Pirmo reizi pamatu stabilizēšanai purvainā posmā tiks izbūvētas kolonnas

Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) divos posmos no Madlienas līdz Skrīveriem (47,20.-60,29 km un 61,27.-71,27. km) notiek šīs sezonas plašākie ceļa remontdarbi valsts autoceļu tīklā. Ceļa pārbūves gaitā posmā no 49,50.-50,00. km atklātas vājas nestspējas gruntis – purva posms ar kūdras slāni 10 metru dziļumā. Tas atklājās papildu izpētē, ko veica AS Ceļuprojekts, projektētājs arī ieteica iespējamos risinājumus grunts stabilizācijai.

 

Lai stabilizētu šo grunti, valsts ceļu tīklā pirmo reizi tiks pielietota kombinēto kolonnu un pāļu kolonnu izbūves metode. Tiks izbūvētas 30 cm platas un līdz 6 m garas betona kolonnas, virs tām – 60 cm platas līdz 2 m garas grants/šķembu kolonnas. Kopumā plānots izbūvēt 952 kolonnas, kuras tiks izkārtotas 2,5 x 2,0 m režģī. Lai veiktu šo darbu, Latvijā ieradusies speciālistu komanda no Polijas uzņēmuma Menard Polska ar nepieciešamo aprīkojumu.


Grunts stabilizācija un autoceļa izbūve virs tām iespējama, tikai pilnībā slēdzot satiksmi šajā posmā. Līdz ar to remontdarbu laikā, provizoriski no 20. augusta līdz 24. septembrim, satiksmes autobusi abos virzienos tiks novirzīti pa apbraucamo maršrutu Madliena–a/c Madliena–Lēdmane (V972) līdz pagriezienam uz Zādzeni–Zādzene–a/c Augšlīgatne–Skrīveri (P32).

 

Par būvdarbiem uz autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32)

 

Posmā no Madlienas līdz pārvadam pār autoceļu Tīnūži–Koknese (P80) (47,20.-60,29. km) pēc pārbūves būs izbūvēta pilnībā jauna autoceļa konstrukcija ar trim asfalta kārtām, uzstādītas drošības barjeras, sakārtota ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas, pārbūvēti tilti pār Ogri un Lobi. Šos būvdarbus veic AS A.C.B., to līgumcena ir 10,7 miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, būvdarbus plānots pabeigt rudenī.

 

Uz šī paša autoceļa būvdarbi notiek arī posmā no ceļa Tīnūži–Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km). Arī šim posmam būvē jaunu salturīgo slāni, šķembu pamatu un ieklās trīs asfalta kārtas. Turklāt Skrīveros izbūvēs lietus ūdens kanalizāciju un drenāžu, ierīkos ceļa apgaismojumu un pārbūvēs elektrotīklus, kā arī tilta pār Maizīti vietā izbūvēs tērauda caurteku. Šos būvdarbus veic SIA Strabag, un to līgumcena ir deviņi miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, tos pabeigs nākamā gada vasarā.

Latvijas ziņas