Čempioni “mazajā ērglī”

Ar tradicionālajiem bezceļu braukšanas svētkiem “Gladiatoriai 4x4” Lietuvā, Ignalinas apkaimē, aizvadīts kārtējais Latvijas trofi reidu čempionāta posms un noskaidroti šā gada Latvijas čempioni. “Mazo ērgļu” kategorijās Latvijas čempiona titulu izcīnījusi Apes ekipāža.

Apes ekipāžai, kurā startēja Mairis Jurka, Mārtiņš Janušs un Kristaps Kaktiņš, čempiona titulu atnesa trīs uzvarēti čempionāta posmi – Rugājos, Madonā un Trapenē. Savukārt Trapenes ekipāža, Vilnis Kārkliņš, Vairis Zariņš un Ingus Krūmiņš, “lielo ērgļu” kategorijā ieņem 7.vietu 12 komandu vērtējumā. “Mazajā ērglī” kopvērtējuma 6.vietu ieņem  Egils Rezgoriņš, Edgars Rēdelis, Kristaps Raipalis un Kārlis Dauškans, bet 9.vietu brāļu Emīla, Matīsa un Ata Gailīšu ekipāža. Pēdējās divas ekipāžas šosezon piedalījās tikai vienās sacensībās - “Stiga Trophy” Trapenē.

Čempionu komanda par sasniegto pirmo vietu ir priecīga un atzīst, ka, uzsākot sezonu, nebija cerējuši uzrādīt tik augstu rezultātu. Uz jautājumu, kas tad ir komandas veiksmes trumpis, komandas pārstāvis M.Janušs atbild, ka tas ir pieredzes bagātais šoferis M.Jurka. Tieši uz šofera pleciem gulstoties smagākais darbs. “Viegli nebija. Tas bija kopīgs darbs. Ļoti daudz laika pavadījām garāžā taisot mašīnu, jo tehnika ir tehnika un mēdz lūzt,” stāsta pilots M.Jurka. Kā grūtākās sacensības viņš min cīņu Madonas bezceļos. Toreiz pat licies, ka jāizstājas. “Jāatzīst, ka “mazajā dubļu ērglī” mūs apdala un dubļu ir maz, tāpēc arī cīņas ir vieglākas. Plānojam nākamajā sezonā startēt “lielajā dubļu ērglī”, kur sacensības ir sarežģītākas. Tehniski tas nozīmē tikai nomainīt riepas. Mums ir ļoti labi sagatavota mašīna, kas, domājams, būs konkurētspējīga arī lielajās sacensībās,” stāsta M.Jurka. Komanda teic paldies menedžerim Sandrim Janušam, ģimenēm un draugiem.

Savukārt Trapenes komandas pārstāvis V.Zariņš atzīst, ka kopvērtējuma vieta, viņuprāt, nav lepošanās vērta. “Sezonu uzsākām ar krietni pārbūvētu auto un visas sacensības braucām testa režīmā. Izrādījās, ka mašīna nebija izturīga. Taču nākamā gada sezonai esam paredzējuši auto uzlabot, visas problēmas un nepilnības novērst un sacensībās braukt ar pilnu jaudu. Domāju, ka būsim konkurētspējīgi,” stāsta V.Zariņš. Viņš neslēpj, ka komandas mērķis ir tikt labāko trijniekā un to izdarīt esot diezgan reāli.

Trofi reidu dzīves kūrētājs mūsu pusē un Trapenes posma organizators Austris Gailītis teic, ka sezona kādam bijusi veiksmīga, kādam ne tik ļoti. “Prieks par Apes komandas čempiona titulu. Tas ir pelnīti, jo komanda šo gadu laikā ļoti augusi. Ir tikai loģisks viņu solis tiekties tālāk un nākamajā sezonā pierādīt sevi “lielajā dubļu ērglī”. Prieks un lepnums, ka puiši no amatieriem izauguši par lielās klases braucējiem,” teic A.Gailītis. Tāpat arī viņš pauž prieku par jaunāko Apes komandu, E.Rezgoriņa, E.Rēdeļa, K.Raipaļa un K.Dauškana ekipāžu. “Lai puišiem pietiek enerģijas un degsmes turpināt iesākto. Vienmēr esmu priecājies par jebkuru jaunu ekipāžu, kuri uzdrošinās pamēģināt, nevis tikai no malas kurnēt, ka varu, māku labāk. Kad iekāp mašīnā, viss liekas pavisam citādāk,” stāsta A.Gailītis un atklāj, ka jaunajā sezonā, iespējams, startēs vēl kāda jauna ekipāža. “Vien nesaprotu, kāpēc tā arī nav nevienas Alūksnes novada komandas. Pagalmos mašīnas stāv, bet sacensībās nebrauc. Ļoti ceru, ka jaunajā sezonā sadūšosies piedalīties kāds arī no Alūksnes puses,” pauž A.Gailītis.

Sezonas lielākās un nozīmīgākās sacensības norisinājās augustā tieši mūsu pusē – Trapenē. Tikpat vērienīgas tās solās būt arī nākamā gada sezonā. “Esam sākuši domāt jau par nākamo gada Trapenes posmu. Rīkošu to jau desmito reizi, tāpēc, kā jau jubilejas reizē pienākas, tām būtu jābūt vislabākajām. Sadarbosimies ar abu novadu pašvaldībām, un paredzams, ka vienu dienu no trīs dienu sacensībām dalībnieki aizvadīs tieši Alūksnes novadā. Paredzam, ka nākamgad varētu būt vairāk dalībnieku, īpaši no ārvalstīm,” teic A.Gailītis.

Sports