Zemnieki neatbalsta reorganizāciju

Kāpēc Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru vēlas pievienot CSDD?

Ieguvēji būs visi
Ieva Bērziņa, CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Satiksmes ministrija un CSDD nekad nav uzstājusi uz Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pievienošanu. Šī iemesla dēļ, kā arī ņemot vērā šī jautājuma ārkārtīgo politizēšanu un ieinteresēto institūciju pretestību, uzskatām, ka lēmums par apvienošanos ir jāpieņem valdībai. Protams ir jāizvērtē visus iespējamos ieguvumus, zaudējumus, kā arī valsts un sabiedrības intereses.

 

Komentējot viedokli par Zemkopības ministrijas ieceri pārveidot aģentūru par valsts kapitālsabiedrību, novēlam veiksmi reorganizācijā un ceram, ka jaunā statusā iestāde savas funkcijas pildīs labāk un efektīvāk nekā līdz šim.

No aģentūras funkciju nodošanas CSDD ieguvēji būtu visi - gan valsts budžets, gan arī klienti. Šobrīd abas iestādes veic identiskus uzdevumus un tiek uzturēti divi reģistri. CSDD ir valsts akciju sabiedrība, kas nesaņem dotācijas no valsts budžeta un tiek finansēta tikai no ieņēmumiem par pakalpojumiem. Tas nozīmē, ka tiks ietaupīti valsts līdzekļi.

 

Apmēram 90 procentiem traktortehnikas vadītāju ir arī autovadītāju apliecības. Šobrīd viņiem ir jādodas uz divām institūcijām, bet turpmāk viņam būs nepieciešams apmainīt tikai vienu apliecību un arī maksāt par vienas maiņu. Tātad ietaupīsies laiks un nauda. Ietaupīt iespējams arī, atsakoties no traktortehnikas skatēm. Tās tehniskā stāvokļa pārbaude jāveic uz ceļa.

 

Veciem traktoriem vajag apskati
Ivars Ozoliņš, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Alūksnes daļas vadītājs

 

Pirms kāda laika Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome vāca parakstus, lai iebilstu pret to, ka lauksaimniecības tehnikas un to vadītāju uzraudzību pārņem Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošā Ceļu satiksmes drošības direkcija. Par to parakstījās apmēram 350 mūsu zemnieki.

 

Ja šīs funkcijas pārņems CSDD, tad arī datu bāze par traktortehniku tiks nodota tās rīcībā. Automašīnām paredzētas tehniskās apskates stacijas nav pielāgojamas traktortehnikas pārbaudei, tāpēc iecerēts atteikties no tehniskajām apskatēm.

 

Varētu piekrist, ka katru gadu tāda apskate nav nepieciešama lauksaimniecības speciālajai tehnikai, un kāpurķēžu traktoriem, taču transporta traktoriem tā ir vajadzīga. Ceļu satiksmes likums nav atcelts, un tajā ir teikts, ka traktortehnikai ir vajadzīga tehniskā apskate tāpat kā automašīnām.

 

Jāņem vērā, ka lielākā daļa traktoru ir ļoti veci. Šajā gadā nav reģistrēts neviens jauns traktors, pērn bija 10 jauni traktori. Atbalstu, ka līdz trim gadiem jauniem traktoriem nevajag apskati. Bet kas notiks, ja nepārbaudīs vecos? Mēs pēc grafika veicam tehniskās apskates pašvaldībās, tāpēc zemniekiem ir viegli un ērti.


Ministru kabineta sēdē šis jautājums ir skatīts, taču par lēmumu informācijas nav. Paredzams, ka skaidrība tiks gūta pāris mēnešos. Zemnieki uzskata, ka vajadzētu beigt spriest par aģentūras reorganizāciju.

 

Reorganizācija radīs zaudējumus
Aigars Bremze, Apes zemnieku saimniecības "Zīļi" īpašnieks

 

Pagaidām man nav skaidrs, kāda ir šī iecere. Taču zinu droši, ka es traktoru un citu lauksaimniecības tehniku nedzīšu uz Alūksni. Man piekabes un citas tehnikas ir daudz vairāk nekā traktoru. Vai tad ar katru atsevišķi būs jābrauc uz skati? Tam ir vajadzīgs daudz laika un arī naudas. Mani pilnīgi apmierina tehniskās apskates, kas notiek noteiktā laikā un vietā katrā pašvaldībā. Tā ir laba sistēma, kurā nav nekā peļama.

 

Ja tiks apvienota Tehniskās uzraudzības aģentūra ar CSDD, nekas būtiski nemainīsies. Radīsies tikai sarežģījumi. Nezinu, kāpēc tas ir vajadzīgs. Dzirdēts pamatojums, ka apvienošana dos ekonomiju. Taču nesen izveidotajā Apes novadā, kurā apvienojās četras pašvaldības, nav nekādas ekonomijas.

 

Kāpēc vajag sagraut sistēmu, kas ir veidota gadu desmitiem? Manuprāt, šo iestāžu reorganizāciju nosaka partiju vai arī savtīgas intereses.

 

Jāatzīst, ka neesmu iepazinies ar argumentiem par labu apvienošanai. Ja zinātu, ka patiesi tiek ietaupīti lieli līdzekļi, tad man nav iebildumu. Katrā ziņā šis pakalpojums, par kuru maksāju, nedrīkstētu kļūt sliktāks.

 

Kad Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome vāca parakstus, arī es parakstījos, jo nedomāju, ka Tehniskās uzraudzības aģentūras likvidēšana uzlabos situāciju un arī drošību uz ceļiem. Padome ir veikusi aprēķinus, ka reorganizācija radīs vairāk nekā miljons latu zaudējumus. Tas nebūtu pieļaujams.

Lietotāju raksti