Alūksni un Api šķērso “Tour de LatEst”

Jau rīt Siguldā punkts tiks pielikts 14 dienu ilgajam velomaratonam “Tour de LatEst”, kas rīkots kā atklāšanas brauciens Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projektā izveidotajam velomaršrutam “Ar velo pa Vidzemi un Dienvidigauniju”.

Velomaršruta kopējais garums ir 1296 kilometri, no kuriem atsevišķi posmi vijas caur Alūksnes un Apes novadiem. Šo novadu teritorijas velomaratona dalībnieki šķērsoja pirms dažām dienām.

Sagaida ar retro automobili
Apē velomaratona dalībnieku uzņemšanu organizēja Apes tūrisma informācijas centra speciāliste Astra Binde, kas otrdienas pusdienlaikā aicināja ikvienu pievienoties velosipēdistu sagaidīšanai Apes robežpārejas punktā. Šim uzaicinājumam atsaucās dažādu paaudžu velobraucēji, kas kopā ar velomaratona dalībniekiem mēroja atlikušo posmu līdz pilsētai. “Mūsu delegāciju pavadīja retro automobilis ar Ivaru Ķelpi šofera vietā. Auto rotāja Latvijas, Igaunijas un Eiropas Savienības karogi, kuriem plīvojot iebraucām pilsētā,” viņa stāsta.

Apē ikviens varējis iztaujāt brauciena dalībniekus, kamēr viņi atpūtās pēc nogurdinošā ceļa un atveldzējās pirms došanās tālāk. Dāvanā viņi saņēmuši Apes skatu kartes, kā arī simboliskas slotiņas no mazajām raganiņām, kas viesus sagaidīja pilsētā. Tiesa, pievienoties tālākajā braucienā uz Alūksni vēlējies vien retais. Uz Rīgas – Veclaicenes šosejas braucēji sadalījušies divās grupās. Vieni izvēlējušies veikt īsāko ceļu līdz Alūksnei, braucot cauri Jaunlaicenei, bet pārējie – doties uz Māriņkalnu, mērojot ceļu apkārt Alūksnes ezeram un pilsētā iebraucot no Jaunalūksnes pagasta Kolberģa puses.

Saīsina maršruta beigu posmu
Kopā ar garākā maršruta veicējiem bija Alūksnes novada pašvaldības tūrisma informācijas centra tūrisma darba organizatore Ingūna Dovgāne. Lai gan grupa dalībnieku skaita ziņā nav bijusi liela, visi godam izturējuši grūto ceļu līdz pilsētai un pēc tam – Kalncempju pagasta Viktora Ķirpa Ates muzejam, kur velomaratona dalībnieki palikuši pa nakti.
“Kā viņi atsaucās par mūsu novadā izveidoto maršruta posmu? Nedzirdēju nevienu sliktu vārdu. Vienīgie iebildumi bija par ceļu no Alūksnes uz Kalncempjiem. Īstajā maršrutā tas patiesībā nav iekļauts. Brauciena organizatori vienkārši vēlējās samazināt atlikušo posmu līdz naktsmītnei, tāpēc izvēlējās braukt pa taisnāko ceļu,” viņa saka.
Tas saistīts ar lielo piepūli, ko prasījis Alūksnes un Apes novados izveidotais posms. A.Binde atzīst, ka sportiski noskaņotie braucēji par to bijuši sajūsmā, taču tie, kas vairāk vēlējušies izbaudīt dabu un iepazīties ar maršrutā iekļautajiem tūrisma objektiem, atzinuši: šis posms ar daudzajiem kāpumiem un nobraucieniem viņiem bijis par smagu.

Varēs izmēģināt jebkurš

Par to, kas redzams Alūksnes un Apes novados izveidotajā maršrutā, cik tas ir grūts vai viegls un kāds ir pārējais maršruts pa Vidzemes un Dienvidigaunijas skaistākajām vietām, jau pavisam drīz varēs pārliecināties arī citi ceļotāji. A.Binde informē, ka līdz vasaras beigām viss maršruts tiks pilnībā nodrošināts ar tam nepieciešamo infrastruktūru – norādēm, informācijas stendiem un velonovietnēm, kas radīs iespēju ceļot ar velosipēdu individuāli. “Igaunijas pusē šie darbiņi jau ir izdarīti, bet līdz vasaras beigām to plānots paveikt arī Latvijas pusē. Tad noteikti darīsim to zināmu, lai tie, kas šoreiz nevarēja pievienoties velomaratona dalībniekiem, varētu izbraukt visu maršrutu vai atsevišķus tā posmus individuāli,” viņa saka.

Vietējās ziņas