Precizē metodiku šaursliežu dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas aprēķināšanai

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) precizē metodiku, kā turpmāk tiks aprēķināta šaursliežu dzelzceļa līnijas Gulbene-Alūksne infrastruktūras izmantošanas maksa, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā.

Atbilstoši Dzelzceļa likuma prasībām SPRK ir veikusi grozījumus metodikā maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem, kas stājas spēkā šodien.

Kā skaidro komisijā, 2014.gada 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Dzelzceļa likumā, kas paredz jaunu vēsturiskā mantojuma dzelzceļa - šaursliežu dzelzceļa līnijas Gulbene-Alūksne - regulējumu, skaidro uzņēmumā. Atbilstoši Dzelzceļa likumā noteiktajam, lai saglabātu, popularizētu un atjaunotu vēsturiskā mantojuma dzelzceļu un veicinātu tā izmantošanu pārvadājumiem, sākot ar nākamo gadu, vēsturiskā mantojuma dzelzceļa objektu īpašniekiem atvēlēs finansējumu 0,25% apmērā no iepriekšējā gada dzelzceļa infrastruktūras finansējuma. Par tā piešķiršanu lems Valsts dzelzceļa administrācija.

Kā skaidro SPRK pārstāvji, tā kā vēsturiskā mantojuma dzelzceļa infrastruktūrai ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statuss, saskaņā ar Dzelzceļa likuma prasībām par vēsturiskā mantojuma dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem aprēķināma infrastruktūras maksa. Līdz ar to metodikas grozījumi paredz, ka šaursliežu dzelzceļa līnijas Gulbene-Alūksne infrastruktūras izmantošanas maksas aprēķinā ņem vērā Valsts dzelzceļa administrācijas piešķirtā finansējuma apmēru.

Par minētajiem metodikas grozījumiem SPRK martā bija izsludinājusi publisko konsultāciju. Priekšlikumi tika saņemti no AS "LatRailNet" un no VAS "Latvijas Dzelzceļš". Regulators esot izvērtējis saņemtos priekšlikumus un ņēmis tos vērā.

Vietējās ziņas