Atalgojums svarīgāks par darba auto

Tikai 43% vidzemnieku jaunas darba vietas izvēlē viens no svarīgākajiem kritērijiem tūlīt pēc algas apmēra ir iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām.

Tikmēr Vācijā šis kritērijs ir svarīgs aptuveni divreiz mazākam iedzīvotāju skaitam – 27%. Arī Čehijā šādi domā tikai 29%, Ungārijā – 37%, bet Polijā un Rumānijā nedaudz vairāk nekā 40% respondentu.

Caurmērā Latvijā no darba devēja auto kā papildu bonusu sagaida 55% iedzīvotāju, vairāk vīrieši nekā sievietes, turklāt vērojama tendence – jo vecāks ir respondents, jo vairāk iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām tiek uzskatīta par priekšrocību.

“Jau labu laiku darbinieka atalgojumu veido ne tikai konkrēta naudas summa, bet arī citi materiālie un nemateriālie ieguldījumi lojalitātes un motivācijas, līdz ar to arī produktivitātes, veicināšanā. Pašreiz Latvijas darba tirgus mainās – līdzsvarojas darba ņēmēja prasības un darba devēja iespējas tās nodrošināt. Dažiem auto, protams, ir svarīga ikdienas daļa, taču ne vienmēr katrs darba devējs varēs piedāvāt visu, tādēļ jāizsver, kas ir būtiskāks – veselīga un komfortabla darba vide, veselības apdrošināšana, atlaides sporta klubos, atbalsts bērniem skolas gaitas sākot u.tml.,” norāda “GE Money Bank” Personāla pārvaldes direktore Katerina Leidemane.

Šie un citi dati, kuri raksturo ne tikai Latvijas, bet arī Čehijas, Polijas, Vācijas, Rumānijas un Ungārijas auto vadītājus, noskaidroti “GE Money Bank” ekskluzīvajā pētījumā.

Apskauž labāku auto īpašniekus
Tāpat aptuveni tikai 45,3% vidzemnieku piekristu apgalvojumam, ka Latvijā cilvēki apskauž tos, kuriem pieder labāka automašīna, tajā skaitā nedaudz vairāk nekā puse domā, ka sievietēm pievilcīgāki šķiet vīrieši ar dārgiem auto.
Savukārt Latgalē šiem apgalvojumiem piekristu visvairāk – 62,5% domā, ka mūsu tautieši ir skaudīgi, un 61,1% teiktu, ka sieviešu partnera izvēle ir atkarīga no tā īpašumā esošās automašīnas.

No visām aptaujātajām valstīm visvairāk par šo apgalvojumu patiesumu nešaubās Čehijā – 76% domā, ka čehi mēdz būt skaudīgi, bet 63% šķiet, ka čehu sievietes dod priekšroku tiem pretējā dzimuma pārstāvjiem, kuri ir dārgu spēkratu īpašnieki.

Pētījumā arī noskaidrots, ka 56,5% Vidzemes auto īpašnieku uzskata, ka automašīna tāpat kā apģērbs raksturo cilvēku, līdzīgi domā arī 53% rumāņu. Kamēr Čehijā un Vācijā šim apgalvojumiem piekrīt vien 35% un 37% aptaujāto.

Psiholoģe Ginta Ratniece: “Lietas, kuras cilvēkiem ir apkārt, jau sen kā nav vairs tikai instrumenti, kurus mēs lietojam. Ar to palīdzību mēs gan organizējam pasauli ap sevi, gan veidojam savu identitāti. Savā ziņā lietas veido mūsdienu cilvēka "paplašināto Es". Daudziem cilvēkiem automašīna psiholoģiski simbolizē gan pārticību, gan brīvību un mobilitāti, gan statusu, gan pievilcību un intimitāti, gan varenību un spēku. Vīrieša vērtībās joprojām automašīnas ieņem vienu no augstākajām pozīcijām kā "vīriešu atribūts, lieta". Bet domāju, ka tas Latvijā sāk pamazām mainīties, jo automašīnas kļūst aizvien pieejamākas un aizvien vairāk tās lieto arī sievietes.”

Lietotāju raksti