Transporta un sakatru nozarei prognozē vislielāko izaugsmi

Transporta nozare līdz 2015. gadam visstraujāk vilks Latviju no krīzes.

Kravu pārvadājumu nozarē kritums pērn un arī šajā gadā ir daudz mazāks nekā citās nozarēs galvenokārt tāpēc, ka šī nozare "izņem" naudu no citu valstu uzņēmēju maciņiem un pārliek to Latvijā reģistrētu uzņēmumu kontos.

Ostās pērn kravu apgrozījums samazinājās par 2,6%, bet tranzīta kravu daudzums pieauga par 2,9%.
Arī šajā gadā situācija ir līdzīga. Koncerna "Latvijas dzelzceļš" kravu pārvadāšanas kompānija
"Ldz Cargo" pērn pārvadāja vien par 4,2% mazāk kravu nekā gadu agrāk.

Tiesa, autopārvadājumi gan samazinājās par 24%. Šā gada 1. ceturksnī autopārvadājumu nozare atguvās - par to liecina 39% lielais kāpums salīdzinājumā ar attiecīgo posmu gadu agrāk. Uz Latvijas un Krievijas robežas patlaban atkal rindā gaida vairāk nekā 500 kravas automašīnas, vidējais gaidīšanas ilgums ir 50 stundas. Aptuveni 20% no automašīnām pieder Latvijas uzņēmējiem. Ekonomikas ministrijas prognozes rāda, ka no 2008. līdz 2015. gadam transporta un sakaru nozarei būs vislielākā izaugsme - 8,7%.

Latvijas ziņas