Paredz samazināt autobusu reisus 6

Satiksmes ministrijas gatavotās izmaiņas dotāciju sistēmā būtiski ietekmēs pasažieru pārvadājumu reisu skaitu un biļešu cenas. Nākamgad paredzēts vairs nedotēt tos pārvadājumus, kas ir rentabli. Atbalsts tiks sniegts pārvadātājiem, kuri apkalpo pasažierus lauku reģionos. Taču to gatavojas samazināt.

Pārvadātāji, arī Alūksnes SIA “Vidlatauto TU”, jau šobrīd saskaras ar situācijām, kad novados dzīvojošie iedzīvotāji, dodoties uz darbu, neizmanto sabiedrisko transportu, bet vienojas kopīgi braukt ar privāto automašīnu. Piemēram, maršruta autobusā Gulbene – Alūksne ir līdz 10 pasažieriem reisā. Tomēr tā daudziem ir vienīgā iespēja nokļūt pilsētā, jo vienreizējs brauciens  bānītī ir krietni dārgāks. Vidzemes plānošanas reģiona darbinieki gatavojas aizstāvēt pārvadātāju un pasažieru intereses, lai reisu samazinājums un biļešu sadārdzināšanās skartu iespējami maz. “Pašlaik ministrija plāno 30 procentu dotāciju samazinājumu starppilsētu autobusiem un 10 procentu - vietējiem reisiem. Kad samazinājums būs skaidri noteikts, iedarbināsim visus mehānismus, lai censtos ietekmēt šo procesu. Autobusu maršrutu un reisu izmaiņu noteikšana ir laikietilpīga, jo tā jāsaskaņo ar pašvaldībām, ar sabiedriskā transporta komisiju un attīstības padomi,” stāsta reģiona sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš.
 
Lielākie zaudētāji – pasažieri
Vidzemes reģiona novados ir daudz nerentablu reisu. Tomēr nevar slēgt tos, kuru pastāvēšana nodrošina vienīgo iespēju pārvietoties iedzīvotājiem. “Negribu teikt, ka nav pamata satraukumam, tomēr darīsim visu, lai cilvēki nepaliktu bez sabiedriskā transporta,” saka J.Ošiņš. Pētījumi liecina, ka dotācijas vajadzētu atstāt vismaz šāgada līmenī. Taču to samazināšana nenozīmē, ka tiks visiem vienādi “nogriezts”.

Ja ievērojami tiks mainīta dotācijas piešķiršanas kārtība, lielākie zaudētāji būs cilvēki, kuri dzīvo attālāk no novadu centriem un kuriem autobuss ir vienīgā iespēja nokļūšanai tuvākajā vietā, lai saņemtu veselības aprūpes vai citus pakalpojumus. Jau šobrīd Vidzemē ir maršruti, kuros sabiedriskais transports kursē tikai reizi nedēļā. Taču jāsaprot, ka ne vienmēr ir iespējams visus jautājumus nokārtot vienas dienas laikā un atgriezties dzīvesvietā.

Ir svarīgi pirkt biļetes
J.Ošiņš aicina iedzīvotājus būt aktīviem un izteikt savu viedokli, kā arī priekšlikumus, kā varētu ekonomēt vai mainīt autobusu reisus. “Vajadzētu cīnīties pret tiem, kuri neņem biļetes, bet naudu par braucienu atdod šoferim. Ja šoferis biļeti nedod, vajadzētu par to informēt. Tas ir svarīgi, lai secinātu, cik cilvēkiem šis reiss ir nepieciešams. Ja dokumenti liecina, ka braucēju nav, tad to var arī slēgt,” skaidro J.Ošiņš. Viņš aicina par šādiem gadījumiem zvanīt pa telefonu 64116006. Tas būtu pašu pasažieru ieguldījums, iestājoties par kāda reisa saglabāšanu.

Komentāri 6

slimnīcas nebūs, satiksmes nebūs....
Ja nu kāds uzdrošināsies zvanīt ātrajiem, gadās taču akūta vajadzība nudien.. tad Valmiera.....pārpildīta jau tagad. Atpakaļ - kā nu kurš - ja nav sava transporta- sarunāt kādu - savi 30Ls klāt vēl pie slimnīcas pakalpojumiem..
Vai mēs daudzi to varēsim atļauties????
Ja vēl uz Rīgu aizvestu, tur tomēr katram kāds rads vai draugs atrodas un apciemos un mājās tikt vieglāk, bet mums tas nav paredzēts...
Ko pa īstam lai mēs domājam?????

pirms 10 gadiem, 2010.12.04 14:33

Pilnīgi piekrītu! Nebūs laucinieku, nebūs problēmu!

pirms 10 gadiem, 2010.12.04 09:35

Ko tur daudz čammājas kā vecas vistas?!Kas tur ko mazināt, vajag griez līdz saknei uzreiz visu nost, kam tiem lauķiem kaut kur jābrauc, lai ēd vien savus kartupeļus un gaida savu nāvi...

pirms 10 gadiem, 2010.12.03 21:48

Nevajag arī nekādus autobusus! Viņi tikai izdangā ceļu!

pirms 10 gadiem, 2010.12.03 14:46

pērtiķis

Nesaprotam valdības politiku- kāpēc mums jāmaksā ceļš uz priekšu- līdz lielajām pieturām...Agrāk- cik nobraucu pieturas- tik maksāju. Kur lai ņem naudu- vēl maksāt līdz lielajām pieturām, tad jau lai brauc autobusi tukši un ejam vien kājām no pieturas līdz nākošajai. Tāpēc cilvēki nebrauc- neizdevīgi- lielie autobusi Nordek brauc tukši.

pirms 10 gadiem, 2010.12.03 14:43

Vietējās ziņas