papildus piedāvā iespēju uzstādīt pat R 18 riepu. Stabilitāte ir viena lieta, bet "augošos" izmērus nenoliedzami diktē arī biznesa intereses: R 15 riepu nenopirksi lētāk par 25 latiem, bet vidēji laba maksās no 40.
Reklāmās startē "biezās"
Ceturtajā un pēdējā, visjaunāko tehnoloģiju klasē, ir "biezo" mašīnu riepas. Cenas - nedaudz zemākas par simts latiem (vienai) un līdz pat 250. Šī klase veido 2,5 procentus no pārdoto riepu skaita. Toties reklāmās tām katra ražotājfirma velta maksimumu uzmanības, pievēršoties katrai svītriņai, rieviņai un lociņam. Tautas klases piedāvājumu vienkārši piemin un viss.
Runājot par testiem
Iegādājoties riepas, nepārprotami svarīgs ir ražotājfirmas vārds. Vērā ņemami arī testu rezultāti. Visneatkarīgākos spriedumus joprojām varot iegūt žurnālos "Za Ruļom" un "Auto Revju".
Speciālisti iesaka pavērot bijušā austrumbloka valstīs ražotās markas - "Kormoran" ("Stomil"), "Debica". To ražošanā izmanto Rietumvalstu tehnoloģijas, toties cenas ir jūtami zemākas. Tomēr šajā tirgus sektorā jābūt pietiekami uzmanīgiem - piemēram, "Matador" riepām nepiedodami daudzos testos, kā apgalvo eksperti, plīstot metāla kords riepas iekšmalā. Tāds defekts ir nepieļaujams un ļoti bīstams. Toties "Barum" testu laikā parādoties sīkas sānu plaisas.

Citu datumu laikraksti

  • Pie mums brauc ministrs!

    Kurš gan nezina slaveno frāzi: "Pie mums brauc revidents!" Ar visām no tā izrietošajām sekām.Kurš gan nezina slaveno frāzi: "Pie mums brauc...

  • Dzīve ir kā labs piedzīvojums

    Es vienmēr esmu uzsvērusi, ka ideālu cilvēku nav. Manuprāt, tas ir garlaicīgi, ja tevi kādam liek par piemēru."Es vienmēr esmu uzsvērusi, ka ideālu...

  • Ja cilvēks pats nevēlas, viņam palīdzēt nevar

    Viņu Madonā pazīst visi. Un ne tikai Madonā. Stāsta, ka šis cilvēks daudziem palīdzējis tikt vaļā no alkoholisma posta, no smēķēšanas netikuma,...

  • Atbildam lasītājam

    Alūksnē Jāņkalna ielā starp 40. un 42. māju atrodas novadgrāvis, kas nav tīrīts jau daudzus gadus.Alūksnē Jāņkalna ielā starp 40. un 42. māju atrodas...

  • Vienreiz gadā var apmeklēt ginekologu bez maksas

    Atbilstoši valsts profilaktisko medicīnisko apskašu programmai ikvienai sievietei ir tiesības vienreiz gadā bez maksas apmeklēt ginekologu.Atbilstoši...

  • No seksuāli transmisīvajām slimībām cieš bērni

    Saslimstība ar seksuāli transmisīvajām slimībām turpina palielināties un ir viena no aktuālākajām mūsdienu medicīnas problēmām.Saslimstība ar...

  • Žurnāls „Agro Tops"

    Žurnāla „Agro Tops" marta numura tēma - graudaugi.Žurnāla „Agro Tops" marta numura tēma - graudaugi: - kā ziemo graudaugi; - cik sakārtots šobrīd ir...

  • Iznāk jubilejas numurs

    "Manam Īpašumam" 22.martā – 10 gadi! Žurnāla jubilejas numurā: kā drīkst izlikt no dzīvokļa."Manam Īpašumam" 22.martā – 10 gadi! Žurnāla jubilejas...

  • Steidzas palīgā

    Grāmatveži, studenti, pacienti, jums palīgā steidz sērijas "Mana Īpašuma bibliotēka" četras brošūras.Grāmatveži, studenti, pacienti, jums palīgā...