Autopārvadātāji vēlas taisnīgu lēmumu 1

Prasību administratīvajā tiesā par Autotransporta direkcijas konkursa rezultātu atcelšanu iesniegušas sešas pasažieru pārvadātāju firmas, starp kurām ir SIA “TU Vidlatauto”. Šā uzņēmuma valdes loceklis Edvīns Strickis atzīst, ka konkursa nolikums ticis sagatavots par labu Rīgas firmām, tāpēc pārējie pārvadātāji jau sākotnēji bija nolemti neveiksmei. Tomēr vēl ir cerība, ka prasība administratīvajā tiesā par negodīgā konkursa rezultātu atcelšanu varētu tikt apmierināta.

 Tādā gadījumā tiks apturēts Autotransporta direkcijas lēmums slēgt līgumu ar Rīgas firmām – a/s “Nordeka” un SIA “Norma A” maršrutu tīklā “Austrumi” (maršruti Alūksnes, Balvu, Gulbenes, Madonas, Ludzas un Rēzeknes rajonā). Šodien tiks paziņots, kad notiks tiesas sēde.

Apstrīd uzvarētāju iespējas un tiesības
Lai gan Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta daļas vadītājs Andrians Ļubļins iepriekš laikrakstam “Alūksnes Ziņas” skaidroja, ka vietējie pasažieru pārvadātāji Rīgas firmām zaudējuši pamatoti, atklājies, ka patiesībā uzvarētāji bija pieteikuši autobusus, kurus tikai plāno iegādāties. Lai gan autobusu nebija, konkursā tie saņēma augstāko atzīmi par tehnisko stāvokli. Tas nozīmē, ka vietējiem pārvadātājiem vajadzēja cīnīties ar konkurentiem, kuriem viss ir tikai uz papīra.  Administratīvā tiesa 19.novembrī pēc vairāku lauku auto pārvadātāju iesniegtās sūdzības nolēma pagaidām apturēt direkcijas lēmumu konkursā par tiesībām veikt pārvadājumus maršrutu tīklā “Centrs 1”. Bija paredzēts slēgt līgumu ar a/s “Nordeka”, a/s “Rīgas Taksometru parks”, SIS “Blagovest TUR” un SIA “Norma A”. Laikraksta “Bauskas Dzīve” žurnālisti informē, ka administratīvajā tiesā diskusijas izraisījās galvenokārt par diviem aspektiem – konkursa nolikuma izstrādes un kandidātu izvērtēšanas kritēriju likumību, kā arī par konkursa rezultātu atbilstību valsts un Eiropas Savienības likumu normām.

Gatavojas meklēt ārzemju firmu palīdzību
A.Ļubļins tiesā izteicies, ka pasažieru pārvadājumus būs jāuztic kādai trešajai personai, jo nebūtu korekti tos piedāvāt uzvarētājiem vai zaudētājiem. Viņš pieļauj, ka direkcija varētu meklēt ārzemju firmu palīdzību, jo Latvijā nebūtu viegli atrast uzreiz 40 autobusus un vairākus desmitus šoferu. E.Strickis atzīst, ka ir grūti komentēt šādu nostāju.
Kā ziņots, 15.oktobrī beidzās konkurss par tiesībām, sākot ar 2009.gada 1.janvāri, sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu maršrutos. Kas tos veiks maršrutu tīklā “Centrs 1” un “Austrumi”, Autotransporta direkcijā šobrīd neviens nekomentē. Pārējās piecās lotēs pieteicās pa vienam pretendentam, tāpēc uzvarētāju noteikšana notika bez piedāvājumu salīdzināšanas.

Komentāri 1

zzz

Edvin turies un uzvari.bet ja nu tomer nauda bus specigaka,tad lai nordeka ari uz Pededzi brauc.Paskatisimies ka tas viniem izdosies.

pirms 12 gadiem, 2008.11.29 15:32

Vietējās ziņas