Sarunās izskata Liepnas ceļa finansēšanas iespējas 9

Trešdien, 9. aprīlī, Alūksnes novada pašvaldību apmeklēja un ar pašvaldības vadību – domes priekšsēdētāju Arturu Dukuli, priekšsēdētāja vietniekiem Dzintaru Adleru un Aivaru Fominu, pašvaldības izpilddirektori Janīnu Čugunovu - tikās satiksmes ministrs Anrijs Matīss.


Kopā ar viņu vizītē piedalījās arī VAS „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, VAS „Latvijas Autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs un uzņēmumu vietējo struktūrvienību pārstāvji.

Sarunas galvenā tēma, protams, bija saistīta ar valsts autoceļa Alūksne – Liepna stāvokli un tā iespējamo uzlabošanu, taču tikšanās dalībnieki pārrunāja arī citus ar transporta infrastruktūras attīstību saistītus jautājumus.

Runājot par valsts ceļu Alūksne – Liepna, kas savieno trīs pagastus ar novada centru, taču nav asfaltēts, domes priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers uzsvēra, ka pašvaldība daudzkārt ir uzklausījusi vietējo iedzīvotāju un uzņēmēju pretenzijas par tā stāvokli. Ar šo problēmu iepazīstināts arī iepriekšējais Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, klātienē viesojoties Malienas pagastā, ko šķērso minētais ceļš. Par iespējām noklāt šo ceļu ar cieto segumu pašvaldība diskutējusi arī ar VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” un „Latvijas Valsts ceļi” vietējām struktūrvienībām un to speciālisti bijuši vienisprātis, ka ceļš jāsakārto. Kā vienu no iespējām pašvaldība ir ierosinājusi ceļu sadalīt trīs posmos un darīt to pakāpeniski, izmantojot divkāršo virsmas apstrādes metodi.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss apliecināja, ka viņa darbības galvenie mērķi ir panākt, lai pilnībā sakārtoti būtu valsts galvenie autoceļi un lai labā stāvoklī būtu 75% reģionālo ceļu.

Viņš informēja, ka šogad ceļa Alūksne – Liepna posmam no 3. līdz 7. kilometram (no Alūksnes līdz Malienai) ir paredzēts 200 tūkstošu eiro liels finansējums remontdarbu veikšanai – profila atjaunošanai, caurtekām un citiem darbiem. Līdzekļi šim mērķim un remontiem vēl vairāk nekā 20 objektos galvenokārt reģionālajos ceļos visā Latvijas teritorijā tiekot plānoti no finansējuma, kas ietaupīts ziemas laikā. Valdībā šo sarakstu esot plānots izskatīt tuvākajā laikā.

Ministrs norādīja, ka līdzekļi cietā seguma izveidei Liepnas ceļam šobrīd nav paredzēti, taču par iespējām tos atrast jādiskutē. Viņš piedāvāja sagatavot priekšlikumus pirmā ceļa posma atjaunošanai ar divkāršo virsmas apstrādes tehnoloģiju un apsolīja šo jautājumu pārrunāt ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru Romānu Naudiņu un Ministru prezidenti Laimdotu Straujumu, izskatot iespējas rast līdzekļus šim mērķim. Viena no pārrunātajām iespējām bija Latgales ceļu programmas atjaunošana, kuras ietvaros iepriekš ievērojami līdzekļi tika ieguldīti Latgales reģiona ceļu infrastruktūras attīstībā, taču Alūksni šīs programmas līdzekļi nesasniedza. Arī pašvaldība no savas puses sazināsies ar ministru R. Naudiņu un Ministru prezidenti L. Straujumu.

Sarunas laikā domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis vērsa ministra uzmanību uz Vidzemes šosejas slikto stāvokli, kā arī vēlējās noskaidrot plānus attiecībā uz autoceļa posmu, kas ved no Zaicevas līdz Latvijas – Krievijas robežai. Kā zināms, ceļš no Alūksnes līdz Zaicevai būs noasfaltēts, taču līdz Pededzes robežpārejas punktam atliek vēl apmēram 8 kilometrus garš neasfaltēts valsts ceļa posms. Lai gan šā posma asfaltēšana šobrīd netiek plānota, ministrs atzina, ka, ja robežpārejas punktam ir redzama attīstības perspektīva un aktīva izmantošana, tad par atlikušā posma asfaltēšanu jādomā.

A. Dukulis apliecināja ministram, ka robežpārejas punktu abu valstu iedzīvotāji aktīvi izmanto un pašvaldība ir ieinteresētība, lai tas attīstītos vieglā autotransporta un tūristu plūsmai, taču tam ļoti būtisks ir nelielais ceļa posms no robežas līdz Zaicevai. Pašvaldības pārstāvji ministru informēja par jau iepriekš sarunās ar pašvaldības sadarbības partneriem Krievijā izskanējušajiem kaimiņvalsts plāniem attīstīt ceļu uz robežu un loģistikas uzņēmumus pierobežā.

Tāpat tikšanās dalībnieki pārrunāja arī Gulbenes novada domes iniciatīvu atjaunot dzelzceļa satiksmi posmā Gulbene – Pitalova. Alūksnes novada pašvaldības pārstāvji apstiprināja, ka konceptuāli atbalsta šo projektu.

Sarunās tika skarts arī šaursliežu dzelzceļa jautājums un abas puses – gan pašvaldības pārstāvji, gan ministrs bija vienisprātis, ka, veicot grozījumus normatīvajos aktos, šobrīd rasts vislabākais risinājums Gulbenes – Alūksnes bānīša finansēšanai.

Komentāri 9

.

Nu, ja jau tiek plānots Alūksni un pagastus uz Liepnas pusi oievienot Balviem -Latgalei, kas tad mums to ceļu labos - uz otru pusi vajadzēs ceļus...

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 13:39

Kārlis

To ceļu jau no Krištopāna laikiem taisās valdība labot. Nebūs ne nākamgad, ne pēc 10 gadiem.
Viņiem Rīgā lauki pie vienas vietas

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 14:59

gaišā doma

Būtu nu vispirms Rīgā-Pleskavas šoseju saremontējuši....

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 15:36

Liepna

Cik man māte stāstīja jau no 1966 .gada visas partijas solījušas no Alūksnes uz Liepnu asvaltu uzliet - izskatās ka Liepnā drīz būs Komunisms!!!!

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 16:22

Liepnis

A,, kad Liepnas centrā būs asfalts? Pirms gadiem pieciem pat tehniskais projekts jau bija un avīzēs rakstīja, ka nupat būs.

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 20:55

Alūksnietis

Tak ar to ceļu viss kārtībā!! nav ko izmest naudu

pirms 7 gadiem, 2014.04.10 23:23

Vietējās ziņas