Vietējie pārvadātāji oponē

SIA “Sabiedriskais autobuss” (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) konkursa “Par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam” rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu. Tie nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem, uzskata SA.


“Sabiedriskā autobusa” valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis norāda - tas, kas pašlaik notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kur atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kas zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. “ATD konkursā “Par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam”” lotē Gulbene - Alūksne - Balvi” ( 1 000 000 eiro/gadā) piedalījās personu apvienība, kur ietilpstam mēs – SIA “Sabiedriskais autobuss” kopā ar AS “Nordeka”, un otrs pretendents bija pašvaldību transporta uzņēmumu apvienība SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “Balvu autotransports””, skaidro E. Strickis.

Vērtēti izdevīgākie piedāvājumi
Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veidoja 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tika vērtēts autobusu vidējais vecums – C nozīmes reģionālajos maršrutos autobusu parks nedrīkst būt vecāks par deviņiem gadiem, savukārt viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadu.
“Pretendentiem savā piedāvājumā bija jāiekļauj sekojošas autobusu tehniskās un kvalitātes prasības: sabiedriskā transporta pieejamība un ērtības, lai pasažieri ar invaliditāti, vecāki ar bērnu ratiem var ērti iekļūt un izkļūt no autobusa, tehniskais aprīkojums (gaisa kondicionēšanas un apkures sistēmas, individuālais gaismas aprīkojums katrā sēdvietā lielajos starppilsētu autobusos), pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana pasažieru drošībai, bezskaidras naudas norēķinu iespējas, audiāli un vizuāli atskaņota un attēlota informācija pasažieriem autobusa salonā par nākamajām pieturām, bezmaksas bezvadu internets (wi-fi) un citi,” stāsta E. Strickis.

Konkurētspējīga cena
SA un AS “Nordeka” piedāvāja jaunākus un aprīkojuma ziņā augstākas kvalitātes autobusus. “Ņemot vērā SA un AS “Nordeka” ievērojamo profesionālo pieredzi, piedaloties dažādos iepirkumos, mēs spējām piedāvāt labāku pakalpojuma kvalitāti, tai skaitā, papildu ērtības pasažieriem, kas nebija obligāta prasība konkursā, bet par to tika piešķirti papildu punkti. Arī izmaksu ziņā piedāvājām konkurētspējīgāku cenu, salīdzinot ar otro pretendentu. Šīs bija būtiskākās nianses, kāpēc mūsu un  AS “Nordeka” sagatavotais piedāvājums bija labāks nekā pretendentiem,” uzsver E. Strickis.


Ieguvēji pasažieri
Galvenokārt, lielākie ieguvēji būs tieši Alūksnes, Gulbenes un Balvu novada iedzīvotāji, jo viņiem iespēja braukt ar jauniem, moderni aprīkotiem autobusiem, kas aprīkoti ar taktilām virsmām (neredzīgiem/vājredzīgiem) pasažieriem un pielāgoti cilvēkiem ar invaliditāti, kā arī vecākiem ar bērnu ratiem ērtākai iekļūšanai/izkļūšanai no autobusa, audiāli atskaņos un vizuāli attēlos informāciju pasažieriem, lai neatkarīgi no vecuma, visiem būtu pieejama informācija par pieturām, videonovērošana.

Plānā – elektroautobusi
Kā vēsta E. Strickis, saskaņā ar konkursa prasībām  iegādāsies jaunus autobusus, arī elektroautobusus, kas aprīkoti ar vajadzīgajām kvalitātes prasībām, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pieejamību visām iedzīvotāju grupām. Tiklīdz parakstīs līgumu ar pasūtītāju, SA, izmantojot līgumā noteikto sagatavošanās laiku, pasūtīs un iegādāsies autobusus, lai uzsāktu pakalpojuma sniegšanu Alūksnes, Gulbenes un Balvu novada maršrutos.

Par reisiem Alūksnē
Šobrīd autobusi kursē pēc skolēnu mācību gada grafika, bet no šī gada 15. jūnija SA autobusi  kursē pēc vasaras sezonas grafika. Reisu skaits ir atšķirīgs, darba dienās to skaits ir lielāks, brīvdienās mazāks. Turklāt reisu skaits darba dienās un brīvdienās ir atkarīgs no vairākiem faktoriem: mācību gada skolās, skolēnu brīvlaikiem, valsts svētku dienām utt., tāpēc arī darba dienās reisu skaits ir atšķirīgs un nevar nosaukt vienu konkrētu skaitli.

Šobrīd 15 autobusi
Diemžēl reģionālo pārvadājumu specifika Alūksnes novadā neļauj precīzi aprēķināt autobusu kursēšanas biežumu. Taču zināms, ka esošā līguma ietvaros SA pasažieru pārvadājumus Alūksnes novadā nodrošina ar 15 dažādas ietilpības autobusiem.

Iepirkums par reģionālajiem sabiedriskā autotransporta pakalpojumiem
no 2021. līdz 2030. gadam

 ● Jau vēstīts, ka maijā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs kopumā tika saņemti 40 piedāvājumi, ko iesniedza 15 pretendenti. Konkursā izraudzīti uzvarētāji 12 lotēs.
● Savukārt Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) jau iesniegtas 11 sūdzības par konkursu. Tās iesniegusi AS “Cata”, SIA “Dobeles autobusu parks” un SIA “Jelgavas autobusu parks”, SIA “Norma-A”, “Tukuma auto”, SIA “Ventspils reiss”, SIA “Jēkabpils autobusu parks”, SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “Balvu autobuss”, kā arī SIA “VTU Valmiera”. Sūdzību izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Karte: Foto: “Autotransporta direkcija”

Vietējās ziņas