Autoceļiem šis gads būs drūms 7

Šogad Alūksnes novada autoceļus negaida vērienīgi remontdarbi vai jauns asfalta segums, jo valsts līdzekļus piešķīrusi tikai ikdienas u zturēšanas darbiem, turklāt nelielus.Lai gūtu informāciju par Alūksnes novada autoceļu uzturēšanu un šogad plānotajiem darbiem, novada deputāti Tautsaimniecības komitejas sēdē šonedēļ par to diskutēja ar “Latvijas Valsts ceļu” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītāju Māri Salmiņu.Šogad – nekas!
M.Salmiņš norāda, ka jau pērn Alūksnes un Apes novadu ceļu uzturēšanai valsts piešķīra par 2,7 miljoniem latu mazāk, tērējot vien 2,8 miljonus latu. “Ja nebūtu šā samazinājuma, mums būtu labāki ceļi gan Liepnā, Annā, Jaunannā, gan uz Māriņkalnu un Api. Kas tad paliek šogad? Atklāti sakot, nekas! Ir 989 000 latu ceļu ikdienas uzturēšanai. No tiem 465 550 lati ir ziemas uzturēšanas darbiem, bet 532 110 latu – vasaras darbiem. Šobrīd plānoto 74 000 latu vietā esam jau iztērējuši par 50 000 latu vairāk, bet pārtēriņš būs jāatņem no vasaras darbiem paredzētajiem līdzekļiem. Ja laika apstākļi būs labvēlīgi, tad iekļausimies ziemas darbu apjomā,” stāsta M.Salmiņš.

Viņš atzīst, ka arī šopavasar šķīdoņa laikā būs kustības ierobežojumi uz ceļiem, uz asfaltētajiem ceļiem “salāpīs” visas bedrītes, bet lielu remontdarbu nebūs visā Vidzemes reģionā. “Krūmus ceļu malās mums izcērt uzņēmēji, kam vajag šķeldu. Pašlaik cīnāmies ar sniega un sarmas apsnigušajiem kokiem. Braucot no Alūksnes uz Māriņkalnu, aiz Zīlēm ir tādas koku alejas, ka kravas automašīnām rauj nost jumtus! Līdzīga situācija ir Mārkalnes pagastā, tādēļ pagastu pārvaldēm būtu jāmudina mežu īpašnieki to novērst,” rosina M.Salmiņš.

Sile, nevis ceļš

Alūksnes novada pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Laimonis Sīpols uzsver, ka novada iedzīvotāji ir satraukušies par ceļu stāvokli. “Veclaicenieši pauda, ka viņiem uzņēmējdarbībai ļoti traucē tas, ka joprojām nav uzlikta ceļa norāde “Korneti”, tādēļ daudzi aizbrauc uz Igauniju,” saka L.Sīpols. M.Salmiņš sola, ka šo ceļa zīmi atjaunos. L.Sīpols interesējas, vai tiešām būs tā, ka zemākās kategorijas ceļus (D klase), pa kuriem nekursē sabiedriskais transports, ziemā attīrīs no sniega tikai divas – trīs reizes, par piemēru minot ceļus Alsviķu pagastā, ceļu “Maliena – Anna”.  Novada pašvaldības izpilddirektore Janīna Čugunova piebilst, ka saņemtas daudzas sūdzības par ceļu “Maliena – Anna”, kur nevarēja izbraukt pārtikas piegādātāji. M.Salmiņš norāda – par ceļu stāvokli var ziņot ziemas dienesta dežurantam Alūksnē pa tālruni 29199980.

Deputāts Verners Kalējs taujā, kad paredzēts sakārtot valsts ceļu nomales, lai nebūtu ūdens uz asfalta, piemēram, uz ceļa “Alūksne – Kolberģis”. “Ja uz asfalta ir ūdens un ceļš neizžūst, nav jēgas regulāri labot bedrītes. Apmales ir apaugušas velēnām, malās aug krūmi, bet autovadītāji brauc kā pa sili, nevis ceļu,” saka V.Kalējs. M.Salmiņš atzīst – cik var, tik dara. “Šiem darbiem ir liels apjoms un tie prasa desmitiem tūkstošu latu, bet iespēju robežās cenšamies to novērst. Tiesa, uz visiem ceļiem tā nav, piemēram, Zeltiņu ceļš ir no krūmiem attīrīts,” apgalvo M.Salmiņš.

Pavasari gaida ar bažām

Deputāts Andis Zariņš interesējas, kad plānots sakārtot starpvalstu ceļu, kas caur Kornetiem ved uz Igauniju, un vai M.Salmiņa vadītā iestāde nevar šo lietu veicināt caur Satiksmes ministriju, jo igauņu pusē šis ceļš sakarā ar Šengenas zonu ir sakārtots. “Latvijas pusē uz šā ceļa samainīties divas pretim braucošas kravas automašīnas nevar,” saka A.Zariņš. M.Salmiņš atzīst, ka pirms diviem gadiem Šengenas līgumu tika arī Alūksnes rajonam nedaudz piešķirti līdzekļi, par ko nocirta krūmus, uzveda granti, ielika caurtekas pierobežas ceļos. “Tomēr mums nav tik daudz naudas kā igauņiem – šā ceļa sakārtošanai neviens papildu līdzekļus nedos,” apgalvo M.Salmiņš. Bet deputāts Ainars Melders rosina padarīt pārredzamākus asus pagriezienus uz valsts autoceļiem.
L.Sīpols norāda, ka drīzumā caur projektiem būs iespēja piesaistīt līdzekļus autoceļu remontdarbiem, ko pašvaldība varētu darīt, sadarbojoties ar autoceļu uzturētāju. “Protams, mēs esam ieinteresēti, lai esošie līdzekļi tiktu izmantoti racionāli un padarīts pēc iespējas vairāk. Jau tagad ar bažām gaidām pavasari, kad atkal ceļu neizbraucamības dēļ būs apgrūtināta vietējā uzņēmējdarbība. Bet kopīgi tas viss ir jārisina,” saka L.Sīpols.

Komentāri 7

šodien dzirdēju, ka fominu taisās gāzt...vai atkal malējs taisās tai beņķī, vai vēl trakāk-neiglītotais adlers baigi sagribējies, aš acīs cērtas.
nu jā, gribēšana jau būtu, bet tā dabūšana iet šķībi..

pirms 11 gadiem, 2010.01.17 23:20

:):) to zaza

Ak zaza, zaza! Kāda tumsonība un nezināšana parādās, kad Tu atver muti!!! (Pardon - uzraksti komentu). Par nodokļiem - vai tiešām neko citu kā komentus alūksniešos savā dzīvē nelasi, nedzirdi, televīzijā neskaties? Jo tad nerastos šis izsauciens par nodokļiem! Un vēl pie tā visa - kā Tu domā - vai par ievesto Krievijas benzīnu arī tiek maksāts nodoklis :)
Ja nav saprašanas, tad nespried par to, kā pareizi vai nepareizi greiderē ceļus! Gan jau tur strādā cilvēki, kas zina, kā šo darbu darīt tehnoloģiski pareizi... Lai kas Tu arī nebūtu, domāju, ka savu darbu darīt proti un dari to apzinīgi un pareizi un tiem, kas nav mācīti tavā jomā arī nav tiesību diletantiskus spriedelējumus mētāt, vai ne?
Situācija ir tāda, kāda tā ir un ne tikai ceļu sfērā. Par kādu mega uzņēmējdarbību satraucas Sīpols, tas gan nav īsti skaidrs!!! Mežus vajag izvest, kamēr ceļi atļauj, lai šķīdonī nejauktu visu vēl vairāk! Un kas tie par biznesa darbiem Kornetos? Vot to gan neesmu nekur lasījis, apskaidrojiet nezinošam cilvēkam!

pirms 11 gadiem, 2010.01.17 15:35

ķp

Kā kam? Kurš tad kafiju strēbs? Kurš klačosies, kurš drukās komentārus aluksniesiem.lv?
Tipisks piemērs - Bēriņtiesa. Vēl nesen jaunizvēlētie darbinieki gribēja izdīkt vēl vienu darbavietu - esošajiem, redz, pa daudz jāstrādā. Jā, jāstrādā... Nevis darba laikā jākasa ... un domes sēdēs jālej ūdentiņš deputātu stilā "mēs pie šī jautājuma strādājam".

pirms 11 gadiem, 2010.01.16 04:03

to to zaza

Nevajag nemaz Parexu piesaukt, paskaties mūsu pašu dominieku algas! Viņi tur sēž tikai ar vienu mērķi-pārpumpēt savās kabatās ne tikai nodokļu naudu, bet arī visu valsts dotāciju, šogad 1,7 milj Ls. Attīstībai nedos ne santīma. Paceļas jautājums: priekš kam tad tas briesmīgais bars vispār tur ir vajadzīgs?

pirms 11 gadiem, 2010.01.15 23:56

to zaza

Man arī ir gadījies redzēt kā greiderē grants ceļus. Tajās reizēs vienmēr tas ir darīts tehnoloģiski pareizi!
Nu un ja pilsētā būtu malas zemāk kā iela, tad atkal bļautu gājēji!
Bet par nodokļu naudu...vajag lasīt avīzes - tā aiziet Parex bankai!

pirms 11 gadiem, 2010.01.15 20:24

andrejs.

tas ir tas pats zaglis salmins?blaviens lai pusi savas algas padalass gad un tad jau kadu ielu saremontet vares.

pirms 11 gadiem, 2010.01.15 18:15

zaza

Interesanti kur paliek nodoklu nauda( akcizes no benzina un cela nodoklis?) Domaju, ja nebutu siles ka saka Kalejs, bet normali celi tad ari problemu mazak.Ka greidere grants celus vai kads ir redzejis.nesoso kartu stumj prom uz malu, ta mainot cela profilu un protams udenim nav kur palikt. Tas pats ar ielam pilseta, pelku pilns jo visur iela dzilak ka malas.

pirms 11 gadiem, 2010.01.15 14:19

Vietējās ziņas