Latvijā apmeklētākā interneta vietne - "Google"

Šī gada pirmajā ceturksnī Latvijā apmeklētākā interneta vietne bija "Google", kuras vidējā dienas auditorija bija 62,5% interneta lietotāju jeb 995 000 apmeklētāju, liecina pētījumu kompānijas "Kantar TNS" dati. Otra apmeklētākā vietne bija "Facebook", kuras vidējā dienas auditorija bija 47,7% jeb 759 000, bet trešā apmeklētākā vietne bija "Youtube" ar 46,2% jeb 735 000 apmeklētāju dienā.

Interneta vietnes "Google" vidējā dienas auditorija samazinājās par 0,5 procentpunktiem, "Facebook" pieauga par 4,6 procentpunktiem, bet "Youtube" pieauga par 2,4 procentpunktiem.

Interneta vietnei "Inbox" šogad veltīti 37,3%, "Delfi" - 29,4%, "Tvnet" un "Apollo" - 21,4%, "Gmail" - 20,8%, "SS" - 19,3% no vidējā dienas auditorijas apmeklējuma. Interneta vietnes "Instagram" vidējā dienas auditorija bija 18%, "Draugiem" - 14,8%, "E-klase" - 11,9%, "Gismeteo" - 10,7%, "Ok.ru" - 9,2%, "AliExpress" - 7,4% un "VKontakte" - 5% no vidējā dienas auditorijas apmeklējuma.

"Kantar TNS" mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norādīja, ka pētījuma rezultāti rāda, ka sociālo tīklu lietotāju vidū visbiežākā nodarbe ir jaunumu caurskatīšana savā profilā. "Jāatzīmē, ka būtiski palielinās sociālo tīklu lietotāju skaits, kas atzīmējuši, ka sociālos tīklos pārlūko draugu vai paziņu video failus. Tātad lietotājus interesē draugu veidotais saturs video formātā, kas parādās viņu jaunumos," skaidroja Kronberga.

Viņa papildināja, ka pētījuma rezultāti atklāj, ka šogad Latvijas iedzīvotāji ievērojami vairāk nekā pērn izmanto sociālos tīklus savstarpējai saziņai, "čatojot" ar draugiem un paziņām. "Šo tendenci varam vērot sociālo mediju platformā "Facebook", kuras lietotāju skaits šajā pavasarī ir būtiski palielinājies salīdzinājumā ar pagājušā gada pavasari," atzīmēja Kronberga.

"Kantar TNS" interneta patēriņa paradumu pētījumu "Kantar TNS Latvia Digital Pavasaris 2018" veica laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Visā Latvijā aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.

Iedzīvotāju interneta patēriņa paradumu pētījums "Kantar TNS Latvia Digital" regulāri notiek kopš 2011.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. "Kantar TNS Latvia Digital" pētījuma priekšrocība ir priekšstatu sniegšana ne tikai par interneta lietotājiem, bet arī tā nelietotājiem.

Latvijas ziņas