Četri “nelegāli ceļi” 3

Valsts robežsardzes Viļakas pārvalde ir izplatījusi informāciju, ka tuvākajā laikā Latvijas – Igaunijas robežu nevarēs šķērsot pa četriem valsts vietējās nozīmes ceļiem: Gaujiena – Lejaskrogs, Bārdaskrogs – Krabi, Veclaicene – Rulles un Mārkalne – Auguri, kas atjaunoti nelikumīgi.

Situācija ir dīvaina
“Latvijas Valsts ceļu” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Māris Salmiņš atzīst – situācija ir dīvaina un absurda, radusies nepilnīgu robežas aprakstu dēļ, turklāt ir pretrunā ar starptautiskām normām. Par to viņš ir informējis priekšniecību Valmierā un Rīgā.“2007.gada 22.novembrī saņēmām rakstiskus norādījumus no robežsardzes Viļakas pārvaldes, kur norādīts – sakarā ar Latvijas pievienošanos Šengenas līguma tiesiskajai telpai un lai neierobežotu satiksmi uz Igaunijas – Latvijas robežas, līdz 2007.gada 21.decembrim aizlīdzināt pārraktos ceļus un demontēt uzliktos šķēršļus uz ceļiem, uzstādīt atbilstošas informatīvas ceļa zīmes, kas arī tika paveikts,” stāsta M.Salmiņš. Toreiz šo četru valsts ceļu sakārtošanā ieguldīja 52 000 latu. “Uz ceļiem  Gaujiena – Lejaskrogs, Bārdaskrogs – Krabi un Mārkalne – Auguri visas metāla caurtekas uzstādīja Igaunija, igauņi arī ir labākā līmenī sakopuši šos ceļus un negrasās tos slēgt,” saka M.Salmiņš. Viņš uzsver, ka minētos ceļus robežas šķērsošanai izmanto gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji saimnieciskai darbībai.

Nelegālā statusā – trīs gadus
Valsts robežsardzes Viļakas pārvaldes priekšnieks Guntars Kamenskis skaidro – kad Šengenas līguma ietvaros šos ceļus atvēra kustībai, neņēma vērā starpvalstu vienošanos par valsts robežu un robežu aprakstu kā pielikumu tai. “Latvijas un Igaunijas valdības pēc tam to ratificēja, bet nez kādēļ neviens rajona līmenī nepainteresējās, ka šāda juridiskā bāze pastāv, un uz savu galvu ceļus atjaunoja. Jā, 2007.gadā nosūtījām vēstuli par ceļu atjaunošanu, bet tas attiecās tikai uz ceļiem, kas ir iekļauti aprakstā – to bija loģiski jāsaprot. Šajā gadījumā vainīgs ir pasūtītājs – vietējā pašvaldība,” saka G.Kamenskis. Minētie ceļi ir nelegālā statusā jau kopš 2007.gada, bet to atklāja tikai šā gada sākumā, kad robežsardze veica rūpīgu valsts robežas apsekošanu, izzinot reālo situāciju robežas abās pusēs. “Ceļus nepārraksim, jo valsts to uzlabošanai ir tērējusi līdzekļus, bet izvietosim ceļa zīmes transporta kustības ierobežošanai,” saka G.Kamenskis.

Ceļus tomēr neslēgs
Ārlietu ministrijas Preses un informācijas nodaļas vadītāja Diāna Eglīte “Alūksnes Ziņām” skaidro - 2009.gada 16.decembrī spēkā stājās jaunais Latvijas Republikas valsts robežas likums, kura 10.panta 3.punkts paredz - iekšējo robežu (divu Šengenas līguma dalībvalstu robežu) šķērso jebkurā vietā. Ārlietu ministrija uzskata, ka jaunizbūvētie ceļi nav jāslēdz, bet gan to atjaunošanu ir nepieciešams fiksēt demarkācijas dokumentos. “Iesaistīto institūciju starpā pastāv izpratne par šo ceļu lielo nozīmi pierobežas pašvaldību iedzīvotāju ikdienā, kā arī par to, ka ceļu izbūvē ieguldīti ievērojami līdzekļi, kuru šķērdēšana nav pieļaujama. Ir jārod iespēja sakārtot šā jautājuma līgumtiesiskos aspektus,” saka D.Eglīte.

Komentāri 3

ozo

..tirliņu komanda saviesusies vidējā pārvaldes posmā....

pirms 10 gadiem, 2010.05.06 11:46

ok

Tam, kas šito izdomāja kādu "ordeni" derētu piešķirt par stulbumu ....

pirms 10 gadiem, 2010.05.06 10:44

zaza

Tie celi tur pastav no tiem laikiem, kad sie gudrisi vel nebija dzimusi. Tagad jau pierasts tikai slegt visu. Slima valdiba.
Tris!!!!!! gadus neredzeja, ka celi ir atjaunoti. Tad kas tas par robezam un kas tie par robezsargiem?

pirms 10 gadiem, 2010.05.06 10:35

Vietējās ziņas