Gūst pieredzi Lietuvā

Alsviķu Profesionālās skolas pedagoģes nupat kā atgriezušās no pieredzes apmaiņas brauciena Lietuvā, kur izzināja pieredzi darbā ar audzēkņiem, kam ir dzirdes traucējumi. Redzēto un dzirdēto pedagoģes labprāt ieviestu arī savā skolā, bet finansējuma trūkuma dēļ tas nav iespējams.

Brauciena laikā skolas pedagoģes viesojās Lietuvas Nedzirdīgo asociācijā, iepazinās ar Viļņas Profesionālās apmācības centru vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem, rehabilitācijas centru,  sociālo centru “Vikada”, viesojās izglītības iestādē bērniem ar smagiem traucējumiem, bija arī vispārējās izglītības skolā bērniem ar dzirdes traucējumiem.

Vairāk praktisku nodarbību

“Braucienā guvām vērtīgu informāciju, gan kā labāk strādāt ar audzēkņiem, gan kādus palīglīdzekļus izmantot viņu spēju attīstīšanai un dzīves uzlabošanai. Lai ieviestu savā skolā kādus jaunus rehabilitācijas elementus, tie ir jāredz dzīvē, nepietiek vien paskatīties uz papīra. Latvijā invalīdiem profesionālā skola ir tikai Jūrmalā, līdz ar to nav kur diskutēt par problēmām, vērot mācību procesu,” stāsta Alsviķu Profesionālās skolas projektu administratore Ilva Bērziņa. Pedagoģes ar interesi piedalījušās mācību stundās un raudzījušās, ar kādām metodēm strādā lietuvieši. Izrādās, ka lietuvieši 70 % no mācību procesa apgūst praktiski un tikai 30 % ir teorētiskas mācības.

Vēlas relaksācijas istabu

Nedzirdīgajiem Lietuvā ir labākas darba iespējas nekā pie mums Latvijā. Arī rehabilitācijas iespējas ir plašākas. “Redzējām dažādus rehabilitācijas elementus, kurus varētu ieviest savā skolā. Tur bija gan baseini, gan vannas, ko nevar salīdzināt ar mūsu vienu burbuļvannu. Tur, piemēram, ir  izlietne, kurai regulējās augstums un slīpums, piespiežot ar roku, īpaši piemēroti gludināmie dēļi, speciāli aprīkotas šujmašīnas invalīdiem ratiņkrēslos. Vērtīgi arī būtu izveidot atpūtas istabu, kur nomierināties vai gluži pretēji – izlādēties pret boksa maisu,” atklāj I.Bērziņa. Lietuvieši gluži tāpat kā latvieši uzlabojumus veic par Eiropas Savienības naudu, bet tur vairāk ir paveikts.  

I.Bērziņa piebilst, ka šis jau bija trešais pieredzes apmaiņas brauciens “Leonardo da Vinci” finansētā projekta gaitā. Pērn skolotājas devās pieredzi gūt Vācijā un Igaunijā, bet paši alsviķieši viesus saskaņā ar projektu pagaidām nav uzņēmuši.

Vietējās ziņas