Izdevēju reklāma rada ažiotāžu 2

Šonedēļ vairāki iedzīvotāji ir saņēmuši savādu vēstuli, kas piesaista uzmanību jau ar aploksni, kuru rotā dīvains zīmogs. Zīmoga vidū lieliem burtiem ir rakstīts “Grand prix” (Lielā balva), bet spiedoga malās norādīts “Svarīgs pasta sūtījums”. Lai  vēstules saņēmēju samulsinātu vēl vairāk, līdzās pirmajam redzams vēl viens zīmogs ar uzrakstu “Uzskaites kods 1001”.

Sola 20 tūkstošu latu laimestu
Viena no vēstules saņēmējām Edīte to bija atnesusi parādīt arī uz redakciju, lūdzot žurnālistus noskaidrot, vai pasta sūtījums nav kārtējā krāpnieku izrīkošanās, kādas jau piedzīvotas vairākkārt. Lasot vēstuli, tieši tāda doma pirmā iešaujas prātā. Rakstītais teksts sākas visnotaļ intriģējoši. “Lūdzu, ievelciet elpu, pirms lasiet šo vēstuli, jo tik labas ziņas katru dienu nenākas saņemt,” tāds ir pirmais teikums. Kā zināms, līdzīgi vēstules sākuši arī blēži, uzreiz solot no matu galiem līdz papēžiem aplaimot saņēmēju. Tālāk vēstules autori min iemeslu, kādēļ rakstījuši. Adresātam tiek piedāvāta iespēja kļūt par lielās naudas  balvas – 20 tūkstošu latu – ieguvēju. Paredzēta arī specbalva – vieglā automašīna 10 tūkstošu latu vērtībā. Balvu saņēmēji tikšot paziņoti februārī. Laimesta piedāvātāji atbild uz iespējamiem jautājumiem, kādi varētu rasties vēstules saņēmējam. Piemēram, ikvienu varētu interesēt, kā tiks noteikts uzvarētājs un piešķirta balva. Katrs spēles dalībnieks saņemšot īpašu Grand prix numuru, ko reģistrēs uz numura īpašnieka vārda. Laimīgo numuru noteiks izlozē. Taču, lai  to saņemtu, jāgaida otra vēstule dzeltenā aploksnē, kurā būs daudz sīkāku skaidrojumu un norādījumu. Uz otro vēstuli tās saņēmējam vajadzēs atbildēt septiņu dienu laikā, nosūtot spēles organizatoru pieprasīto informāciju.

Reklamējot grāmatu tirdzniecību
Atšķirībā no līdzīga rakstura nezināmu vai izdomātu firmu piedāvājumiem, šoreiz gan sarakstes organizatori ir pazīstamas un respektablas firmas. Vēstulē norādīts, ka spēli organizē apgāds “Jumava” un viena no lielākajām izdevniecībām pasaulē “Reader’s Digest”, kas atrodas Ņujorkā. Vēstuli parakstījuši apgāda “Jumava” prezidents Juris Visockis un “Grand prix” komisijas valdes locekle Anna Pavlovska.

Sazinoties ar apgādu “Jumava” noskaidrojas, ka ar vēstuļu nosūtīšanu apgāds uzsācis jaunu grāmatu tirdzniecības veidu, piedāvājot un pārdodot tās pa pastu. “Esam uzsākuši šādu grāmatu piedāvājumu ar intrigējošu reklāmu, lai piesaistītu iedzīvotāju uzmanību. Adresātus izvēlējāmies nejaušā kārtībā ar Latvijas Pasta palīdzību. Protams, tiem, kas turpinās spēli un atbildēs uz mūsu otro vēstuli, būs iespēja laimēt minētos 20 tūkstošus,” skaidro apgāda “Jumava” reklāmas un sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ļoļa. Uz jautājumu, vai grāmatu izdevēji ir tik bagāti, ka var laimestos atdot tūkstošiem latu, viņa atbild, ka finansētāja ir izdevniecība “Reader’s Digest”.
Vēstules saņēmēja Edīte gan iebilst, ka pirmajā vēstulē nav ne vārda minēts par grāmatu piedāvājumu. Ir tikai aprakstīta iespēja iegūt naudas laimestu, kā arī vinnēt automašīnu. “Kā jau teicu, ar pirmo sūtījumu vēlējāmies tikai ieintriģēt adresātus. Par grāmatām informēsim nākamajā vēstulē. Kā pirmo piedāvāsim grāmatu “Veselīga uztura rokasgrāmata”. Tā būs domāta visai ģimenei,” stāsta L. Ļoļa.

Liela daļa izturas atturīgi
Reklāmas speciāliste piebilst, ka septembrī šādas vēstules nosūtītas vienam procentam Latvijas iedzīvotāju. Atsaucība bijusi liela, tādēļ nākamajā tūrē vēstules nosūtītas jau deviņiem procentiem. Tomēr uz labu laimi izvēlētus adresātus var arī neinteresēt grāmatas, bet tajā pašā laikā, iespējams, kāds,  kas labprāt izmantotu šādu pakalpojumu, piedāvājumu nebūs saņēmis. “Jā, diemžēl tā ir laimes un veiksmes spēle. Piedāvājumu saņems tikai tie, kuriem ir nosūtītas vēstules un kuri uz tām būs atbildējuši,” apliecina L. Ļoļa. Pēc viņas teiktā, šāda spēle jau sešus gadus veiksmīgi darbojas Lietuvā. “Re­ader’s Digest” spēli jau labi sen organizē daudzās pasaules valstīs.

Vēstules saņēmēji gan šaubās, vai viss notiks tieši tā, kā rakstīts. “Baidos arī nosūtīt savu konta numuru svešai firmai,” atzīstas Edīte. Viņa arī nevar pateikt, vai piedāvātās grāmatas viņu interesēs.
L. Ļoļa apgalvo, ka spēles organizatoru godīgumu apliecinās katram spēlētājam izsniegtais loterijas atļaujas numurs. “Pieļaujam, ka kādu var neinteresēt tieši pirmā grāmata, bet tad tik un tā iesakām mums atbildēt un spēli turpināt, jo būs arī citi piedāvājumi,” iesaka apgāda “Jumava” pārstāve.
“Jumavas” vēstules saņemtas daudzos novados. No internetā lasītajiem komentāriem par šo spēli vairākos izskan neticība vēstulēs paustajiem apgalvojumiem. Šķiet, pie daļas adresātu ar šādu reklāmas veidu ieintriģēšanas vietā panākts gluži pretējs efekts, radot aizdomas par blēdīšanos.

Komentāri 2

alise

nav jau zināms vai datus deva "Latvijas Pasts" vai tie iegūti citā ceļā, lai gan zinu vienu cilvēku, kurš saņēma nevis pēc pieraksta, bet pēc pagaidu dzīves vietas , uz kuru tiek abonēts pasts, tā kā varētu būt, ka LP ir datu nopludinātājs. Esmu jautājusi vai saņēmuši mani draugi šādas vēstules, bet nē. Laikam tikai gados vecāki cilvēki. Varbūt Jumavas miljonāram ir jauns veids kā iegūt vēl vienu miljonu. Grāmata tiek piedāvāta par 20 lašiem, lai gan tās izmaksas uz krītpapīra uz vienas grāmatas varētu būt ap 7 laši, tā kā piķis pamatīgs. Ir jau autortiesības un tulkotājam, bet tomēr sālīti. Taču Latvijā arī Zvaigzne u.c. šāda tipa grāmatas izdod par tādām pašām izmaksām kā ārzemēs, tikai algas šeit dzīvojošiem nav tādas kā ārzemēs, tad jau varētu nopirkt ij veikalā. Nemaz nevajadzētu šādu mārketingu.

pirms 10 gadiem, 2010.12.15 06:00

zxc

Lai jau darbojas, agresīvs mārketinks nav aizliegts. Par Latvijas Pastu gan nesaprotu, ar kādām tiesībām viņi nodevuši akcijas organizatoriem klientu datus - par to liecina tas, ka pat vēstules saturā katrs saņēmējs uzrunāts vārdā, uzvārdā, tur parādās arī adrese, un ne jau Latvijas Pasts pats tādas vēstules gatavoja. Un, ja vēl runa būtu par pasta klientiem, bet esmu laimīgo vidū, kaut gan nekad pastā nav nekas abonēts, nedz arī izmantoti citi viņu pakalpojumi. Tas, ka mana banka un mobilais operators, izmantojot pasta pakalojumus, sūta man uz šo adresi vēstules, taču nenozīmē, ka pasts var manu adresi izdalīt tālāk. Ja palasa par Reader`s Digest, tad viņi interneta vidē bieži tiek dēvēti par lielākajiem "spameriem," tā ka rakstā minētais, ka firma ir pazīstama ir taisnība, bet respektabla - diez vai, spriežot pēc tā ko izlasīju.

pirms 10 gadiem, 2010.12.14 13:18

Latvijas ziņas