Olu ražotāji arī šogad uz Lieldienām plāno realizēt par 50% vairāk olu nekā ikdienā

Arī šogad, līdzīgi kā citus gadus, Lieldienu laikā sagaidāms olu realizācijas apmēru kāpums aptuveni 50% apmērā, salīdzinot ar ikdienas pārdošanas apmēriem, aģentūrai BNS prognozēja aptaujātie olu ražotāju pārstāvji.

Lieldienas tradicionāli ir laiks, kad patērētāju pieprasījums pēc olām palielinās un olu realizācija palielinās par 50%, apliecināja olu ražotāja "Balticovo" valdes priekšsēdētājs Arnis Veinbergs. Viņš pauda uzskata, ka tāds pats realizācijas apmēru pieaugums sagaidāms arī šogad.

"Balticovo" apgrozījumu galvenokārt veido olu pārdošana industriālajiem klientiem. Ikdienā 70% "Balticovo" saražoto olu nokļūst pārstrādē, 30% - mazumtirdzniecībā, informēja Veinbergs un piebilda, ka Lieldienu laikā šī proporcija mainās - piegādes mazumtirdzniecības tīkliem tiek nodrošinātas, samazinot piegādes industriālajiem klientiem.

"Lieldienu laikā visiem pietiks gan balto, gan brūno olu," uzsvēra "Balticovo" vadītājs. Uzņēmums gan ražos tikai brūnās olas, savukārt baltās iegādāsies no sadarbības partneriem Somijā, fasēs tās un izplatīs lielveikalu tīklos. Veinbergs norādīja, ka gadu gaitā patērētāju vidū ir izveidojies un nostiprinājies uzskats, ka brūnās olas ir kvalitatīvākas, tāpēc 90% pircēju izvēlas brūnās olas, savukārt baltās olas ir pieprasītas tieši Lieldienu laikā.

Arī olu ražotāja "Madona" galvenā grāmatvede Anastasija Grigorjeva aģentūrai BNS pastāstīja, ka olu pārdošanas apmērs pirms svētkiem ir dubultojies, salīdzinot ar ikdienas rādītājiem. Savukārt, salīdzinot ar pagājušo gadu, tas ir palielinājies pat aptuveni trīs reizes, viņa atzina un prognozēja, ka arī turpmākajās dienās pieprasījums būs trīs reizes lielāks nekā pērn.

Lieldienās katru gadu olu realizācijas apmēri pieaug, jo šajos svētkos, pēc tradīcijām, pieņemts novārītas un nokrāsotas olas dāvināt citiem, mainīties ar tām, kā arī spēlēt spēles.

Latvijas ziņas